- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
56. The Attic (Film, 1980) - MovieMeter.nl
91 min
Ftv
Puntentotaal 112
Rating 2
https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/xhRttaT6Xqneh7RLN7kHRowPo42.jpg
Ik vind het heel vreemd dat Carrie Snodgress na haar briljante optreden in Perry's Diary of a Mad Housewife, tien jaar later hier in belandt. Eerlijk gezegd ben ik verbaasd over hoe weinig grotere rollen ze heeft gespeeld na haar samenwerking met Perry. Was dat gewoon een incident of is deze melodramatische bibliothecaresse meer een weerspiegeling van haar capaciteiten?
Wat een vreemde film is dit. Een psychologisch misbruikende vader, een gestoorde dochter, meerdere zelfmoordpogingen, dagelijkse fantasieën over moord. Je zou zeggen dat dat genoeg is om een spannende film te maken. Maar het is zo melodramatisch en theatraal dat het vooral heel raar aanvoelt. En dan is er ineens die chimpansee? Hoewel in 1980 gereleased, heeft het psychoseksuele "horror" uit de jaren 70 gemengd met lowbudget soap-operavibes uit de jaren 90. Zoals ik al zei: vreemd.
Hoewel ik Snodgress' optreden niet als bijzonder goed zal omschrijven, is het wel opmerkelijk. Het is zo overdreven dat je gedwongen wordt om te blijven kijken en te zien hoe het met haar afloopt.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
75. Mais Ne Nous Délivrez Pas du Mal (1971)
102 minuten - Frankrijk
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 149
Subgenre: 71. Religion & Sects/Cults Horror
Themaklassement: 70 punten (Voltooid: 1-66, 68-71)
Bron: VK.com
Anne en Lore zijn tieners, buren en beste vriendinnen, hebben op een internaat een gelofte aan zonde gedaan om Satan te dienen. Anne houdt een geheime agenda bij, de meisjes lezen samen een verdorven roman, krijgen met een klasgenoot problemen, bespioneren de zusters, leggen hun hosties van de communie opzij en maken een pact van toewijding. De zomervakantie begint. De ouders van Anne laten haar twee maanden alleen op het kasteel en zijn zich niet bewust van het kwaad dat beide meisjes zullen uitrichten.
Losje gebaseerd op de Parker-Hulme moordzaak, waar ook Peter Jackson's Heavenly Creatures (1994) op gebaseerd is. Een vergelijking kan ik niet maken, daarvoor is het te lang geleden... Maar wel kan ik zeggen dat dit behoorlijk andere films zijn qua sfeer en toon. Deze Don't Deliver Us from Evil voelt ongemakkelijker en groezeliger. Eentje die ook in het subgenre (s)exploitation niet zou misstaan trouwens, al is het sausje meer een Bunueliaanse coming of age dan horror.
3,5*
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
79. Texas Chainsaw 3D (Film, 2013)
92 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 157 punten
Subgenre: Hillbillies
Themaklassement: 78 punten
Eigen score: 2.5*
Enige reden dat ik deze ben gaan kijken (los van dat ik een hilbilly film moest) is natuurlijk Alexandra Daddario. Zag haar voor het eerst in True Detective (je weet wel die scene met Woody Harrelson), maar ben haar daarna beetje uit het oog verloren. Uiteraard komt ze ontzettend veel voorbij op Reddit, maar vond haar eigenlijk altijd maar een beetje een overdreven modepopje. Na The White Lotus kwam daar echter wel verandering in. Zij draagt die serie niet alleen met haar mooie looks, maar ook het acteerwerk deed me een beetje aan Naomi Watts in Mulholland Drive denken. Zodoende best wel fan van haar geworden en dit jaar ook We Have Always Lived in the Castle (Film, 2018) met haar gezien. Deze is ook geldig voor de horrorchallenge (ook maar 25 stemmen) en is absoluut een aanrader.
In deze Texas Chainsaw 3D was het overigens niet veel soeps, maar dat geldt voor alle acteurs. Blijkbaar is er een regel dat als het een B-film is het acteerwerk ook kut moet zijn. Naja, stoor me eigenlijk ook zelden aan slecht acteerwerk dus het was prima. Lees veel kritiek op dat Leatherface anders wordt neergezet, en hoewel dat klopt stoorde ik me er niet echt aan. Film was verder vooral gewoon prima ok vermaak, verveelde ook nergens dus niks mis mee. Daddario haar acteerwerk was slecht, maar dat moest dus ook.
80. Texas Chainsaw Massacre (Film, 2022)
81 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 159 punten
Subgenre: 69. Remake horror
Themaklassement: 79 punten
Eigen score: 2.5*
Bron: Netflix
Deze wordt her en der nog best goed beoordeeld dus ik dacht dan kan deze er prima er achteraan dan kan ik bovendien een beetje vergelijken. Nou ik kom dus op precies dezelfde score uit. Al snap ik op zich dat deze beter beoordeeld wordt dan Texas Chainsaw. De gore is hier absoluut beter/meer, en het is iets meer old school lijpe killer on the loose. Al vermoed ik dat het vooral komt vanwege de bus scene die er met kop en schouders bovenuit steekt.
