Look Away (2018)

Thriller

geregisseerd door Assaf Bernstein
met India Eisley, Mira Sorvino en Jason Isaacs

Maria is een verlegen en teruggetrokken tienermeisje. Thuis voelt ze zich vervreemd van haar ouders en op school wordt ze verstoten. Uiteindelijk vindt ze een boezemvriendin in Airam, een persoon in haar eigen spiegelbeeld. Deze ontdekking blijkt gruwelijke gevolgen te hebben wanneer ze met de kwaadaardige Airam van plaats wisselt.

avatar van Valak
Eerste duistere stills uit de film: 'Look Away' Imagery Swaps Place With Sinister Reflection - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

Ik houd wel van dit soort psychologische (horror)thrillers. En Jason Isaacs en Mira Sorvino; altijd goed.

avatar van ZZ TOP
Dit spreekt me ook wel aan. Binnenkort maar eens gaan bekijken.

Sterk.

Film blijft misschien net iets te braaf in het thriller hoekje hangen, maar verder is dit een leuk pre-Halloween werkje waarin de hand van de regisseur een duidelijke meerwaarde heeft. Bernstein's regie zorgt er voor dat de film van begin tot eind blijft boeien en da's bij thrillers toch vaak wel anders.

Acteerwerk is zeker ook in orde, ook niet altijd het geval bij dit soort films. De film ziet er verder ook netjes uit, al had het ook daar misschien net nog dat beetje slicker of wilder gemogen. Laten we dan maar hopen dat dat potentieel er in Bernstein's volgende film wel volledig uitkomt.

Verhaal en verloop zijn niet super origineel, maar de invulling is best uniek. Verder hangt er ook een scherp en venijnig sfeertje waardoor het het redelijk drukkend blijft, zelfs wanneer het duidelijk is waar de film naartoe wil.

En een fijn eindshot, dat helpt ook altijd. Aanradertje.

avatar van parcivalis
Aardig idee niet eens zo onaardig uitgewerkt. Mist snelheid en doorzettingsvermogen. India Eisley doet haar best maar verdient een betere productie. Carry, The Omen en Let the right one in zouden genoeg aanleiding moeten geven om het beter te doen.

avatar van jaxteller
Uniek concept, wordt versterkt door het uitstekende acteerwerk van India Eisley. Zowel iemand die verlegen is als iemand die heel veel zelfvertrouwen heeft speelt ze heel goed. Het einde was een beetje afgeraffeld, maar zeker de moeite waard om te zien. India heeft zeker een nieuwe volger erbij.

Goeie film over een onzeker tienermeisje die erachter komt dat haar spiegelbeeld haar wil helpen. Een gegeven dat, afgezien van het wat gemakkelijke einde, goed is uitgewerkt. De scenes met de spiegels zijn mooi gedaan, en de film ziet er verder ook gewoon goed uit. Redelijk donker van toon en India Eisley zet haar dubbelrol meer dan prima neer.

avatar van Onedin
Gisteren gezien,was positief verrast en het acteren was dik in orde.
Een film met een vleugje horror,thriller mystiek.

avatar van schumacher
Bij een thriller is het vaak of het is goed of het is maar zozo. Bij deze film hier, die vond ik heel goed. Boeide vh begin tot het einde. Een hoekje af , heel goed verhaal ook, het stak gewoon goed in elkaar. Acteurs waren ook allemaal super.
Als ik 1 klein puntje van kritiek moet geven dan is het dat het mss ietske sneller mocht gaan van mij, het is een trage film, maar doordat het zo bleef boeien en de hoofdactrice het zo goed speelde kon me die traagheid me niet veel schelen.

En India Eisley die is niet alleen bloedmooi en heel leuk om naar te kijken, die kan verdomde zeer goed acteren.
Ik denk wel dat die voor deze rol serieus moeten vermageren is of tmoet zijn ze dat via computerbewerking ofzo gedaan hebben want normaal is die wel wat zwaarder dan dat we in de film zagen en met grotere boobs ook (zie youtube).

