• 15.830 nieuwsartikelen
  • 178.412 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.702 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.534 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

63. Bane (2008) - FTV

https://alchemywerks.com/wp-content/uploads/2019/01/Bane-Front.jpg

Jammer, deze low-budget film mislukt helaas jammerlijk. Het basismysterie is best interessant te noemen, echter het werkt niet. Vier vrouwen die wakker worden in een afgesloten quarantaineruimte, ze zijn bang, verward en zonder enig idee waarom of hoe ze daar zijn gekomen, inclusief de kijker. Maar de speeltijd van twee uur is veel te lang voor een film als dit. Daarnaast is er net als in vele andere low-budget films teveel dialoog met teveel informatie die soms ook moeilijk te horen was ( lastig zonder ondertitels) Hierdoor raak je algauw de weg kwijt en heb je het grootste deel van de film geen idee wat er aan de hand was. Als uiteindelijk dan de conclusie wordt onthuld, stelt die eveneens teleur. Toch deed de film ook wel een paar dingen erg leuk zoals de set die er met eenvoudig wit plastic bedekte hekken erg goed uitzag. Het was een behoorlijk slimme manier om te besparen op productiekosten. Mooie bijkomstigheid was dat het wit extra mooi was met het rode bloedvergieten? En daar was er hier genoeg van! De film was dus niet helemaal slecht, maar erg verwarrend door zijn tijdsduur en teveel dialoog.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

50. Prooi (2016) - FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMDI4OWY0YzMtY2RhZS00YWNmLTg3ZTUtZTZlMmYzNzYyZGJmXkEyXkFqcGdeQXVyMDQ5NDc4NQ@@._V1_SY1000_CR0,0,666,1000_AL_.jpg

Ja dan toch maar deze van Dick Maas. Hij zal wel nooit mijn type regisseur worden maar eindelijk eens een film die me niet ging vervelen. Het toont nog maar eens aan hoe nostalgie het beeld verdoezelt. Eerder al in deze challenge gaf ik De Lift een herziening en ik bleek me halfweg stierlijk te gaan vervelen en me te ergeren aan hoe ongebeurtenisvol en hoe weinig er eigenlijk wel gebeurde in en rondom de lift.

Ik vond deze zowaar erg vermakelijk en bovendien bij momenten flink spannend. Natuurlijk is het naar het einde toe allemaal wat overdreven maar als ik moet gaan vergelijken met andere Nederlandse horrors vond ik dit toch een van de betere. Nu valt nog meer op hoe gedateerd De Lift eigenlijk wel is. Nu goed dan, toch een eens een goeie van de heer Maas.

Al die negatieve reacties die zagen zeker liever zoiets als Intensive Care, De Lift of Sint? Die vond ik toch maar piereverdriet ten opzichte van deze.

Goed Hollywood007 denk dat we misschien met deze film moeten beginnen bij de podcast. Ik wacht trouwens nog steeds op reactie van John Milton en joolstein daarover.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13056 stemmen

Als die net zo slecht is als Hellbreeder van dezelfde regisseur, dan begrijp ik precies wat je bedoelt joolstein. Deze kan ik dus skippen.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

Shaky

Tja die heb ik eigenlijk niet gezien dus of hij vooruitgang heeft geboekt weet ik niet. Qua camerawerk enzo was het wel verzorgt maar ik snapte bij deze niet waarom het in totaal 120 minuten duurde! Dus echt heel goed was het inderdaad ook niet!

alexspyforever

Ik was niet getagd bij dat podcast-gebeuren dus vandaar ook geen reactie van mijn kant maar ik heb niets met podcast. Kan er de tijd en moeite niet voor vinden om naar te luisteren. (bijkomstigheid is dat ik ook geen idee heb, waar ik dat precies zal kunnen doen) Iemand die zelf er niets mee heeft levert geen goede bijdrage!