Daaromheen is het soms nog best wel wat saai en hier geen Daddario die het interessant houdt.
De laatste 20 mins ofzo duren me eigenlijk ook gewoon te lang, climax begon al na 60 minuten, maar het bleef maar door gaan. Terwijl ik het liever heb dat een film meteen na de climax naar de credits gaat. Zodoende deed het hier ook wel afbreuk aan de "echte" climax. Naja alsnog wel vermakelijk, maar af en toe ook wel saai/oninteressant wat die vorige niet had, deze wel wat pluspunten voor die bus scene.
Lucaij
-
- 472 berichten
- 1861 stemmen
Ftv: 2 pt
Totaal: 9 pt
3*
Einde van de trilogie. Weinig memorabele trilogie, daarvoor was deze iets te braafjes. Een beetje een Stranger Things achtige horror met een wat minder script en minder budget.
Ftv: 2 pt
Totaal: 11 pt
4* Dacht dat ik deze had gezien, maar ik was in de war met election year. Ik heb altijd wel een zwak voor The Purge, leuke b-films. Het begin en middenstuk vond ik sterk, maar het verzandde in een overdreven heroïsche actiefilm. Jammer dat er weer politiek / discriminatie bij moet worden gesleept. Het gegeven van een Purge vind ik al spannend genoeg.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
40. Abigail (Film, 2024) - MovieMeter.nl
https://madmonster.com/wp-content/uploads/2024/04/20240205-PAGEONE-Abigail-Movie-1024x576.jpg
FTV - 2 punten.
Puntentotaal - 79 punten.
Het lijkt wel of Bettinelli-Olpin en Gillett mijn gedachten kunnen lezen wat betreft de perfecte komische horrorfilm. Na Ready Or Not en de twee (niet perfecte maar wel vermakelijke) Scream films is ook Abigail weer een voltreffer. Grappig, bloederig en inventief. Ik hoop wel dat het duo dit soort kleinschalige films blijft maken en niet in de val trappen om steeds grotere films te gaan regisseren. Complimenten ook voor de casting iedere keer weer, want in dit soort films zijn de acteurs van levensbelang. Echt genoten.
3.5*
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3221 stemmen
43. Witchfinder General (Film, 1968)
Speelduur: 86 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 85 punten
Subgenre: 05. 1960s Horror
Voltooid: 2, 3, 5, 6, 9, 12, 14, 15, 18, 21, 22, 23, 26, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 38, 44, 48, 54, 55, 57, 60, 61, 62, 66, 67, 68, 70, 71, 79, 82, 84, 89, 91, 93, 96, 97, 100
https://i.postimg.cc/90g5QG6F/witchfinder-general.webp
Best een atypische horrorfilm, deze Witchfinder General. Daarmee bedoel ik dat de focus erg hard op drama ligt en de horror nogal op de achtergrond blijft. Echt schokkend - zoals de poster zou beweren - is het nergens maar toch zijn er een aantal scènes die je toch met een vuil gevoel achterlaten. De film heeft best een lekker tempo maar dit wordt wel wat afgeremd door enkele erg uitgebreide shots van mensen op paarden met opzwepende muziek. Gezellig voor een Robin Hood-film. In een horrorfilm? Not so much.
Vincent Price speelt een walgelijk personage en doet dit met verve. Hij is niet voor niets een van de meesters van vroege horror. De rest van de cast loopt er maar wat bij voor spek en bonen want je hangt vooral aan Price zijn lippen. De film verliest zich regelmatig in herhalingen waardoor het nieuwe nogal snel slijt. Dat de intense finale dan zo afgeraffeld wordt doet alleen maar pijn.
Een film die wel impact maakt en je toch wel wat met een onbehaaglijk gevoel achterlaat.
3*
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
49. Out of Darkness (Film, 2022)
87 minuten - FTV
Puntentotaal: 98
Subgenre: 65. Period & Historical Horror
Themaklassement: 45 punten (Voltooid: 1-3, 12-38, 40, 41, 44, 56, 61, 65, 76, 78-81, 86-88, 92, 95-97, 100)
Rating: 3.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1148000/1148869.jpg?cb=1713164081
Capabel gemaakt, en ook wel interessant om een film te zien die zich afspeelt in de prehistorie. En dat wordt ook wel prima gepresenteerd, met een groepje oermensen die zich door de grootse natuur heen worstelt, praat bij het vuurlicht en bedreigd wordt door het grote onbekende. Qua sfeer en ook visueel is het goed in orde, maar toch wist de film me niet echt te grijpen. Toch, een voldoende verdient ie wel.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 27:
https://mf.b37mrtl.ru/rbthmedia/images/2020.08/article/5f3fb57685600a2125727667.jpg
Speelduur:
FTV (2 punten)
Subgenre: 63. Outer Space Horror
Themaklassement: 1 punt
Puntentotaal: 81
Aanrader voor andere horror challengers:
Een Russische film over 2 astronauten die terugkomen na een missie waarvan 1 van de leden iets buitenaards bij zich draagt. Neurofysiologe Tatyana wordt geroepen om dit onder controle te krijgen in een geheimzinnig militair lab.
