Prooi (2016)

Nederland
Thriller / Komedie

geregisseerd door Dick Maas
met Sophie van Winden, Julian Looman en Rienus Krul

Na de vondst van een gruwelijk vermoord boerengezin net buiten Amsterdam, tast de politie in het duister over de mogelijke dader. Lizzy, een dierenarts van Artis, denkt echter te weten wat de bloederige verminkingen kan hebben aangericht: een forse, agressieve leeuw. Ze stuit vooral op ongeloof en er is een tweede bloedbad nodig voordat de autoriteiten instemmen met het rigoureuze plan van een Engelse leeuwenjager om het monster te pakken te krijgen. De jacht is geopend…

245 BERICHTEN 22 MENINGEN
Bij Dick Maas:

Sint / Amsterdamned met een leeuw? Check de plotoutline van 'Prooi':

PREY - parachutepictures.nl

DICK MAAS FILMT ‘PROOI’ IN APRIL

Zojuist heeft het Nederlands Film Fonds bekendgemaakt dat PROOI, de nieuwe thriller van regisseur/scenarist Dick Maas (MOORDWIJVEN, SINT) en producent Dave Schram (SONNY BOY, PIJNSTILLERS), een realiseringbijdrage krijgt. De bijdrage zorgt ervoor dat de filmmakers verwachten dat de camera’s in april kunnen gaan draaien. PROOI zal wederom een mengeling zijn van actie, spanning en humor; ingrediënten die ook kenmerkend waren voor Dick Maas’ eerdere genre-klassiekers DE LIFT, AMSTERDAMNED en recenter SINT. In het spectaculaire PROOI voert Maas een losgeslagen, bloeddorstige leeuw op die zijn tanden in Amsterdam zet. De cast zal binnenkort bekend worden gemaakt, naar verwachting verschijnt de film in april 2016 in de bioscoop.

Dick Maas is blij dat hij aan de slag kan. “Prooi zie ik als een grote uitdaging. Nederland heeft, naast alle kinderfilms en romantische komedies, ook lekkere actiefilms met spektakel nodig. Het is zeker in Nederland niet het makkelijkste genre om van de grond te krijgen, maar Prooi heeft wel alle ingrediënten om een geweldige popcornmovie te worden waarbij het lachen en griezelen is. Het is tijd om de leeuw los te laten in onze hoofdstad.” In mei van dit jaar maakte Dick Maas al proefopnames om te testen hoe er gefilmd moet worden om de leeuw er later optimaal in te monteren. Naast animatie zal er ook gebruik worden gemaakt van robots. Volgens producent Dave Schram van Shooting Star Film Company wordt het “de spectaculairste Nederlandse thriller ooit!”

Voor distributeur Dutch FilmWorks is het een belangrijk filmproject in de line-up. CEO Willem Pruijssers is er trots op het project in huis te hebben. “Dick Maas is een filmmaker die het verschil maakt. Als hij zegt een thriller te maken, kun je ervan op aan dat het iets wordt waar we allemaal met heel veel plezier naar uit mogen kijken. Ik kan alvast niet wachten om die leeuw tekeer te zien gaan!”

artwork

Het verhaal:
Na de vondst van een gruwelijk vermoord boerengezin net buiten Amsterdam, tast de politie in het duister over de mogelijke dader. Een dierenarts van Artis denkt echter te weten wat de bloederige verminkingen kan hebben aangericht: een forse, agressieve leeuw. Ze stuit vooral op ongeloof en er is een tweede bloedbad nodig voordat de autoriteiten instemmen met het rigoureuze plan van een Engelse leeuwenjager om het monster te pakken te krijgen. De jacht is geopend…

PROOI wordt geproduceerd door Shooting Star Filmcompany (SPIJT!) in samenwerking met Parachute Pictures. Dutch FilmWorks zal de distributie verzorgen. De film komt tot stand met steun van het Nederlands Filmfonds, Dutch FilmWorks en SBS Broadcasting.

(persbericht)

kappeuter schreef:
DICK MAAS FILMT ‘PROOI’ IN APRIL

De jacht is geopend…

Klinkt als een herhaling van de Amsterdamned / Sint template om eerlijk te zijn ...

avatar van Donkerwoud

Ik word ook niet bepaald warm of koud van het concept, al zou het wel weer op een hilarische manier 'kritiek' kunnen leveren op een nationaal symbool. Sint was toch het leukst toen het ons sinterklaasfeest genadeloos bespotte.

