Prooi (2016)

Nederland
Thriller / Komedie

geregisseerd door Dick Maas
met Sophie van Winden, Julian Looman en Rienus Krul

Na de vondst van een gruwelijk vermoord boerengezin net buiten Amsterdam, tast de politie in het duister over de mogelijke dader. Lizzy, een dierenarts van Artis, denkt echter te weten wat de bloederige verminkingen kan hebben aangericht: een forse, agressieve leeuw. Ze stuit vooral op ongeloof en er is een tweede bloedbad nodig voordat de autoriteiten instemmen met het rigoureuze plan van een Engelse leeuwenjager om het monster te pakken te krijgen. De jacht is geopend…

228 BERICHTEN 14 MENINGEN
geplaatst: 25 februari, 16:52 uur [permalink]
bart007bond schreef:
Bluray is met nl ondertiteling.
Dat is mooi.
Een ondertiteling die wel vol d/t-fouten zit. Schandalig.

geplaatst: 25 februari, 18:41 uur [permalink]
Waz ick ok all agter gekommen

geplaatst: 25 februari, 22:21 uur [permalink]
Snel vergeten deze film

Deze film ziet eruit alsof deze gemaakt is midden jaren '80 kort jaar na Amsterdamned als een soort sequal. In een tijd van CGI en blue screen opnames kan zo'n speelgoedleeuw echt niet meer ! Verder is dit verhaal ook weinig origineel.

geplaatst: 26 februari, 04:39 uur [permalink]
Quido schreef:
Een ondertiteling die wel vol d/t-fouten zit. Schandalig.

net als jou bijdrage >> d/t = (lol)

geplaatst: 26 februari, 13:20 uur [permalink]
Jan Scooter schreef:

net als jou bijdrage >> d/t = (lol)

*jouw

avatar van Bélon
geplaatst: 26 februari, 14:21 uur [permalink]
Vermakelijk late night entertainment haalt het niet bij de jaren '80 klassiekers van Maas. Vooral de matige CGI doet helaas afbreuk aan het geheel. De kwaliteit van het acteerwerk was soms "ietwat" dubieus. Met wat meer budget voor o.m. CGI -en ook voor promotie- had deze film het best beter kunnen doen in de bioscoop.

3,0* gewoon in het weekend opknallen met een paar biertjes en niet bij nadenken 😉

avatar van hoffhaan
geplaatst: 26 februari, 18:11 uur [permalink]
Matige film. 2.5

geplaatst: 26 februari, 21:13 uur [permalink]
Begin was het wel leuk erg grappig later werd de film zeer slecht erg dom

avatar van Earth
geplaatst: 26 februari, 21:13 uur [permalink]
Vanmiddag nog een keer de film gekeken. Wat is die Julian Looman slecht....

avatar van taborano
geplaatst: 27 februari, 15:07 uur [permalink]
PCTERN schreef:
Snel vergeten deze film

Dat is precies wat ik dacht, wat heeft Dick weinig bijgeleerd in 30 jaar. Dit is echt zo slecht en voorspelbaar

geplaatst: 1 maart, 00:05 uur [permalink]
Ik als Vlaming zijnde zie nog graag Hollandse films; Flodder films vond ik de top, Amsterdamned, de lift, sint, costa, new kids turbo vond ik allemaal goed maar deze hier vind ik minder, vooral met die leeuw is ongeloofwaardig en maar b gedoe.

geplaatst: 1 maart, 12:46 uur [permalink]
Waar haalt Dick Maas toch zulke slechte acteurs vandaan???
Sophie van Winden, Julian Looman en nog wat personages, het was niet om aan te gluren.
Wanneer Dick Maas een film maakt kan ik mij niet voorstellen dat er geen budget vrij gemaakt wordt.
Ik denk toch zeker meer dan wanneer er een andere regisseur een project start.
De internationale poster, een hoop engels gebrabbel, Maas had hier naar alle schijn van echt een internationaal idee over. Ook leek hij de thriller zelf heel serieus te nemen. Maar wat komt het geheel toch allemaal klungelig over. Met name dankzij het afschuwelijke acteerwerk sta je al heel snel 1-0 achter en dan moet de film nog eigenlijk beginnen. De lokaties zijn leuk gevonden.
Met name het Vondelpark en de tram. Maar de effecten en aanvallen zien er zo beroerd uit dat het een lachwekkend geheel is geworden.
2*/2.5*

geplaatst: 1 maart, 20:09 uur [permalink]
Zipportal schreef:

