Wounds (2019)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Horror

geregisseerd door Babak Anvari
met Dakota Johnson, Armie Hammer en Zazie Beetz

Wanneer Will na een gewelddadige vechtpartij een mobiele telefoon vindt, verandert zijn leven geleidelijk aan in een nachtmerrie. Hij besluit de telefoon te houden totdat de rechtmatige eigenaar terugkeert en alles zal veranderen. Dan volgen er berichten; Will heeft iets dat onuitsprekelijk is ontdekt en het zal langzaam aan het licht komen.

Het idee was leuk, maar het gaat nergens naar toe. Het is allemaal opvulling, inhoudsloos. waarom word er achtervolgt, waarom die fotos, waarom het boek en de tunnel helaas word nergens antwoord op gegeven.

avatar van bestgekker
Warp schreef:

PS. Viel het iemand overigens nog op dat er op de achtergrond in een scene in de bar heel gewoontjes een dikke topless vrouw rondliep?

Ja ik en mijn vriendin zagen het ook haha

Allemachtig....Het eerste half uur 4* ...Maar dan gaaaap...Een kakkerlak...Waar ken ik dat van?? Weer een kakkerlak...3,5 * Gaaaap... Een gruwelijke foto...Ik schrik wakker...houd mij vast aan 3* Maar vervolgens weer gaaaaap 2* Ook dat die meid constant , bijna in haar blote billen, rond loopt verhoogt de spanning niet. 1,5*.
Eindeloos gedoe met een mobiel, sms, en weer een foto. Dat is cinematografische armoe...1 *

Geen touw aan vast te knopen...0;5 *

1,5 uur weg gegooid..(later wordt het beter)..en buiten zinnen gooi ik mijn mobiel door mijn nieuwe flatscreen en er stroomden .... kakkerlakken uit...Duuuzenden..

NUL * kan niet.

Warp schreef:
Geen perfect filmpje maar wel erg vermakelijk.

Deed me soms een beetje aan Cronenberg denken. Fijnste aan de film is het mysterieuze sfeertje, gelukkig wordt lang niet alles uitgelegd. De neerwaartse spiraal wordt steeds intenser, de hoofdpersonen verliezen langzaam hun gezonde verstand, wat enkele spannende scenes oplevert.

Een minpuntje is wel dat de film de laatste 20 minuten wat uit de bocht vliegt vanaf de break-up. Verder wel nog leuke bijrolletjes van Karl Glusman en Zazie Beetz, ondanks dat ik me afvraag wat Zazie in zo’n foute kroeg te zoeken heeft.

Verder is het meer dan een aardig tussendoortje. Netflix is wel lekker bezig de laatste tijd.

Ja.dat zapte ik ff weg...

avatar van Enilorac92
Wat een domme film.

Slechtste film ooit. Lekker overslaan

avatar van Rickyman
Best een spannende en mysterieuse film, met een wat abrupt vaag einde inderdaad.. Maar goed, niet alles kan of hoeft verklaard te worden.. Heb me prima mee vermaakt.

Er is iets serieus mis met deze ‘film’. Vrijwel geen van de mysterie heeft enig nut. Je denkt “oh, deze vaagheid zal wel opbouwen tot een uiteindelijke onthulling,” maar dan is de film opeens afgelopen. Dit moet toch wel de meest inhoudsloze troep zijn die we hier ooit gekeken hebben, iets waar steeds meer films op Netflix aan lijden tegenwoordig.

Lisette Bruijns schreef:
Slechtste film ooit. Lekker overslaan

Ik weet zeker dat deze film de slechtste ooit "" is.

Rickyman schreef:

Gelukkig maar...de nullen vliegen hier om je oren...Maar ieder zijn ding. Respect

avatar van Sylvana1984
Wat een verschrikkelijk slechte film. Opbouw was best goed, maar wat zo goed had kunnen eindigen loopt echt zo vaag af. Geen antwoorden op vragen, open einde waar totaal overheen wordt gegaan. Echt zonde van je tijd. Begin er niet aan!

avatar van Rickyman
frans123 schreef:

Dank je Frans.
Tja het einde viel dan weliswaar wat tegen, maar heb toch van begin tot eind aandachtig zitten kijken. Dus heeft de film bij mij wel 'gewerkt'. Dus goed, en dat is bij mij drie sterren.
0 of 1 ster is bij mij een (hele) slechte film, ken er toch genoeg die vele malen minder zijn, waarbij ik de acteerprestaties, camerawerk, sfeerschepping, ..etc etc ook meetel.

