Wounds (2019)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Horror

geregisseerd door Babak Anvari
met Dakota Johnson, Armie Hammer en Zazie Beetz

Wanneer Will na een gewelddadige vechtpartij een mobiele telefoon vindt, verandert zijn leven geleidelijk aan in een nachtmerrie. Hij besluit de telefoon te houden totdat de rechtmatige eigenaar terugkeert en alles zal veranderen. Dan volgen er berichten; Will heeft iets dat onuitsprekelijk is ontdekt en het zal langzaam aan het licht komen.

avatar van Left4Dead
Elk jaar zie ik de kwaliteit van films achteruit hollen, dit is wel een heel goed stuk voorbeeld van bagger. Dat dit überhaupt nog een productie heeft gekregen, het acteerwerk deed tranen over mijn wangen rollen. Oké, Netflix moet een tandje bij stellen aangezien de concurrentie steeds maar groter en groter wordt. Nou ik zal je vertellen baasje van Netflix, met snel produceren van bagger win je de oorlog zeker niet. Mijn god wat heb ik veel blubber van Netflix gezien de laatste tijd. Gelukkig maar dat er op rap tempo flink wat concurrenten de markt bestormen, als Netflix doorgaat op deze manier zie ik ze nog rap dat ze als vergeten tijd beschouwd worden. Amen.

avatar van ForrestHanks
Na een half uur besloten de rest op fast foreward te zetten. Het laatste stukje weer op normale snelheid.... wtf? Volgens mij is de boodschap van deze film; " drink met mate, drank maakt meer kapot dan je lief is".
Eén groot alcohol delirium zitten bekijken.

avatar van Simon S Koop
Volkomen waardeloze kutfilm!!!
Doe jezelf een plezier, en ga lekker met de hond wandelen ofzo.....

avatar van Simon S Koop
Collins schreef:
Wounds is een hobbelige film. Een film met weinig vaste structuur. De verhalende contouren zijn gelukkig wel enigszins duidelijk en dienen als ankers in de warrigheid van de rest van de film. Iets om op terug te vallen. Dat is nodig, want inhoudelijk regeert de waanzin. Dat is ook logisch als hoofdpersonage Will geleidelijk afglijdt naar de gekte en zijn leven bepaald ziet worden door illusies.
Of misschien ook niet. Wat is echt. Wat niet. Ik wist het op een gegeven moment niet meer. Waanzin geeft maar weinig grip en gebeurtenissen die onder invloed van die conditie plaatsvinden, hebben weinig betekenis.
Wat een waanzin. Een film waarin de logica ontbreekt en waarin je enorme stappen moet nemen om de gaten die de logica verstoren te kunnen overbruggen.
Als plotseling barsten verschijnen in het scherm van een smartphone is dat vreemd maar nog verklaarbaar en spreken we van een overbrugbaar gaatje. De gebeurtenissen die erop volgen zijn dat steeds minder. Als kijker word je er een beetje wanhopig van. Je wordt tamelijk abrupt de onbegrijpelijke waanzin in gesleurd.
Is dat leuk? Nee. Leuk is het niet. Het is gewoonweg niet mogelijk om samen met Will af te dalen naar de vreemde en duistere wereld die zich om hem heen ontwikkelt. De weg er naar toe heeft te weinig structuur. De geschoten gaten in de logica worden op een bepaald moment te groot. Niet te doen en dus niet leuk.
Alle warrige gebeurtenissen en illusionaire elementen komen nooit bijeen om een mooi rond, begrijpelijk en vooral boeiend verhaal te vormen. In zo’n atmosfeer boeten scènes en mooie cinematografie aan kracht in. Ze komen niet echt binnen.
Pas in de finale scène waarin de geboorte van een demon (denk ik) wordt geregistreerd, krijgen de beelden opeens kracht en werd mijn nieuwsgierigheid gewekt. Dat gebeurde overigens nog steeds zonder dat ik grip had op het waarheidsgehalte en op de betekenis van het gebeuren. De scène is gewoon heftig en mooi en dat raakte me.
Daarna is de film afgelopen en bleef ik teleurgesteld en waanzinnig verward achter.

Dat zijn veels te veel woorden, voor zo'n ontiegelijke kutfilm...

avatar van UltraMovieKiller
De eerste helft van de film trok mij wel. Er begon wat spanning op te bouwen, je leefde een beetje mee met de hoofdpersonage. Maar in die tweede helft werd alles zo ontiegelijk vaag gehouden en eindigd het ook nog eens in een soort vaagheid climax. Tuurlijk hoef je niet alles tot in de details uit te leggen, maar dit gaat wel heel ver. Bijna in de trend van: “hier zijn beelden met geluid, verzin er zelf maar een verhaal bij”.

Nee, ondanks het aardige begin, zeker geen aanrader.

avatar van Shadowed
Meevaller.

Anvari heeft stijl, en ook met Wounds laat hij dat weer zien. Als regisseur heeft hij nog wel het 1 en ander te leren, maar ik vind het al een aardige weg vooruit gaan. Alhoewel er nog wel aan het script gewerkt moet worden maar ook aan de regie zelf nog het 1 en ander.

Hammer zal zeker geen grote horroracteur worden in ieder geval. Heb me serieus lopen verbazen soms om zijn acteerwerk. Vond hem doorgaans namelijk een solide acteur. Maar hier komt hij toch wel vaak wat fake en ongeloofwaardig over. Ook lijkt het regelmatig alsof hij erg nerveus en ongemakkelijk was voor de camera.

Drama van de film komt ook niet helemaal mooi van de grond. In zijn vorige film Under the Shadow waren de rollen precies anders. Daar was het drama erg krachtig, en de horror niks. Nu is de horror vaak wel doeltreffend en creepy, maar de drama valt toch wel weer door de mand. Hopen dat Anvari ze in zijn volgende film kan combineren.

Want er zitten soms mooie creepy momenten tussen en zelfs een paar geslaagde scares met goede regie. Heel eng is het nergens, maar sfeervol en spannend soms wel. Jammer dat Anvari vaak net die push niet kan geven. Het camerawerk cut te vroeg weg, de pay-offs vallen tegen enz enz. Het schemert helaas nooit volledig door.

Hier en daar kent het qua drama wel degelijke scenes, maar toch ook een hoop probleempjes die eruit gelaten hadden mogen worden. Echter weet dit nooit volledig te irriteren. Het blijft als geheel nog redelijk overeind. Het is pas in de laatste 10 minuten dat de film finaal uit de bocht vliegen. Te edgy en te vaag. Film werkt naar een goed einde toe, maar dit was hem toch niet.

Wel nog een best degelijk geheel. Verbaas me een beetje over de score. Vaag is het soms zeker, maar als geheel qua horror best aardig. Een aantal creepy momentjes en bij vlagen goede ideeën. Anvari heeft qua horror best vooruitgang geboekt. Nu moet hij het nog zien te combineren in zijn volgende film.

avatar van leatherhead
Geen idee wat nou precies Anvari's bedoeling was met deze film. Een totale warboel aan genres met wat vagere scenes die in potentie wel interessant zijn, maar simpelweg niet sterk genoeg uitgevoerd worden. De overmatige focus op de relatieperikelen van de personages zijn verder echt nefast voor de film, zeker ook vanwege het zwaar ondermaatse acteerwerk.

Een interessante mislukking, maar een mislukking evenzeer. Een beetje degelijke sturing in de regie had al veel geholpen. 2*

avatar van SouthamptonFC
Vandaag gezien en wat een bagger.Met een hoofdletter B.Overslaan