Het verhaal begon heel sterk waarin je langzaam erachter komt waarom ze controle willen hebben over dit buitenaards wezen. Je ziet ook een steeds sterkere band tussen Tatyana en de astronaut wat belangrijk is als de film eindigt. Een sterke script, goede personages en het verbaasde mij dat het een low budget is want dat zie je er niet vanaf. Zeker het kijken waard.
Horrorchallenge Film 28:
https://www.this-is-cool.co.uk/wp-content/uploads/2013/05/mama-movie-ghost-2013.jpg
Speelduur: 100 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 64. Paranormal / Supernatural / Ghosts Horror
Puntentotaal: 84
Een interessante film waarin we zien dat er 2 jonge kinderen 5 jaar alleen in een hut hebben geleefd nadat ze zoek waren geraakt toen hun moeder overleed. Ze komen terecht bij hun oom en zijn vriendin waarin ze erachter komen dat de meisjes niet alleen zijn.
Ik vond de film zeer vermakelijk om te kijken en gedurende het verhaal kom je te weten hoe alles in elkaar zit omtrent de duistere entiteit. Er zitten best veel schrikmomenten in de film maar heel eerlijk vond ik de CGI een beetje slecht soms. Dat verminderde wel mijn cijfer.
Ik vond het wel leuk om te leren dat deze film eerst een shortfilm was in 2008. Ik ga kijken of ik die ook kan vinden.
Horrorchallenge Film 29:
https://theilluminerdi.com/wp-content/uploads/2022/08/prey-ending-the-illuminerdi.jpg
Speelduur: 99 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 65. Period & Historical Horror
Puntentotaal: 87
Dit is een prequel op de Predador-franshise waarin er 300 jaar geleden een jonge stamvrouw zichzelf wilt bewijzen als jager in plaats van een traditioneel genezer rond die tijdperiode. Als zij lichten in de lucht ziet, ziet zij het als een teken om haar droom achterna te gaan. Maar ze komt in een nachtmerrie terecht als ze tegenover een alien staat die op mensen jaagt voor de leuk.
Zeer vermakelijke film waarin de traditionele stam gedurende film best geloofwaardig overkomt waarin ze hun eigen wijsheden en materialen gebruiken om te overleven. De predator in deze film vond ik ook een van de betere! Kijken dus!
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3221 stemmen
Speelduur: 101 minuten
Totaal: 87 punten
Subgenre: 72. Road Movie Horror
Voltooid: 2, 3, 5, 6, 9, 12, 14, 15, 18, 21, 22, 23, 26, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 38, 44, 48, 54, 55, 57, 60, 61, 62, 66, 67, 68, 70, 71, 72, 79, 82, 84, 89, 91, 93, 96, 97, 100
https://i.postimg.cc/3xTN5hFS/road-games-1981-revisited-review.jpg
Road Games is een film die je verrast met geweldig geschreven dialogen en sterke acteerprestaties van Stacy Keach en Jamie Lee Curtis. Voor velen zou dit een te trage film kunnen zijn met te weinig actie en grote momenten. Ik vond het net een aangename, kabbelende thriller die je constant alert houdt. De verschillende kleurrijke personages die Keach tegenkomt zorgen ervoor dat de film nergens saai wordt of dat je Keach beu kunt raken.
Net als bij mijn vorige log, Witchfinder General, voelt de finale hier alweer aan als een nagedachte. Het was alsof men niet echt wist hoe te eindigen dus deed men maar wat. Het allerlaatste shot daarentegen vond ik geweldig. Jamie Lee Curtis is alweer zeer boeiend om naar te kijken. Ik ben meer en meer een fan aan het worden.
3,5*
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
57. Mr. Crocket (Film, 2024) - MovieMeter.nl
88 min
Ftv
Puntentotaal 114
Rating 2,5
Alsof iemand een zak met ideetjes gebaseerd op andere horrorfilms of -series (It, Don't hug me I'm scared, Poltergeist, etc.) had en die zak even flink door elkaar schudde in de hoop dat er iets moois uitkwam.
En soms is het heel leuk en soms is het heel afgeraffeld alsof de film het slachtoffer is geworden van zijn eigen efficiëntie. Mysterie dat er is wordt eigenlijk direct opgelost door karakters die alle kennis in pacht hebben en dat maar al te graag delen met wildvreemden, gewoon om het plot voort te drijven. Net als je zelf denkt hoe de vork in de steel zit, is het eigenlijk al opgelost en gaan we verder.