CAST COMPLEET VOOR OPNAMES VAN DICK MAAS’ PROOI

Naast Sophie van Winden (KENAU, ‘Dokter Deen’, ‘Overspel’) en Julian Looman (musical SOLDAAT VAN ORANJE) zijn nu ook Rienus Krul en Victor Löw (MICHIEL DE RUYTER) toegevoegd aan de cast van PROOI. Ook cabaretiers Pieter Derks en Owen Schumacher zullen te zien zijn in de nieuwe film van regisseur/scenarist Dick Maas (MOORDWIJVEN, SINT). Bijrollen zijn voor onder anderen Rutger de Bekker (DE BOSKAMPI’S), Jessica Zeylmaker (SPIJT!) en Mamoun Elyounoussi (STARTUP). Ze krijgen allemaal op geheel eigen wijze te maken met een losgeslagen, bloeddorstige leeuw die zijn tanden in Amsterdam zet. De opnames zijn inmiddels begonnen, naar verwachting verschijnt de film in april 2016 in de bioscoop.

PROOI wordt wederom een mengeling van actie, spanning en humor; ingrediënten die zo kenmerkend zijn voor Dick Maas, zegt producent Dave Schram (SONNY BOY, PIJNSTILLERS) van Shooting Star Film Company. “Het wordt de spectaculairste Nederlandse thriller ooit!”.

Het verhaal:

(persbericht)

avatar van jarno1975

kappeuter opnames zijn inmiddels ook gestart. Eerste foto's van de set

setfoto 1
setfoto 2
setfoto 3

jarno1975

P.S. uitgebreidt van karakter...

Trieste taalfouten ja. Vast de 17-jarige stagiare erop gezet ofzo. -_-

avatar van BlueJudaskiss

Helaas zijn taalfouten tegenwoordig heel normaal...

De nieuwe Dick Maas!

Vanaf 28 april 2016 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

HALVE TAMME.
Donkerwoud schreef:
Ik word ook niet bepaald warm of koud van het concept.
Idem dito.

avatar van EW101

Hopelijk komt er wel veel natuurgeweld in de film.

avatar van baspls

kijk hier nu al naar uit!

avatar van mcdaktari

Ik vrees dat het weer hetzelfde word zoals we van Dick Maas gewend zijn, niks bijzonders dus.

avatar van perceived

Tof dat Dick Maas weer met een film bezig is. Van een leeuw als killer wordt ik nou niet meteen razend enthousiast, maar mits met een flinke knipoog (en dat is Maas wel toevertouwd) kan dit nog best leuk gaan worden!

kappeuter schreef:
Vanaf 28 april 2016 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Release verplaatst naar 13 oktober...

avatar van Moviestar1979

Lijkt me geweldig. Ik heb er al veel over gehoord. Ik verwacht eerlijk gezegd dat deze het beter gaat doen dan Sint (2010). Daarnaast moeten we bij deze nieuwe film ook geen horror-elementen verwachten.

avatar van Quentin
Vanavond eerste teaser bij SBS Shownieuws om 22.55 (aldus Dick op Facebook).

Zoveel zin in .
Dick maas is briljant.

avatar van Flitskikker
Ziet er goed uit!

avatar van Kondoro0614

Gister de trailer gezien. Vond het niet speciaal!

Indiana007
Dick maas.
Al fan vanaf flodder.
Hoop op een spectaculaire film.
Als ie maar beter is als Sint

Favoriete maasfilm;

Amsterdamned
Flodder
Door not disturb

avatar van Quentin
Niet heel verrassend, weer een paar zeer typische Maas shots en effecten. Lijkt alsof hij maar uit zijn eigen oeuvre blijft citeren.

avatar van Donkerwoud

De CGI van de leeuw oogt wel oké voor een Nederlandse productie. Qua special effects een stap vooruit sinds Sint!? Maar voor de rest: geen leuke grappen, erg voorspelbare opzet, originaliteit is ver te zoeken. Voor mij had hij beter iets gedaan in de geest van 'Quiz', want het slasher genre kennen we inmiddels wel van hem.