Voor mij is deze film een dikke aanrader.

avatar van LJS1337
Mooie film!. Erg mooie meid. Goed geacteerd.
Niet te traag. Verveelde geen moment.
Het eind had wat sterker gekunt.

avatar van Pazmaster
Ik ben niet zo'n fan van tienerhorror, dat is meestal niet zo best, en ook deze valt tegen. Er wordt niet al te sterk gespeeld en het verhaaltje is wat ver gezocht, bovendien is het einde een behoorlijke afknapper. India heeft het lichaam van een anorexia patiënt (dat is ze trouwens ook), zonde want ze heeft een prachtig koppie. Bij vlagen best vermakelijk maar een goede film kan ik het niet noemen, daarvoor is het allemaal nėt iets te zwak. Geen voldoende.

avatar van Corcicus
Intrigerende psychologische thriller met een glansrol voor Jason Isaacs als horrordokter en gruwelvader. De film blijft interessant en spannend tot het eind. Het acteerniveau lag ook vrij hoog.

avatar van filmkul
Redelijke thriller die wel wat leentje buur speelt met films als Carrie, The Craft en Let The Right One In. Het verhaal is daarom niet echt origineel. De uitwerking is echter wel goed gelukt. Bernstein bouwt de spanning langzaam op en zet een goede sfeer neer. Zeker de scenes met het spiegelbeeld zijn erg sterk. Het einde is wat makkelijk en had wat ingenieuzer kunnen zijn. Eisley acteert goed, evenals Isaacs en Sorvino. Leuk tussendoortje. 3.0/3.5

avatar van umbra
Kon deze wel smaken, ook volledig m'n ding. Film kijkt vlotjes weg en verveelt nooit. 7/10

avatar van moneymaker
Heerlijke film
Genoten van begin tot het einde
Sexy lady

Kon me niet echt boeien, meer van verwacht. Traag, voorspelbaar en zonder verrassingen, gebrek aan vuurwerk. Bernstein kent wel zijn klassiekers en zal fan zijn van De Palma(je herkent de invloed van Carrie en Sisters), maar deze regisseur heeft nog net die eigen stijl om er iets moois van te maken. Wel goede rolbezetting en dus beter acteerwerk dan gewoonlijk. De jonge Eisley toont zeker potentie, wellicht dat we deze later zullen herinneren als haar eerste grote hoofdrol. Ook fraai eindshot, zie je aan dat Bernstein best wel talent heeft, volgende keer dan maar een betere film afleveren.

Prima psychologisch drama met richting het einde een beetje thriller elementen als sausje.
Maar drama overheerst. Je kan je als kijker goed inleven met de dubbele persoonlijkheid van het meisje Maria. Omdat zij deze rol overtuigend vertolkt weet "Look Away" je de gehele speelduur te boeien.
Einde was wel beetje ver gezocht. Dit had wat subtieler gemogen.
Verder heeft de film mij goed vermaakt.

Oppervlakkig verhaaltje zonder interessante wendingen. Je kon het verloop zo uittekenen. Het slappe einde helpt ook niet echt.

avatar van mixmaster
Een heerlijke Thriller met een goed uitgewerkt verhaal en goed acteerwerk.
Soms deed het me een beetje aan de film ''Carrie'' denken maar deze film heeft toch ook genoeg andere verrassingen.

Ik heb er zeker van genoten, de volle 103 minuten lang !!!

avatar van Rickyman
Een uitstekende tienerhorror, dus begrijp die hoge waarderingen wel..
Maar mij te matig, heb ze toch vele malen beter gezien.

avatar van Noodless
Verrassend goed !

Het gegeven met de spiegelbeelden wordt knap weergegeven en de performance van hoofdrolspeelster India Eisley is bijzonder sterk. Ook de rest van de cast doet het zonder meer goed. De plot is intrigerend en heeft een donker kantje. Ondanks dat de thriller meer het dramatische aspect beoogt, is er steeds een onderhuidse, creepy sfeer aanwezig met voldoende spannende momenten. Een dikke 7/10

avatar van jpgleiden
Niet echt spannend, kom nooit van de grond. Beetje standaard verhaaltje. Film welke ik snel vergeet en niet nog eens zou terugkijken.

Op zich een mooie leuke thriller. Op sommige momenten vond ik het langdradig en had ik nood aan wat actie of een twist. Het goede acteerwerk en origineel verhaallijn maakt veel goed. Het einde was behoorlijk slap. Desondanks wel genoten van deze film.