En tja met de film Prooi kan ik al helemaal niets zinnigs over inbrengen want ik ben al jaren geleden gestopt met Nederlandse films te kijken. (niet dat ik ze daarvoor wel veel keek) Naar mijn mening zijn ze domweg ruk! Mijn kikkerlandje heeft nooit een warm hart gehad voor genre-films en zal dat ook nooit gaan krijgen! Hé maar dat is maar een mening van mij! Sporadisch kijk ik nog weleens een film met een historisch thema (die ook eens tegenvallen) maar van elke andere film blijf ik heel ver weg.

Dus Tja Nee ik kan niet veel bijdrage aan jullie podcast. Sorry!

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7273 stemmen

24. Cementerio del Terror (1985) - FTV

https://discogslabs.imgix.net/films/557e89ac3447260011f0eddd.jpg?auto=compress%2Cformat&blur=0&ch=Width%2CDPR%2CViewport-Width&dpr=2&fit=max&fm=jpg&h=265&w=265&s=f62b5ee86633a3f4b46f3a1eab82a681

En wat spookten de Mexicanen uit op horror-gebied in de eighties? Eerste half uur is nogal een muffe slasher met kortademige killer, dan zijn we door het puber-slachtvee en gaan we naar de jonge kids die Halloween vieren op het kerkhof en begint het allemaal verdacht wat weg te krijgen van The Goonies, maar dan zitten we al een uur in de film en vrezen we dat we naar één van de vreselijkste misbaksels van het jaar zitten te kijken. Maar dan gaat regisseur Galindo Jr. toch nog even flink uit de bocht als de lieve kindertjes rechtstreeks in Zombi 2 terecht lijken te zijn gekomen en we toch nog een klein half uurtje pret gaan hebben.

2*

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

56 Dead Night (2017) FTV

https://d13ezvd6yrslxm.cloudfront.net/wp/wp-content/images/dead-night-2-700x300.jpeg

Mwah, de film kent wel een paar leuke momenten en heeft een aantal toffe gore scènes , maar het verhaal wordt wat warrig gebracht met wat storende elementen zoals de tv show en bepaalde uitwerkingen. Echt spannend wordt het nergens. Acteerwerk viel wel mee. 5/10

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

alexspyforever schreef:

Goed Hollywood007 denk dat we misschien met deze film moeten beginnen bij de podcast. Ik wacht trouwens nog steeds op reactie van John Milton en joolstein daarover.

Net als joolstein heb ik daar geen tag van gezien?

Ken alleen dit topic, waar ik idd wel eens wat aan heb bijgedragen. Maar ik weet dus van niets, kan er ook geen ander topic over vinden, wat is de bedoeling? Linkje?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Net als joolstein heb ik daar geen tag van gezien?

Ken alleen dit topic, waar ik idd wel eens wat aan heb bijgedragen. Maar ik weet dus van niets, kan er ook geen ander topic over vinden, wat is de bedoeling? Linkje?

Als je een aantal pagina's terugleest zie je die oproep van Holly. Of zoek even haar naam op in dit topic

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Gevonden.

Ik luister zelf idd flink wat podcasts, but I'm good. Ik heb wel ooit met de gedachte gespeeld zelf te gaan podcasten toen ik nog een website runde, maar om het echt goed te doen (en waarom zou je voor minder gaan) kost zoiets best wat tijd; meer dan ik momenteel over heb iig. Research doen, monteren, website onderhouden, troubleshooten, gasten regelen. Ik kom nu al niet eens aan de horror Challenge toe

Als het van de grond komt, zal ik zeker een keer luisteren, maar voor nu probeer ik mijn leven juist wat simpeler te maken.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13056 stemmen

74. The Belko Experiment (2016) - FTV

https://cdn3.movieweb.com/i/article/q2H5jtXhnu854zMFqS6nT8gqibCfrO/798:50/Belko-Experiment-Video-Clip-Presidents-Day-Preview.jpg

Wat een heerlijke cast in deze toch behoorlijk genietbare film: Tony Goldwyn, John C. McGinley en Michael Rooker, to name a few. Prima uitgangspunt, het tempo zit er goed in en op sommige momenten er is zelfs gore aanwezig. Ik heb me geamuseerd. 3,5*.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

joolstein schreef:

Ik was niet getagd bij dat podcast-gebeuren dus vandaar ook geen reactie van mijn kant maar ik heb niets met podcast.