*jouw

Wat een gemiereneuk c.q gemierenneuk.

avatar van Barry83
geplaatst: 4 maart, 10:30 uur [permalink]
Zeer matige film. Leeuw ziet er erg nep uit, en verder acteerprestaties zijn barslecht.

geplaatst: 5 maart, 08:16 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Velen maken de fout om Prooi iets te serieus te nemen, wat niet de bedoeling is. De man die ons eerder moorddadige liften, slecht heilig mannen en asociale families die de USA veroveren schonk, verwijst blijkbaar nog steeds naar de AH als mensen een boodschap in zijn films zoeken. Ook Prooi is weer een griezelige kinderfilm voor volwassenen die maar niet volwassen willen worden. Creatief stelt het teleur, maar ik heb me best vermaakt met deze wat armzalige pulp. Maas, die helaas nog steeds niet weet dat je niet van de wereld valt als je Amsterdam uitgaat, levert hier gewoon een mindere versie van Amsterdamned. De mismaakte moordenaar van toen is vervangen door een leeuw, locaties zijn aangepast van water naar park of van boot naar tram enzovoort, enzovoort... Eens in de zoveel jaar is zo'n film best vermakelijk, hoewel het teleurstellend is dat de ideeënput van Dick uitgedroogd lijkt te zijn. Slecht bijvoorbeeld om aan het eind nog enkele volstrekt ongeloofwaardige verrassingen te verzinnen, zelfs in de wondere wereld van Maas onacceptabel.
En de acteurs werken ook niet mee. Sophie is bloedmooi maar komt over als een erg chagrijnig wijf, Looman lijkt wat op een jongere Adam Curry die niet kan acteren, Frost is een oudere, corpulente versie van Hugh Grant die zelfs lollig blijft doen als zijn lichaamsdelen worden geamputeerd. Als klap op de negatieve vuurpijl is er nog een tweede captain Ahab aan boord in de vorm van Victor Löw. Een aan chronische overacting lijdende speler die hier met zijn vreselijk overdreven bijrolletje de hele flim lijkt te willen onderuit halen(een rol als parodie in een film die al op zichzelf al als een parodie oogt werkt niet).
Een paar missers dus dit keer, maar het zij Maas vergeven als hij maar wacht tot minimaal 20121 alvorens zijn volgende variant op dezelfde thematiek in de bioscopen te droppen(idee: een op ma Flodder lijkende horror clown die moordend door een al te bekende hoofdstad trekt?).

avatar van xxERWINxx
geplaatst: 18 maart, 18:37 uur [permalink]
Vandaag bekeken, voor mij scoort hij net een voldoende.
Acteren was erg matig voor bijna alle acteurs! Jammer ook van de Engels gesproken taal van die gehandicapte man die hielp om de leeuw te vangen, daardoor moest ik toch de ondertiteling weer aan zetten, acteur had toch gewoon Nederlands kunnen zijn?
Verder redelijk wat schrikmomenten en leuke scenes, maar ook vrij veel saaie scenes helaas.
Al met al wel een voldoende.
De leeuw zag er wel goed uit.

avatar van AmazingPP
geplaatst: afgelopen woensdag om 15:31 uur [permalink]
Heerlijk popcornvermaak wat je niet al te serieus moet nemen, want dat doe Maas zelf ook niet. Ik snap niet dat deze film zo enorm geflopt is. Het is een degelijke film: het script zit goed in elkaar, knappe score, prima camerawerk. Het acteerwerk daarentegen is een ietwat knullig. Vooral Looman komt er niet best vanaf: het lijkt wel of de man last heeft van aambeien, zo praat ie. En Looman was nog wel mijn eerste Soldaat van Oranje, een rol die hij nagenoeg perfect neerzette. Dit is een film waar je niet te lang over moet nadenken. Gewoon kijken en, in mijn geval, genieten. Wat Maas neerzet is nog steeds van hoge klasse en niemand doet het hem na. De leeuw uit de computer vond ik, met dit budget, geweldig goed gedaan. Gekeken vanaf Blu Ray. 4*

avatar van Spartaan1986
geplaatst: afgelopen donderdag om 09:25 uur [permalink]
Toch iets minder dan Sint

Knullig en grappig is Prooi zeker maar ook beroerd geacteerd en ietwat langdradig. Vermakelijke kolder die helaas enorm geflopt is in de bioscopen.