De practical effects zijn wel leuk, vooral het poppenwerk. De 90s nostalgie hebben we, vooral de afgelopen paar jaar, al veel vaker gezien. Behalve dat dit via een VHS band speelt, voegt het verder niet zo weinig toe. Al met al wel een voldoende, geen vervelende kijkbeurt, maar ook niks speciaals. Ik ben wel benieuwd wat Espy hierna nog gaat doen.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 30:
https://www.hollywoodreporter.com/wp-content/uploads/2024/03/TFO-07276-H-2024.jpg?w=1296
Speelduur: 119 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 61. Nunsploitation Horror
Puntentotaal: 90
Een jonge Amerikaanse noviciaat gaat naar Rome om bij een kerkelijke weeshuis te werken. Daar wordt ze snel ingedompeld dat hier wordt gewerkt aan een profetie waarin ze de antichrist willen opwekken.
Een eigenaardige film met gruwelijke beelden omtrent het baren van de eerste omen en de kat en muis spel waarin je niet meer weet wie ze wel of niet kan vertrouwen.
Horrorchallenge Film 31:
Late Night with the Devil (Film, 2023)
https://miro.medium.com/v2/resize:fit:1400/0*HUBf33nwKM7eh-fz
Speelduur:
FTV (2 punten)
Subgenre: 36. Documentary / Mockumentary Horror
Puntentotaal: 93
Een jaren 70 setting talkshow die zijn kijkcijfers omhoog wilt halen door een wel hele speciale halloween special uit te zenden met onder andere een vrouw die wordt bezeten door een demon.
Een geloofwaardige film die ontzettend goed in elkaar is gezet!
Horrorchallenge Film 32:
Speelduur:
FTV (2 punten)
Subgenre: 92. Vagina Dentata / Schlong Horror
Puntentotaal: 96
Deze alien film speelt zich af tussen Alien en Aliens waarin een groep jongeren gezamenlijk naar planeet Yvaga willen vluchten van hun eigen corrupte planeet waarin ze nooit de vrijheid kunnen voelen. Om dit te kunnen doen gaan ze met hun ruimteschip naar een ‘ verlaten’ ruimtestation om genoeg brandstof ervoor te winnen. Eenmaal aangekomen blijkt het niet verlaten te zijn en zijn ze genoodzaakt heftige beslissingen te nemen.
De Alien kolonie draait vanaf de eerste film om voortplanten van hun species. Naast dat meerdere aspecten van de alien op duidelijke schlong’s lijken, zie ik ook in de transformerende scenes waarin de alien groter wordt, de grootste V’s die ik ooit heb gezien. Vandaar de subgenre;)
De jongeren nemen soms niet al te wijze beslissingen wat geheel past bij die leeftijd. De karakters waren goed neergezet en vooral de hoofdrollen Rain en Andy waren uitmuntend. Ik vond een goed neergezet film en passend bij de franchise. Maar of je echt vernieuwende informatie krijgt, moet ik je helaas wel teleurstellen.
Tip: er zitten geen end-credits bij deze film aangezien het tussen 2 andere films hoort. Dus je hoeft niet te blijven zitten in de bioscoopzaal.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
FTV.
98 minuten
subgenre :Mad Scientist Horror.
https://morbidlybeautiful.com/wp-content/uploads/2023/08/reel-review-8.jpg
Mooie ingetogen film . Wel iets wat je vaker ziet , ik weet niet of Stephen King dit wiel heeft uitgevonden , maar hij heeft er een sterk boek over geschreven wat lijde tot een film meerdere films .
Ik had een herhaling verwacht . En dat is een heel klein beetje zo , maar de twee hoofdrolspelers zijn erg goed , en de score is ook best oké .
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTmtXOnDGv5TEbxHdJNj7UDUTvDrb_ybaljpg&s
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
15. Diavlo (2021)
Speelduur: 87 minuten (of beter gezegd 87 ellendige lange minuten)
Totaal: 28 + 2 = 30 punten
Deze Colombiaanse horrorfilm (een Slow-Burn) heb ik gekeken vanwege het meespelen van Fiona Horsey (zie foto), die ik in de afgelopen weken zag in een viertal films (3x Horror en 1x Thriller) van de Duitse regisseur Wolfgang Büld en waarin ze een opvallende verschijning is. Dat laatste omdat ze een mooie vrouw is, die ook regelmatig uit de kleren gaat. Deze film is echter niet van Wolfgang Büld, maar van regisseur David Bohorquez en ook heeft Fiona Horsey maar een kleine rol en zien we haar enkel in het begin en einde van de film.
De film deed me overigens denken aan de waardeloze Horror / Thriller film "I Am the Pretty Thing That Lives in the House (2016)", want net zoals bij die film heb je bij deze film eigenlijk ook geen idee waarover het gaat, is het allemaal saai wat je te zien krijgt en gebeurt er ook nauwelijks iets. Pas na circa 60 minuten gebeurt er eindelijk iets in "Diavlo", als er iemand uit het beeld gerukt wordt.
