• 8.262.129 stemmen

Oorsprong: Japan / Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Eric Valette

Met onder meer: Edward Burns, Shannyn Sossamon en Azura Skye

Plot One Missed Call

"What will it sound like when you die?"

Een groep mensen ontvangt mysterieuze telefoontjes. Ze horen de angstige laatste momenten van hun eigen leven. Beth Raymond beleeft een schokkende periode wanneer ze twee goede vrienden ziet sterven. Bovendien weet ze dat zij allebei een dergelijk telefoontje hebben ontvangen. En zij sterven vervolgens precies zoals de telefoontjes hadden voorspeld. De politie verklaart Beth voor gek maar Detective Jack Andrews besluit haar te helpen omdat zijn eigen zus een dergelijk lot heeft ondergaan.

image

Shelley Baum

Marie Layton

avatar van Brabantse

Brabantse

Ik vond het een goeie thriller

avatar van Blarown

Blarown

ik vond het ook een goeie film,

mar soms had ik het iedee dat ik naar Final Destination zat te kijken met die straat oversteken enzo

maar toch wel vermakelijk'

avatar van xiqu0n

xiqu0n

Best een redelijke film. Ik vond hem niet eng of zo maar het zat wel leuk in elkaar. Zo'n grappig deuntje op een telefoon doet het natuurlijk altijd goed.

Zoals hierboven reeds aangegeven leek het wel erg veel op "Final Destination". Het was puur de vraag hoe de mensen aan hun dood kwamen.

Het was leuk om een keer te zien, maar daar blijft het voor mij ook bij. Ik geef het daarom:

avatar van jesse39

jesse39

hij was niet goed ook niet slecht

ben wel paar keer geschrokken en verhaal was opzich ook niet slecht

maar gewoon standaart horror filmpje gewoon leuk om is gezien te hebben ik vond dat imdb iets te lage score heeft gegeven

avatar van roppet

roppet

jesse39 schreef:

hij was niet goed ook niet slecht

ben wel paar keer geschrokken en verhaal was opzich ook niet slecht

mee eens. zeker geen topper! ook geen topacteurs, maar leuk filmpje om even te kijken

Word al bang van de poster...

maar wil hem wel zien!!

avatar van Neder0001

Neder0001

Een filmpje wat ermee door kan. Niets speciaals.

avatar van Noodless

Noodless

Geef mij dan toch maar het originele: meer mysterieus, spanning en vooral een akeliger sfeer.

Dit is meer een standaard-filmpje geworden die wellicht meer toegankelijker en gemakkelijker is voor de niet Aziatische film-liefhebbers. Helaas is de kwaliteit vaak minder. 5/10

avatar van mug13

mug13

Deze film was niet goed maar ook zeker niet slecht,hij zit er zo lekker duidelijk tussen in.Acteerwerk was prima,schrik momenten waren aanwezig.Ik vind/vond deze film op sommige punten aardig in de buurt komen van de final destination film(s).Een echte aanrader kan ik deze film niet noemen,maar hij is zeker de bezichtiging waard.

avatar van Masterchief

Masterchief

Een betere horror dan verwacht na de reacties op MM.

avatar van essepluisje

essepluisje

Ik vond deze ook beter dan verwacht zeker gezien de matige reviews.
Hij had van mij persoonlijk wat enger gemogen maar ik ben dan (helaas) ook vrij immuun geworden voor eng dus voor de iets snellere huiveraars onder ons is dit een prima horror film.
Acteerwerk is goed,de geluidseffecten en special effects zijn toppie in orde.
Ook de verhaallijn en plottwist zitten goed in elkaar.
Van mij had hij zelfs iets langer mogen zijn, iets meer opbouw want door het tijdsgebrek ging het begin vrij snel.
Hoogtepunten waren toch zeker wel de creepy ringtone, de hallucinaties, het bewegende lijk van Marie en de dochter van Marie op het einde het enige wat ze er van mij uit hadden mogen laten was de tv show die voegde naar mijn mening helemaal niks toe. Beetje vreemde keuze ook.
Verder leuke horrorfilm, heb me prima vermaakt.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 2007 berichten

Zeer standaard en zoals vrijwel elke Amerikaanse remake van een Aziatische film was ook deze bijzonder zwak. De film verveelt evenwel niet en echt storend wordt het nooit.

avatar van eavymetal

eavymetal

Ik vind deze goede film wel erg spannend.

avatar van stupidcat

stupidcat

best okee, maar verschrikkelijk veel jatwerk van de orginele japanse versie, die ik uiteindelijk beter vond dan deze remake.

avatar van Daan258

Daan258

Prima film.

