Escape Room (2017)

Thriller / Horror

geregisseerd door Will Wernick
met Evan Williams, Annabelle Stephenson en Elisabeth Hower

Ter gelegenheid van zijn 30e verjaardag neemt Kristen haar vriend Tyler en twee andere koppels mee voor een spel: 'escape room'. Hierbij worden ze opgesloten in een kamer en krijgen ze een uur de tijd om middels cryptische aanwijzingen te ontsnappen. Als de klok begint te tikken krijgen ze al snel het gevoel dat er iets mis is. De puzzels worden steeds moeilijker en dodelijker. Een voor een eist de escape room een nieuw slachtoffer en de overlevenden beseffen al snel dat ze niet langer een spel spelen. Ze spelen voor hun leven.

Tja, makkelijk weggekeken maar geen hoogstandje. Jammer dat er 0,0 plot in zit. Daar kijk je zo'n film niet voor uit...

avatar van LOTR-lover
Ach ja, zo nu en dan komen er van die films voorbij die mee willen liften op een hype van het moment. Escape rooms zijn (of waren) dat natuurlijk sowieso. Potentieel zou dit echt een topper kunnen zijn. Dat word 't echter niet. Een voldoende haalt 'ie niet, een magere 5 blijft 't. Met name door het tergend slechte acteerwerk. De gore vond ik dan wel weer tof gedaan op sommige momenten. Maar elke keer bekruipt je het gevoel dat je naar een slechte, flauwe rip-off of samenvoeging van Saw en Cube zit te kijken.

5/10 (IMDB)

avatar van xPELdePINDAx
Had vrij weinig verwacht van deze film, maar hij viel reuze mee! Naast het niet al te beste acteerwerk, was het toch een vermakelijke film. Komt beetje langzaam op gang, maar wordt redelijk spannend. Sommige escape room puzzels worden echter wel ongeloofwaardig snel opgelost wat raar is. Veel vergelijking met films zoals saw. Einde had iets duidelijker mogen zijn. Al met al een lage voldoende.

avatar van DjFrankie
Na een saai kwartier zijn we in de escape room, goeie puzzels en al met al een zeer degelijke film.

avatar van El ralpho
Escape Room: ontsnap hier aan voordat je eraan begonnen bent

Escape Room speelt een smerig spelletje met de kijker. Dit doen ze door je met de eerste scène te triggeren, vervolgens je geduld op de proef te stellen en uiteindelijk te eindigen met een van de flauwste en onduidelijke slotconclusies die ik dit jaar gezien heb.

Na het einde vraag ik mij dan ook af of er nog een vervolg komt op dit eerste deel. Wanneer de makers geen geniaal plan in gedachten hebben om de in 2019 te verschijnen film, met dezelfde naam, op een bepaalde manier aan deze film te linken, zie ik dit namelijk niet gebeuren. Misschien zou een sequel, of prequel er namelijk voor kunnen zorgen, dat het onbevredigde einde naar een totaal ander niveau getild wordt. In ieder ander geval is de wereld deze totaal onbevredigde thriller, binnen no-time weer vergeten.

avatar van svetliealik
Slechte film, waardeloos geacteerd en het einde slaat helemaal nergens op.

avatar van Evi Bartelson
OOH ik denk dat ik het einde snap!! die ene meid gaat niet mee want ze gaat nog naar een feestje waar ze een masker draagt, aan het einde van de film zie je een meid binnen lopen in lingerie met een masker op. Kan het zijn dat haar vriendin er achter zat??

Confusie
Oohhh ik denk dat ik je bericht snap.

Speciaal een account aangemaakt om even een spoiler te droppen.

En wat zei ik nou laatst al eens ergens(Mowgli) over schreeuwerige personen vaak met een overdaad aan vraag en\of uitroeptekens die er klaarblijkelijk genoegen in scheppen om voor anderen ongewenste details uit de sluiers te lichten.

Juist ja.

Heb je ze weer.

avatar van horizons
Confusie schreef:
Oohhh ik denk dat ik je bericht snap.

Speciaal een account aangemaakt om even een spoiler te droppen.

En wat zei ik nou laatst al eens ergens(Mowgli) over schreeuwerige personen vaak met een overdaad aan vraag enof uitroeptekens die er klaarblijkelijk genoegen in scheppen om voor anderen ongewenste details uit de sluiers te lichten.

Juist ja.

Heb je ze weer.

In plaats van een bericht als dit op uitroepteken naast bericht klikken en melding maken bij moderator. Die reageren vrij goed daarop en plaatsen spoilertags waar nodig.

Confusie
Voor mij persoonlijk maakt het niet uit aangezien ik er toch al naar neigde dit niet te gaan kijken. Daarnaast heb ik zoals ik ook al bij Mowgli aangaf geleerd om dit soort personen af te wenden en heb ik de inhoud van zijn bericht niet of nauwelijks tot me genomen, mocht ik dit toch ooit een kansje willen geven. Ik vond het met name interessant dat de 'schreeuwerig' observatie omtrent personen die dit soort gedrag vertonen zichzelf nogmaals bevestigt.

avatar van Zwolle84
Blijft maf dat deze zo extreem laag scoort en die nieuwe, saaie film met dezelfde titel een voldoende. Hier lag de funfactor voor mij veel hoger.

Is Christen aan het einde dood gegaan?

Ik ben zelf super tevreden over deze film! De film is goed in elkaar gezet en het acteer werk was top. Het einde was een beetje vaag, maar Veder een top film. Zeker aan te raden.

avatar van cor1946
Heb het wel gehad om naar zulke films te kijken. Zonde van je tijd en ogen.

avatar van chevy93
Niet de meest hoogstaande film en dat is een understatement. Flauwe dialogen, plotontwikkeling die je van een kilometer aan ziet komen en eendimensionale karakters. En toch keek deze lekker weg. Tja... Het hoeft niet altijd hoogwaardige kwaliteit te zijn. En als plat vermaak is dit nog best een aardige.

avatar van maxcomthrilla
Ondanks het schrikbarend lage gemiddelde vond ik het eigenlijk best wel genieten hoe een resem verschrikkelijk, onuitstaanbare stereotype karakters aan hun welverdiende einde kwamen. Natuurlijk zo doorzichtig als maar wat, maar zeker niet zo slecht als het gemiddelde doet vermoeden. Een paar leuke boobytraps en opgefokte karakters maken dit zeker het aanzien waard. 3*

avatar van Roger Thornhill
Tijdens het tenenkrommende begin blijken de veel te donkere beelden ditmaal een blessing in disguise te zijn, want zo krijg je gelukkig niet zo veel mee van de stomvervelende introductie van de personages, en daar mis je uiteindelijk niets aan, want hoewel die introductie eeuwig lijkt te duren weet je na afloop nog nauwelijks iets van de mensen om wie het hier gaat. Hoewel Saw nooit ver weg is wordt het verblijf in de titelruimte zelf dan nog redelijk onderhoudend vanwege het tempo en een enkel onsmakelijk moment, maar het helemaal niets verklarende einde helpt alle eventuele spanning dan weer compleet om zeep. Zeer slecht.

avatar van AC1
AC1
Dan toch liever Cube, hoor.

avatar van roger queen
spannend zeg