Het eerste uur van "Diavlo" is gewoon "fucking boring" en daarna wordt de film er ook niet echt beter op.
Man man man wat een waardeloze horrorfilm was dit. Ondanks dat de film zich alleen afspeelt rond een afgelegen landgoed (huis en bos), zag het er visueel niet slecht uit en opzicht hing er ook de hele tijd een mysterieuze sfeer. Maar het is gewoon allemaal onduidelijk, saai, langdradig en er gebeurt vrijwel niets. Oftewel een Slow-Burn horrorfilm.
"Diavlo" is gewoon een waardeloze en saaie horrorfilm (kreeg ook maar 1,0* van mij), waar ik me totaal niet mee vermaakt heb. Het enige positieve aan deze film is dat die maar 87 minuten duurt.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
De laatste met S van 'Stranglers' al zijn wurgingen niet de grootste horror hier.
29. The Stranglers of Bombay (Film, 1960)
Speelduur: 80 minuten
Puntentotaal: 58
https://mondoexploito.com/wp-content/uploads/2012/03/stranglers2.jpg
Ik sluit me vooral aan bij de recensie van Brix. Hammer staat nu niet meteen bekend om grafische horror zelfs niet in hun latere jaren, maar hier viel het op dat er toch enkele brutale scènes zijn (weliswaar draait de camera weg) opvallend voor de periode waarin het is gemaakt. Zo hebben we een moment waarbij 2 mannen worden blind gemaakt, een gevecht tussen een cobra en mangoest, de protagonist die hulpeloos ligt vastgebonden bloedend aan zijn been waarop voornoemde cobra afkomt, de brutale moord op de buurman in zijn slaap het mes geplant in zijn torso zijn echtgenote achterblijvend in shock en een van de stranglers die zijn broer moet wurgen.
Samen met een rondborstige lid (kennelijk is haar naam Marie Devereux bedankt Brix nu moet ik dat alvast niet meer opzoeken) van de sekte die steevast gefascineerd komt kijken naar executies zijn de meest memorabele momenten in een film die traag en praterig is. Zij heeft niet veel om het lijf en hetzelfde kunnen we zeggen over het plot dat zogezegd op ware gebeurtenissen is gestoeld hetgeen ik met een korreltje zout neem. Dat vrouwen meestal maar een 2de of zelfs 3de rangsrol krijgen in de Hammerproducties is bekend maar hier wel heel frappant met slechts 1 actrice die een sprekende rol heeft. Misschien ook een van de redenen dat ik Hammer moeilijk kan waarderen, teveel boys clubje en vaak dezelfde gezichten al werd het wel wat beter in de latere jaren met die films over de vrouwelijke vampier, Carmilla of zoiets.
Sanderkeuh
-
- 582 berichten
- 2953 stemmen
77 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 44 + 2 = 46
Subgenre: 55. Monster / Creature Feature / Mutant Horror
Themaklassement: 22 + 1 = 23 punten
https://assets.mubicdn.net/images/film/81932/image-w1280.jpg
2.75/5 (afgerond naar boven dus 3***)
Goedkope mix tussen Alien, Star Wars en Dune. Grootste pluspunt is dat het maar 77 minuten duurt, waardoor het een ideale film is om 's nachts nog te kijken om wat te ontspannen.
Was dan ook niet helemaal alert en ik kan na 2 dagen al geen samenvatting meer geven, maar het keek makkelijk weg en de sets (vooral buiten) waren leuk om te zien.
Geen aanrader maar krijgt van mij toch een voldoende & sluit een rewatch niet uit, goeie film om bij weg te dommelen.
Horror: beetje gore maar raar genoeg nooit spannend. Het monster komt zelfs weinig in beeld.
*
24. The Return of Swamp Thing (1989)
88 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 46 + 2 = 48
Subgenre: 54. Mad Scientist Horror
Themaklassement: 23 + 1 = 24 punten
https://trashortreasure.blog/wp-content/uploads/2021/09/returnswampthing1_758_427_81_s-678x381-1.jpg
3/5
Lage verwachtingen nadat het eerste deel me tegenviel, maar deze was verrassend genoeg leuker. Leukere personages, neemt zichzelf minder serieus, meer komedie, meer en betere actie en explosies, veel betere kostuums... Wel een minstens even onnozel plot, voor zover er een plot is.
Slecht maar leuk! Perfect voor een weekend-namiddagfilm.
Op de meeste vlakken is dit gewoon een film voor jonge tienertjes, maar er zijn wel paar momenten met body-horror die dan weer niet geschikt zijn voor een (te) jong publiek.