Hij was niet geweldig maar toch goed mee vermaakt.

Af en toe was die best spannend en verhaal was ook best oke.

leuk voor één keer.

avatar van bjerik76

bjerik76

ondanks dat het een kopie van THE RING is een goeie film/mysterie.

niet een videoboodschap, maar een sms-je is het in dit geval.

was alleen net iets te lang in de keuken voor een hapje dat ik eigenlijk niet echt begreep hoe /wat/waarom.

maar ik was toch wel vrij positief over deze film.

avatar van The Beast

The Beast

Net gekeken, redelijke film, special effects konden veel beter, die baby met die telefoon bijvoorbeeld, de film lijkt een soort mix tussen Final Destination en The Ring, geen geweldige film, maar zoals Daan258 al zei, leuk voor één keer.

avatar van Angelo2

Angelo2

Saaie film die nergens spannend werd. Ook het acteerwerk was niet om over naar huis te schrijven. Ondanks zijn korte speelduur was het nog een vrij lange zit. Tegenvaller dit!

Tarkus

Redelijke film, maar toch een gebrek aan spanning.

Ook de special effects hadden beter gekund.

Doorsnee film zonder echt opzienbarend gruwelijke beelden, voor mij zeker de noemer horror niet waard.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Flink schrikken blijft dat weerzinwekkende resultaat uit de CGI-vinger. Slaat een enorme plank mis. Asia -> America remakes zijn sowieso gedoemd te falen (veelal), maar dit gaat wel erg ver. Zeker het -meermaals aangehaalde- Final Destination sausje aan het begin is te erg voor woorden en met zo'n duffe doos als Shannyn Sossamon kom je helemaal niet ver. Origineel is best fijn, dit niet zo...

avatar van LOTR-lover

LOTR-lover

Had hier niet zoveel mee. Nergens werd het echt eng, veel te weinig geslaagde schrikeffecten, vond de special effects maar een beetje vreemde eend in de bijt. Als een horror/thriller niet eng is dan slaat 't de plank behoorlijk mis. De hoofdrolspeelster irriteerde me mateloos, wat een nietszeggende tuthola.

Ga binnenkort is de Aziatische versie checken, ben daar nu wel benieuwd naar.

3/10 (IMDB)

avatar van Dying Rose

Dying Rose

Dé opsteker van deze film was Ed Burns. En ook daar had je niet veel aan. Gelukkig waren mijn verwachtingen niet al te hoog zodat ik niet teleurgesteld ben. Maar om dan toch even mijn mening kwijt te kunnen…

Als de film minstens zo innovatief was als de poster doet vermoeden, dan kon er misschien nog een voldoende vanaf. Maar in de plaats daarvan rijgt men de clichés aan elkaar. De acteurs zijn zo irritant en van spanning was weinig sprake.

Natuurlijk maken de personages de ene na de andere fout en betreurt het je niet als ze hun eigen graf hebben gegraven. Ze kozen er immers zelf voor om net vóór hun (aangekondigde!) dood alleen op de wandel te gaan of om een andere domme handeling te doen.

Ook de regie en het camerawerk zijn belabberd, maar wat had je dan ook verwacht na bovenstaande werkpunten? Voor de rest ga ik er geen woorden aan vuil maken, alleen dat je deze film zeker aan je voorbij mag laten gaan.