Oei sorry, das mijn fout. Ik heb gewoon een lijst overgenomen en niet gecontroleerd. Was je zeker niet met opzet vergeten.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

64. Trophy Heads (2014) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/106000/106244.jpg?cb=1425645546

Och, dit was toch best fijn naar Full Moon Entertainment en Charles Band begrippen. Al wil ook niet beweren dat dit een goede horrorfilm is die geweldig was om naar te kijken. Deze film was eerst opgezet als een miniserie van 5 afleveringen en is later tot één film gemaakt. De film kan dus episodisch aanvoelen!

De film draait uiteraard ook een beetje op nostalgie en slim als Charles Band is neemt hij Scream Queens die in de jaren '80 en '90 ook in VHS-horrorfilms van zijn eigen maatschappij speelde. Je ziet dan ook fragmenten in de achtergrond van Alien Abduction: Intimate Secrets, Slave Girls van Beyond Infinity, Creepozoid, Sorority Babes in de Slimeball Bowl-O-Rama, Head of the Family en Subspecies II: Bloodstone. Deze film is dan ook gemaakt voor fans van die films, het zal het beter doen voor degene die ermee is opgegroeid dan voor de algemene horror-fans

Met de dames; Darcy DeMoss, Linnea Quigley, Brinke Stevens, Michelle Bauer, Jacqueline Lovell en Denice Duff heb je denk ik een flink gedeelte van de B-film Screams Queen te pakken. Of het niet genoeg is, zijn er ook cameo's van Kristine DeBell, Carel Struycken, David DeCoteau en zelfs Stuart Gordon kom nog even langs! Maria Olsen die de moeder van Max speelt, is daarnaast ook geen onbekende!

Helaas slaagt de film niet om je op het horror-gedeelte iets leuks te bieden. Wat je op de poster ziet, is alles wat er aan speciale effecten is te zien. De kills zijn bijna niet in beeld en er stroomt zo goed als geen bloed. De kibbel-dialogen tussen de verschillende dames waren soms nog wel vermakelijk. Vooral Lovell en Duff stelen de show als twee kibbelende sterretjes.

Over het algemeen pakte het eindresultaat leuk uit en ondanks de gebreken was het wel leuk om de dames weer te zien acteren. Daarom moet ik wel redelijk mild zijn in mijn waardering!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Hollywood007 schreef:

(quote)

Oei sorry, das mijn fout. Ik heb gewoon een lijst overgenomen en niet gecontroleerd. Was je zeker niet met opzet vergeten.

Anders moeten we gewoon eens een paar testjes doen en zien wat het geeft.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#26 Der Bunker (2015) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/157000/157404.jpg?cb=1476959414

Apart, bizar en absurd werkje. Zullen zeker liefhebbers voor zijn, maar mij deed het niet veel.

Komedie/horror waarbij ik welgeteld twee keer heb gegniffeld en van horror is totaal geen sprake.

Vond het verder niet apart, bizar en absurd genoeg om het een goede film te vinden.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

65. Scary Stories to Tell in the Dark (2019) - FTV

https://popcornusa.s3.amazonaws.com/gallery/1566951017-scary-st.

Een aangename verrassing. Neem een willekeurige bioscoopfilm gericht op tieners; het zijn vaak veilige, niet erg schokkende werkjes, soms nog wel aardig om te kijken maar vaker weten ze niet meer dan de doelgroep te bedienen. Toen regisseur Andre Øvredal aankondigde dat hij een film gebaseerd op verschillende verhalen uit de boekenserie van Alvin Schwartz ging maken was ik benieuwd. Echter sloeg dit direct weer om in twijfel omdat ook de naam Guillermo del Toro werd genoemd. Geen slecht regisseur maar zijn laatste films vallen toch wel onder veilig en weinig horror. Kon de film nu nog wel het enge gevoel overbrengen dat je krijg als bij het lezen met een zaklamp onder de dekens?