*
25. Bram Stoker's Dracula (1992)
128 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 48 + 2 = 50
Subgenre: 73. Romantic Horror
Themaklassement: 24 + 1 = 25 punten
https://64.media.tumblr.com/a62ec30fbdb337edffd4b2abc328d7e7/tumblr_ou25u2t9b41qmob6ro1_500.gif
3.5/5
Dracula 1992. Vroeger was er dicht bij onze straat een bowlingbaan. In de gang van de balie naar de toiletten toe hing er een grote poster van deze film. Als kind kreeg ik er de kriebels van en probeerde ik er vooral niet naar te kijken en snel voorbij te wandelen.
Vele jaren later toch tijd om deze eens te bekijken. Dat deze geregisseerd werd door Francis Ford Coppola maakt het direct interessant.
Na Interview with the Vampire (1994) opnieuw eerder een kostuumdrama dan een horrorfilm, en ook deze beviel me verrassend goed.
Heb het nochthans niet zo voor theatrale kostuumdrama's maar de combinatie met vampieren/horror werkt wel zeer goed en zorgt opnieuw voor een zeer sfeervolle film.
Fluisterende stemmen, dromigere beelden en lange speelduur zorgen ervoor dat het ietwat slaapverwekkend is, maar dat bedoel ik zeker niet negatief.
Cast doet het grotendeels goed, Gary Oldman steelt de show. Grootste minpunt was helaas Keanu Reeves, een acteur die ik anders zeker kan waarderen, maar hier was hij niet op z'n plaats. Blijkbaar was Christian Slater eerste keuze van Coppola, maar hij weigerde. Waarna hij 2 jaar later wel Interview with a Vampire deed. Tja.
Om op positieve noot te eindigen: visueel heel creatieve film en daar viel het meest te genieten.
Horror: Moet het vooral van de sfeer hebben, engste zijn paar kleine jumpscares en make-up effecten.
EDIT: Bijna vergeten maar er zat wel een scène in met een bloedtransfusie die me deed wegkijken, bahhh.
Voorlopig afgevinkte subgenres: 01; 06; 14; 15; 16; 18; 22; 35; 43; 46; 47; 49; 54; 55; 68; 73; 74; 75; 79; 80; 81; 83; 84; 86; 100
Voor lijstje blijf ik op 7% (85/1174 gezien).
Al leuke films zien voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord had trouwens!
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 33:
Speelduur: 118 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 100. Zombies & Infected Horror
Puntentotaal: 99
Een spetterende zuid Koreaanse actiefilm waarin een gescheiden vader zijn dochter naar haar moeder brengt via de trein naar Busan op haar verjaardag. Ze wisten toen niet dat dit de enige manier was om te overleven van de zombie invasie.
Hartkloppend spannende film en een echte aanrader!
Horrorchallenge Film 34:
https://www.supanova.com.au/wp-content/uploads/2018/11/Overlord.jpg
Speelduur: 109 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 97. War Horror
Puntentotaal: 102
Een film die zich afspeelt in de tweede wereldoorlog waarin een groepje soldaten worden gedropt in een frans stadje waarin ze ontdekken dat er onder de stad een lab schuilt voor Duitse experimenten.
Jaaa een hele vermakelijke film waarbij de experiment is om supersoldaten te bouwen. Niet geheel origineel maar uitvoering was super.
Horrorchallenge Film 35:
Speelduur: 93 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 91. Universal Horror (Universal Studios)
Puntentotaal: 105
Een grappige film waarin Renfield een eeuwenlange deal heeft met de Dracula waarin hij ook superkrachten kreeg, om te zorgen dat dat Dracula voldoende slachtoffers krijgt. Door bij een slachtofferhulp groepje aan te sluiten, durft Renfield onder de deal uit te komen.
Nicolas Cage kan in mijn ogen niet veel verkeerd doen en zet naar mijn mening ook een grote Dracula karakter op die supersterk is, maar zwaktes heeft als Renfield hem niet helpt.
Het verhaal vind ik origineel genoeg en heeft zeker wat humoristische scenes.
Han Solo 420
-
- 250 berichten
- 1697 stemmen
24. Geung Si Sin Sang (Film, 1985) (Mr. Vampire in het westen)
25. Zombieland (Film, 2009)
Beide FTV
Puntentotaal: 46 + 4 = 50
Geung Si Sin Sang (Mr. Vampire): Tijdens deze horror challenge had ik weer eens zin in een Kung Fu flick. Na wat rond zoeken op het www ben ik bij deze film terecht gekomen. Een nieuwe fusie aan stijlen kenmerkt deze film.
Van deze film heb ik geleerd dat vampieren niet universeel werken over de hele wereld. De knoflook is ingeruild voor kippenbloed. Ook krijgen we te maken met talismannen. Ik weet niet of dit het Aziatische variant is van de katholieke kruisen. De talismannen schijnen de vampieren ook te verstenen en niet te branden. Verder schijnen vampieren hier te vergeten hoe je moet lopen. In plaats van lopen, springen ze vrij kalm met hun armen gestrekt naar voren. Ze gedragen zich eigenlijk meer als zombies.
