Eli (2019)

Horror

geregisseerd door Ciarán Foy
met Charlie Shotwell, Kelly Reilly en Lili Taylor

De jongen Eli heeft een auto-immuunziekte. De dokter belooft beterschap via een reeks experimentele behandelingen. Zo geschiedde, ware het niet dat Eli vervolgens geteisterd wordt door huiveringwekkende gebeurtenissen. Hij ondervindt al snel dat het huis waarin hij woont onveilig is.

avatar van BlueJudaskiss
DoctorMovie schreef:
en er komt te weinig bloed in voor

Een horrorfilm bestaat uit meer dan alleen maar bloed.

avatar van DoctorMovie
BlueJudaskiss schreef:

Een horrorfilm bestaat uit meer dan alleen maar bloed.

Nee, geen bloed geen horror

BlueJudaskiss schreef:

Kul.

Is dat een horrorfilm ?

avatar van Freespirit2
In eerste instantie worstelde ik een beetje door het verhaal heen maar uiteindelijk wilde ik toch wel weten hoe het nou in elkaar zat.
Dat was verassend! Heb me wel vermaakt....

En uuhhmmmm een Horror heb je in vele soorten en maten. Het hoeft niet altijd bloederig te zijn. Maar dan moet je weten wat de definitie is dus bij deze ......

"Horror (Latijn: verschrikking) is een genre van verhalen waarbij het de bedoeling is de lezer of de toeschouwer als vorm van amusement angst aan te jagen.

Dit kan door bijvoorbeeld angstige situaties of wezens ten tonele te voeren. Deze wezens kunnen zowel fantastisch (vampiers, spoken) als realistisch (seriemoordenaars) zijn. Onder het genre vallen onder andere het griezelverhaal en de griezelroman. Het genre kan zowel in literatuur (boeken en romans) als horrorfilms en televisieseries worden toegepast. Een belangrijk element van horror is dat de lezer of kijker zich kan inleven in de situatie van de protagonist, waardoor hij of zij dezelfde angst en afschuw voelt. Een ander element is dat er vaak onverwachte gebeurtenissen plaatsvinden (anticlimax) / plotwending. In films worden de kenmerkende elementen dreiging en schrik vaak met speciale effecten en achtergrondmuziek versterkt."
Bron: Wikipedia, Horror - Wikipedia - nl.m.wikipedia.org

Toch wel verrassende film. In eerste instantie begrijp je niet wat er echt aan de hand is met de jongen, maar dan komt de grote twist aan het einde, geweldig! Daardoor wordt de hele film plotseling een stuk beter. Heb me heel goed vermaakt met deze film.