Het antwoord daarop is; Ja want zo hoort een op jonger publiek gerichte film te zijn! De film is misschien dan wel niet bloederig, maar kent een paar effectieve jumpscares, gadverdamme momentjes en het is prima griezelen voor jongere. Daarnaast oogt de heerlijke jaren '60 Halloween-setting prachtig, en de jonge acteurs zijn niet irritant en in het geval van hoofdrolspeelster Stella, gespeeld door Zoe Margaret Colleti, kan je zelfs wel spreken van een zeer goede vertolking. Het is ook een moderne keuze van de makers om een horrorverhaal eens te vertellen vanuit het oogpunt van een meisje. Onder het overkoepelende verhaal (tevens een verademing om de overbekende anthologie-structuur uit de weg te gaan) zit ook het welbekende verhaal over de angsten van jongeren naar volwassenwording.

De film is meer dan goede introductie in het horrorgenre voor een jonger publiek en daarnaast een leuk avontuur voor oudere horror-fanaten. Er wordt een deur op een kiertje opgelaten voor een vervolg, laat die maar gauw komen zal ik willen zeggen!

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

24. Crawl (2019) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1124000/1124554.jpg?cb=1560889103

Mja. Capabel gemaakt met een sympathiek hoofdpersonage, maar het is allemaal wel wat voorspelbaar en dertien-in-een-dozijn. En uiteindelijk simpelweg niet zo boeiend.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Even toch belangrijk nieuws tussendoor voor ons allen. Jordy is binnenkort niet meer de eigenaar van MovieMeter, er komt dus een nieuwe:

MovieMeter krijgt een nieuwe eigenaar

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7273 stemmen

25. Salem's Lot (1979) - RW

https://pisces.bbystatic.com/image2/BestBuy_US/images/products/2488/24885411_sa.jpg;maxHeight=640;maxWidth=550

Meer dan 3 uur Stephen King's eerste vampier-roman geregisseerd door Tobe Hooper als tweedelige TV-serie. Altijd fijn om weer terug te zijn in weer zo'n Stephen King-stadje, zelfs met een redelijk uitgemolken thema als vampiers, zit de typische King-sfeer er weer goed in. David Soul (Hutch uit Starsky and Hutch) in de hoofdrol en die zagen we niet veel meer terug na deze film. James Mason als de geheimzinnige antiekhandelaar en een heleboel bekende film en TV-gezichten uit die tijd. Blijft heerlijk om ééns per zoveel jaar weer eens in de herkijk te doen. Geldt overigens voor meer King-verfilmingen (maar niet voor die degelijke maar saaie gevangenisfilm).

5*

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#27 Raze (2013) - FTV - IMDb

https://www.moviemeter.nl/images/cover/84000/84426.jpg?cb=1406469566

Gewoon simpel recht toe recht aan verhaal, maar heb me er prima mee vermaakt, fijn tussendoortje.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13056 stemmen

75. Eerie (2018) - FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTg2MjEzMmEtZWE5Mi00NWI3LWJmODMtZWYyZmYwNGM1MDE5XkEyXkFqcGdeQXVyNTI5NjIyMw@@._V1_.jpg

Bijzonder zwak horrorfilmpje dat aan elkaar hangt van clichés en inefficiënte jump-scares (wegdraaien camera, hard geluid, verschijning.... en dat 'over and over and over and over again'.)

Het verhaal rammelt van alle kanten, het acteerwerk is matig. Ik kan eigenlijk maar bar weinig goede elementen ontdekken. 2*.

