• 8.298.749 stemmen

Unfriended: Dark Web (2018)

Horror / Thriller | 92 minuten

Genre: Horror / Thriller

Alternatieve titel: Unfriended 2

Geregisseerd door: Stephen Susco

Met onder meer: Colin Woodell, Betty Gabriel en Rebecca Rittenhouse

Plot Unfriended: Dark Web

"Death wants some face time."

De jonge Matias schaft zich een nieuwe laptop aan die gestolen blijkt te zijn en gebruikt is voor duistere praktijken. Hij vindt een reeks verborgen documenten waarin video's van vermoorde vrouwen te zien zijn. Matias komt terecht op het dark web en vraagt hulp aan vrienden die hierdoor betrokken worden bij deze gevaarlijke situatie. Er volgt een kat-en-muisspel waarbij Matias zich moet weren tegen dreigende krachten en onzichtbare tegenstanders.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Daan258

Daan258

Net als deel 1 wist ook dit deel mij niet te vermaken. Na een kleine 45 min had ik het allemaal wel gezien. Het wist nergens spannend te worden en het verhaal was matig.

Niks voor mij.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2019 stemmen

Toen we eigenlijk hoorden dat er een tweede deel van ‘Unfriended’ was, was ik niet echt heel enthousiast. Het eerste deel was prima, en gezien de stem vond ik hem nog best leuk eigenlijk maar dit zijn films waar een tweede deel niet echt veel nut heeft of vernieuwing brengt. Dat zie je ook maar weer bij dit deel, die was eigenlijk best saai te noemen op een paar momenten. Naja en echt heel amuserend om naar te kijken was het natuurlijk ook niet, vrij standaard een constant beeld (van een pc scherm) en daar blijft het dan al gauw ook wel bij.

Het thema was wel interessant, het ‘darkweb’ is uiteraard een plek waar je niet moet lopen kloten. De film lijkt wel een soort extra waarschuwing te geven, al komt die natuurlijk voor geen meter binnen. Je kan hier wel een lap tekst aan gaan hangen over van alles en nog wat maar zo interessant was de film helemaal niet, spannend wist die dan ook echt niet te worden. Acteerwerk was vaak ook niet echt bijzonder te noemen, nou ja dan heb je het al wel bij elkaar. Al om al blijft de film best laag en word het nergens goed, laten we dat voorop stellen maar voor wat tijdverdrijf op de zaterdag middag is de film zeker geslaagd!

avatar van Doom4

Doom4

hmmm ik vond dit een zeer geslaagde film, beter dan deel 1. Spannend en met een goede twist aan het eind.

avatar van hennieman

hennieman

deel 1 was goed, dit is een waardeloze film

slaapverwekkend , na een half uur uitgezet

avatar van Jeilloc

Jeilloc

Hele matige film die geen sequel mag worden genoemd. De hoofdrol speler Matias is de enige die nog een beetje kan acteren en die leipe Brit gaat ook nog wel. Had op z'n minst een cameo verwacht van Laura of Blair uit het eerste deel. 2* voor de moeite.

avatar van Shadowed

Shadowed

Iets beter dan deel 1.

Alleen is het wel een beetje vreemd dat het een vervolg of deel 2 is geworden, aangezien deze film totaal niets met het eerste deel te maken heeft. Niet eens een enkele verwijzing of maar een hint dat er nog ergens een deel 1 te bekennen is.

Wel heeft deze film gelijk een interessant onderwerp te pakken. De dark web is nog steeds een onderwerp dat ik nog niet vaak in films heb gezien. Alleen is er toch minder dark web te vinden dan gedacht in deze film. Vreemd, aangezien de titel.

Ook had ik deze film een stuk gedurfder ingeschat. Zo'n onderwerp als deze moet natuurlijk een beetje verontrustend zijn. Maar deze film blijft toch wel tam en volgt braaf de lijntjes van een horrorfilm. Buiten de originele manier van vertellen is de loop toch wel een klein beetje standaard.

Regelmatig wordt deel 1 ook gewoon herhaald. De meeste dingen hier zijn al eens eerder gedaan in deel 1. Dat maakt de loop iets minder interessant. Maar het voordeel is dat het hier iets effectiever mag zijn. De spanning blijft er iets meer in en de toon ligt net iets donkerder.

Ook is er hier plaats gemaakt voor meer realisme. Geen bovennatuurlijke verschijningen in deze film. Gewoon hackers dus. Dat maakt de film iets realistischer en daarmee iets angstaanjagender. Het blijft voor de rest ook redelijk vlot.

Prima film, wel weer behoorlijk oude acteurs en actrices voor tieners. Gabriel was zelfs al 37 toen. Beetje te veel. Maar goed, prima film, wel iets te tam.

avatar van flurk

flurk

bagger film, enkel computer getok voor de rest is er niets

avatar van DiDa

DiDa

Zo jammer dit! De film bouwt goed op en wordt steeds spannender. Maar het laatste half uur verzuipt de film in zijn eigen onwaarschijnlijkheden en twists. Onmogelijk om dit allemaal zo snel en op deze manier te plannen.

Net onvoldoende....2,5