Qua vechtkunsten viel deze film me een beetje tegen. Het aantal vecht scènes is vrij schaars. Tevens zijn er vrij weinig een-op-een gevechten. Er worden niet echt fraaie hoge trappen aan vampieren verkocht tijdens deze film. De bewegingen in deze film doe ik zelf niet zo snel na, maar ik heb betere vechtkunsten gezien. Wel zit de film voor met slapstick humor die voor mij soms een beetje aan de flauwe kant zit.
Misschien leg ik zelf iets te veel nadruk op de vechtkunsten, maar ik had er iets meer van verwacht. Wel biedt de film een leuke mix aan genres. Ook heeft de film een fijne sfeer. Krappe voldoende. 2,5*
Zombieland: De film is een leuke komedie met een zombiethema die een hoog tempo kent. Er wordt niet stilgestaan bij de oorsprong van de pandemie, maar het verhaal begint direct. Dat houdt de vaart er lekker in. Ook leren we de hoofdpersonages vrij vlug kennen.
Het verhaallijntje omtrent het vinden van een Twinkie deed me lichtelijk denken aan de koffie in Hudson Hawk. De vier hoofdpersonages zijn wel leuk, maar niet echt bijzonder. Ook vond ik verteller niet altijd even geslaagd. Dan heb ik het niet zo zeer over het karakter Columbus, maar meer zijn rol als verteller. De bijrol van Bill Murray was wel geestig.
Verder is de montage in deze film ook lekker rap. Dit zorgt ervoor dat de meeste grappen beter uit de verf komen. De scènes in het huis van Bill Murray en in het attractiepark zijn de twee uitblinkers. De overige scènes zijn minder spectaculair.
De film is voor mij een leuke komedie met een zombiethema. Qua horror aspecten is het vrij tam. Ik heb me hier een goed avondje mee vermaakt. Dikke voldoende. 3*
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
77. https://www.moviemeter.nl/film/107117
89 minuten
FTV=2 p
puntentotaal= 154
subgenre= 35 demons/devil/possession horror
themaklassement=77 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94,95,97,98,99,100,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17, 19,20,21,22, 23,24,25,26,27,28,30,31,32,34,35
3* Wel aardig filmpje waarin Ava bezeten is geraakt en naderhand gaat uitzoeken wat er nou precies tijdens die periode van bezetenheid is gebeurd. Een beetje detective achtig verhaal wordt het. Leuk om voor een keertje gezien te hebben, maar ook niet meer dan dat.
78. Howard's Mill (Film, 2021)
96 minuten
FTV=2 p
puntentotaal= 156
subgenre= 36 documentary/mockumentary horror
themaklassement=78 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94,95,97,98,99,100,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17, 19,20,21,22, 23,24,25,26,27,28,30,31,32,34,35,36
3* Emily verdwijnt terwijl ze met haar man bezig is met een metaaldetector. Ineens is ze weg. Haar man en de filmploeg komen er achter dat er op die plek meer mensen plotseling verdwenen zijn. Mockumentary die gebracht wordt als true crime show. In begin was het interessant, maar de ontknoping viel me een beetje tegen.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Geloof nog van niet. Ik hou soms van pindakazen. 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
102 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 158 + 2= 160
19. Arrow Horror
Themaklassement: 1 punt = 80 punten
Afgevinkte categorieën: 2 t/m 11- 14- 15 -16 -18 - 19- 20 -22- 23- 24- 26- 30 t/m -39 -41-t/m -45 -47- 48 -50 - 51- 53 -54 -55 -57 t/m -60 -61 -63 - t/m 72 - 74 - 76- 77 - 78 -79 - 82 - 84 t/m 100
Eigen score: 3*
https://fr.web.img6.acsta.net/pictures/20/02/07/14/09/4580770.jpg Generatietrauma.
Volgens Sigmund Freud zijn dromen de weg naar het onderbewustzijn. Hij geloofde dat dromen ons inzicht geven in onze diepste verlangens, angsten of onverwerkte emoties. Dus als nachtmerries moeder Marlene in hun greep houden, gaat ze naar hotel Sonnehügel waarvan ze heeft ontdekt dat het de plek is die haar dromen achtervolgt. Ervaringen aldaar brengen haar in trauma-geïnduceerde verlamming. Aan dochter Mona om antwoorden te vinden.