En Ed; I'm dissapointed in you!

avatar van riefenstahl

riefenstahl

terwijl het hoofdpersonage onderzoek doet en het hele gebeuren overleeft.
Da's nog maar de vraag...ik interpreteer het toch anders want wiens telefoon gaat over. It's not over yet

avatar van Metalfist

Metalfist

From now on, I only go to parties where no one gets cremated

Halloween, de perfecte gelegenheid om eens een horror filmpje op te zetten. One Missed Call was nu niet meteen mijn eerste keuze om de avond mee te starten, ben simpelweg niet zo te vinden voor die Amerikaanse remakes van Japanse films, maar de rest van het gezelschap wou deze wel wil zien.. Weinig keuze dus en dan toch maar geprobeerd om met zo weinig mogelijk vooroordelen hieraan te beginnen.

Valt wel mee dat ik het origineel niet heb gezien. Kon zweren van wel, maar vind mijn stem niet terug op de site, dus ik zal me wel vergissen met een andere film. Soit, One Missed Call is een film zoals er zovelen zijn. Een redelijk interessant uitgangspunt dat door een aantal onlogische acties compleet onderuit wordt gehaald. Het is dan ook pas op het einde dat ik mijn mening lichtjes ben beginnen herzien. De twist waaruit blijkt dat het niet de moeder is die achter de moorden zit is is voorspelbaar, maar het is het enige moment in de film waaruit wat spanning blijkt. Al moet er dan toch weer zo'n onvoorstelbaar flauw einde aan worden geplakt waaruit lijkt dat alles toch nog niet is opgelost. Het Japanse origineel heeft blijkbaar nog twee vervolgen gekregen, dus misschien zitten die er nog aan te komen. Al heeft One Missed Call geen potten gebroken in het land der cinema en zijn we ondertussen toch ook alweer 6 jaar verder sinds de initiële release, dus die kans is klein.

De zwakste schakel in het geheel is zonder twijfel Shannyn Sossamon. Zelden iemand met zo weinig charisma de hoofdrol zien vertolken. Ze loopt werkelijk zo'n 80 minuten rond met de uitstraling van een dweil. Wel tof om Ray Wise (Twin Peaks!) even in een kleine bijrol te zien, al had daar dan wel gerust weer mee gedaan kunnen worden. Voor de rest een vrij inspiratieloze cast met een aantal acteurs zoals Edward Burns die er nog het beste van proberen te maken. Wel vrij lelijke CGI trouwens. Ik dacht eerlijk gezegd dat de film recenter was, ik was van mening dat zo'n digitale televisie videotheek alleen maar nieuwe releases had, maar voor 2008 ziet dit er niet altijd even goed uit.

Goh, het is dat ik dit met een groep heb gezien, want de score had wel wat lager uitgevallen mocht ik dit alleen hebben gezien. One Missed Call is een film met een aantal gebreken en één à twee goede zetten. Zo'n typische remake die heel wat minder indruk maakt dan het origineel en waarvan je de volgende dag al 3/4 bent vergeten.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

middelmatig horror thrillertje.

net niet leuk genoeg voor een keertje.

zwak.

avatar van N. S.

N. S.

Wat een teleurstellende film. Het verhaal slaat nergens op en dan is de uitwerking ook nog zwak.

Een erg slecht begin, constant ging de telefoon en ging er weer iemand dood. Het slaat echt nergens op. Leek te veel op Final Destination.

Het verhaal wordt nergens goed uitgelegd. Waar slaan die rare gezichtjes op? Niks wordt verklaard. Nergens werd het spannend of eng. Slecht acterende mensen. Wel een twist op het einde. Maar dat maakt niet veel goed. Nee, geen film voor mij.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Slappe en daarmee jammerlijke plagiaat. wat kan een mens meer zeggen dat hier nog niet is geschreven.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ik kwam deze recent tegen in een koopjesbak, toch maar geprobeerd. Een horrorfilm met een geinig concept in de sfeer van titels als The Ring en in de uitwerking is er gekeken naar Final Destination, maar de uitwerking is vrij zwak. Matig acteerwerk, rare acties. Het voelt allemaal als een goedkope productie met weinig kwaliteiten. Spanning ontbreekt ook volledig. Op zijn best een redelijke wegkijker.

avatar van princesspeach

princesspeach

Wel helemaal AF gekeken maar wat een vage film was dit. De ringtone vond in wel heel toepasselijk in de film af en toe jumpscares maar begreep er. niks van en leek heel nep.