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

21. Wounds (2019)

https://cinemagavia.es/wp-content/uploads/2019/10/Wounds.3.jpg

Een film waarin de scènes overstelpt zijn met insinuerende betekenissen, die vaag blijven zodat er nooit enige vaste grond onder de voeten ontstaat. Een hobbelige en warrige rit. Niet echt aan mij besteed. Babak Anvari's eersteling Under the Shadow (2016) beviel me beter.

Review.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7273 stemmen

26. Return of the Living Dead III (1993) - FTV

https://www.shockya.com/news/wp-content/uploads/return-of-the-living-dead-3-girl-zombie.jpg

We waren ergens eind jaren 80 bij deel 2 gebleven. Komische horror-actie, hier zelfs nog met een vleugje romantiek. Veel actie en tempo en lekkere bloederige FX. Enige mogelijke nadeel: het wordt nergens griezelig.

3*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13056 stemmen

76. La Residencia (1969) - FTV

https://i.pinimg.com/originals/b2/e1/ed/b2e1edce41fd7c716f7b00962a1059ed.jpg

Sfeervolle film met een goed uitgedacht conflict. Luis kampt met een behoorlijk uit de hand gelopen oedipuscomplex . Wat mij betreft had daar iets meer nadruk op mogen liggen tijdens de film zelf, want nu komt het enkel als ontknoping (een ijzersterke ontknoping, dat dan weer wel).

Verder ligt het tempo erg laag en gebeurt er eigenlijk niet heel veel interessants. De paar kills die voorbijkomen worden dan wel weer op een aparte manier in beeld gebracht.

Al met al toch wel erg fijn: 3,5*

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

66. Evil Aliens (2005) - FTV

https://girlsgunszombies.files.wordpress.com/2015/10/evil-aliens-dvd-01.jpg

In de eerste scène zie je een stelletje seks onder de nachtelijke hemel hebben en er stort iets neer op aarde ... er verschijnen aliens en ontvoeren beide naar hun schip. Ze doen vervelende,dingen met hen. Het voorspelde maar weinig goeds, ik begon al te denken O, jee daar gaan weer! Het was een vrij matte met middelmatige humor doorspekte opbouw. Maar het blijkt dat het begin, hoe goedkoop en dom het me ook leek, niet in staat was om een ​​beeld te schetsen van wat je gaat krijgen als je verder in film raakt...

Want net wanneer je als kijker zwaar je twijfels begint te krijgen, blijkt de film een leuke overvloedig splatterfest. Seks met Aliens (geweldig), en de vloeistoffen spetteren op alle mogelijke manier over het scherm. Geweren, zwaarden en boogschieten ... er zijn veel manieren om een ​​Alien te doden! De film mist wel een eigen gezicht (doet zijn voorbeelden na) en de middelmatige humor blijft maar de liefhebber van splatterfilms als ‘Evil Dead’ en ‘Bad Taste’ zullen zeker aardig wat plezier aan deze film beleven.Uiteindelijk overtuigde de film mij en liet de schoonheid van energieke slimme trash cinema zien.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13056 stemmen

77. Blood and Lace (1971) - FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYTVmMjlhZTgtMjRmYy00YWJlLTk0ZTktOTBjY2I1MTY5NTFmXkEyXkFqcGdeQXVyMzU4ODM5Nw@@._V1_.jpg

Vermakelijke early 70's nonsense. Het wordt nergens goed en er wordt veel te veel in één film gepropt (de wees met vermoorde ouders, een killer die rondloopt, een weeshuis met een gestoorde eigenaar, psychologische problemen bij de protagonist, etc.): all over the place. Lekker foute one-liners, af en toe wat knullig camerawerk, houterig acteerwerk. Goed is het zeker niet, maar vermakelijk des te meer. 3*.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#28 The Loved Ones (2009) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/59000/59205.jpg?cb=1378505393

Fijn australisch horrorwerkje, heb me er prima mee vermaakt, lekker twisted filmpje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.