Heb deze film ook zonder voorkennis gekeken, doe ik wel vaker trouwens en dan komt die toch vaak beter over of is verrassender..
Als ik bijvoorbeeld eerst al deze, in dit geval negatieve reacties ga zitten lezen, ben ik al bevooroordeeld. Dan is het van; ja, ze hebben helemaal gelijk... Boem 0 of 1 ster oid. Nu keek ik er toch anders tegenaan en heb met spanning tot het bittere, toch ietswat tegenvallende eind gekeken. Kan ik wel waarderen, liever dan weer het zoveelste slaapverwekkend verhaaltje met zo'n typische flauwe happy end bijv.

avatar van Collins
Wounds is een hobbelige film. Een film met weinig vaste structuur. De verhalende contouren zijn gelukkig wel enigszins duidelijk en dienen als ankers in de warrigheid van de rest van de film. Iets om op terug te vallen. Dat is nodig, want inhoudelijk regeert de waanzin. Dat is ook logisch als hoofdpersonage Will geleidelijk afglijdt naar de gekte en zijn leven bepaald ziet worden door illusies.
Of misschien ook niet. Wat is echt. Wat niet. Ik wist het op een gegeven moment niet meer. Waanzin geeft maar weinig grip en gebeurtenissen die onder invloed van die conditie plaatsvinden, hebben weinig betekenis.
Wat een waanzin. Een film waarin de logica ontbreekt en waarin je enorme stappen moet nemen om de gaten die de logica verstoren te kunnen overbruggen.
Als plotseling barsten verschijnen in het scherm van een smartphone is dat vreemd maar nog verklaarbaar en spreken we van een overbrugbaar gaatje. De gebeurtenissen die erop volgen zijn dat steeds minder. Als kijker word je er een beetje wanhopig van. Je wordt tamelijk abrupt de onbegrijpelijke waanzin in gesleurd.
Is dat leuk? Nee. Leuk is het niet. Het is gewoonweg niet mogelijk om samen met Will af te dalen naar de vreemde en duistere wereld die zich om hem heen ontwikkelt. De weg er naar toe heeft te weinig structuur. De geschoten gaten in de logica worden op een bepaald moment te groot. Niet te doen en dus niet leuk.
Alle warrige gebeurtenissen en illusionaire elementen komen nooit bijeen om een mooi rond, begrijpelijk en vooral boeiend verhaal te vormen. In zo’n atmosfeer boeten scènes en mooie cinematografie aan kracht in. Ze komen niet echt binnen.
Pas in de finale scène waarin de geboorte van een demon (denk ik) wordt geregistreerd, krijgen de beelden opeens kracht en werd mijn nieuwsgierigheid gewekt. Dat gebeurde overigens nog steeds zonder dat ik grip had op het waarheidsgehalte en op de betekenis van het gebeuren. De scène is gewoon heftig en mooi en dat raakte me.
Daarna is de film afgelopen en bleef ik teleurgesteld en waanzinnig verward achter.

;)
bestgekker schreef:

Ja ik en mijn vriendin zagen het ook haha

Mijn vriendin en ik........

avatar van milan90
Als je continue alcohol drinkt als water en je snuift er op los, krijg je zo'n rampzalige film. Het was in en in triest .

Het leek een leuke film te worden toen hij de telefoon vond, de appjes en de foto's...................... maar vervolgens gebeurd er echt letterlijk helemaal niks [behalve dan teveel zuipen] en opeens the end.

avatar van hellmondje
Slechte film. Geen verhaal , en een bagger einde.

avatar van Curriculum
Waardeloze flutfilm. 20 minuten gekeken en toen eraf gedaan. Aanfluiting van de eeuw.

avatar van Freespirit2
Zonde van mijn 94 minuten die ik niet meer terug krijg

avatar van Roderix
Gisteren ook gezien, en dacht ach ik kijk wel eens. Nou ik moet mij aansluiten bij velen, wat een bagger film zeg, nog niet eerder zoiets slechts gezien, en dat abrupte einde dan.

Dus niet kijken, zonde van je tijd.

Het was een goeie film qua opbouw... maar het einde snapte ons hele gezin gewoon echt niet. Heel zonde dit... had meer verwacht.

avatar van André Borgeld
Hij zou de belichaming worden van de demon Dat is wat ik er van begrijp. Ik vond het begin en middenstuk goed te doen. Einde is inderdaad jammer. Voornamelijk ging het om het groepje jongeren die een seance hebben gehouden wat vervolgens uit de hand is gelopen. Daarin werd hij mee gezogen, vanwege de foto's die hij heeft gezien op de telefoon. Voornamelijk Demonic oppression naar Demonic possession

Nou ben de film aan het kijken.
Gaat nergens over.

avatar van bjerik76
wat erg, ik was al zo moe, ik starte hem pas rond 0.15.

het begin is wat saai en slecht geacteerd allemaal in die kroeg.
het middenstuk is wel geheimzinnig en zorgt dat je aandacht erbij blijft.
Dan als je denkt dat de clou komt en alles duidelijk gaat worden komt de aftiteling plotseling.
Niks geen enkele uitleg hoe/wat, maar midden in een spannende scene gaat het beeld op zwart en komt de aftiteling.
( die raar genoeg op netflix wel helemaal word afgespeeld in wel 5 verschillende talen, incl aziatische tekens.

vol met vragen, en eigenlijk ook niet eens wat duidelijk waar de film uberhoub over ging.
die vriendin die ineens via de computer iets had opgeroepen ? hoe zat dat nou precies ?
nouja, veel beter naar bed kunnen gaan, wat zonde !

avatar van Mevrouwtje_86
Behoorlijk wazig filmpje dit! Foei... de moeite niet waard om te kijken.

avatar van MARCOS72
Jammer van je tijd ! Bagger film !