Aan het begin is dit mysterie misschien nog best aardig maar de film focus zich alleen teveel op karakterontwikkeling. Op het moment dat het de tweede helft bereikt, wat meestal je naar een potentieel hoogtepunt brengt, levert het maar een beetje lichte spanning Het begon juist stoom te verliezen en aan het eind kun je niets anders zeggen dan... "Tja. Ok". De film wordt nog wel opgeleukt met stilistisch droombeelden maar nergens vervagen realiteit en dromen ook echt. De Duitse degelijkheid is wel aanwezig maar de film kent gewoon een gebrek aan horrormomenten.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
81 Siksa Kubur aka Grave Torture (2024) - IMDb
117 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 160 + 2= 162
21. Asian Horror
Themaklassement: 1 punt = 81 punten
Afgevinkte categorieën: 2 t/m 11- 14- 15 -16 -18 - 19- 20 -21- 22- 23- 24- 26- 30 t/m -39 -41-t/m -45 -47- 48 -50 - 51- 53 -54 -55 -57 t/m -60 -61 -63 - t/m 72 - 74 - 76- 77 - 78 -79 - 82 - 84 t/m 100
Eigen score: 2,5*
https://images.mubicdn.net/images/film/372427/cache-940749-1706605163/image-w1280.jpg De Indonesische horrorfilmer Joko Anwar is een genadig goed filmmaker! Ook heir ziet er allemaal opmerkelijk mooi uit! De film begint ook veelbelovend met, wat een gewone dag, moet zijn voor een familie, (vader, moeder, zoon en dochter) die hun bakkerij voorbereiden. Om een lang verhaal kort te maken: de bakkerijscène eindigt met een tragedie om aan de martelingen van de titel te ontsnappen. Daarmee focus deze film zich meer op een ideologische strijd; twijfel en minachting voor religie veranderd in religieuze overtuiging, en met hoop dat kijkers aan het einde zich ook zullen bekeren. Een overvol plot, gebrek aan focus en een onconventioneel veilige weergave van religieuze onzekerheid maken dit tot een van Anwars zwakste films die ik heb gezien. Maar scène met een wasmachine en de laatste vijf minuten zijn tenminste een lust voor mijn oog en naar mijn horrorhart!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
82 All Jacked Up and Full of Worms (2022)
72 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 162 + 2= 164
27. Body Horror
Themaklassement: 1 punt = 82 punten
Afgevinkte categorieën: 2 t/m 11- 14- 15 -16 -18 - 19- 20 -21- 22- 23- 24- 26- 27 - 30 t/m -39 -41-t/m -45 -47- 48 -50 - 51- 53 -54 -55 -57 t/m -60 -61 -63 - t/m 72 - 74 - 76- 77 - 78 -79 - 82 - 84 t/m 100
Eigen score: 3*
https://www.darkveins.com/wp-content/uploads/2022/07/all-jacked-up2.jpg
"We could do it ‘Lady and the Tramp’-style?”
Enigszins snap ik de mindere beoordeling ook wel...er gebeuren maffe rare dingen in deze film. Vanaf het eerste moment zit het boordevol raarheid. Benny die vader wil worden? En daarom een seksspeeltje-babypop koopt...ongelooflijk pervers Of ogenschijnlijk normale regenwormen die een psychedelische trip veroorzaken als ze worden gegeten of gesnoven. Ja echt er is een scene waar mannen regenwormen snuiven...
Deze film met een door drugs gedreven avontuur van regisseur Alex Phillips is ook geen A24-mooifilmerij met een diepere betekenis...Nee dit heeft de look en feel van sleazy films. En het mist veel van alles wat je een plot zou kunnen noemen, het zijn een stel willekeurige personages die elkaar tegenkomen. Wel zijn er een enthousiaste cast en de effecten zijn praktisch!
Of het nu komt door de bijna onaangepaste creativiteit, het grillige film-maken (weerbarstige montagekeuzes), of de bewust overdreven dialoog maar de film kent een onvergetelijke rit vol charme. Voor mij was dit toch wel low-budget film-maken op zijn best. Maar ja dit is een echte love-it-or-hate-it..
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
83 Danza Macabra (1964)
87 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 164 + 2= 166
25. Black & White Horror
Themaklassement: 1 punt = 83 punten
Afgevinkte categorieën: 2 t/m 11- 14- 15 -16 -18 - 19- 20 -21- 22- 23- 24- 25 - 26- 27 - 30 t/m -39 -41-t/m -45 -47- 48 -50 - 51- 53 -54 -55 -57 t/m -60 -61 -63 - t/m 72 - 74 - 76- 77 - 78 -79 - 82 - 84 t/m 100
Eigen score: 3,5*
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjR0fxA_5zVKNIuma-ufkauk4BlEJGbnwojXJ8lgKCtJfO-wXEIHPkm9dKuag6pO8jUGAbMerrFsDaf5Kfz_2qDbGth93sy9UDY4xYqtz5Gfg1_WhP6EfSNkVHKNd1XAvLR8ggB9smj/s1600/nightmarecastle13big.jpg “My heart doesn’t beat – it hasn’t for ten years.”
Doordat Corman-Poe films een succes waren, werd dit vermoedelijk ook gepresenteerd als een Edgar Allan Poe-verhaal.. Niet dus...Toch zijn veel dingen in de film, gotische eenzame kasteel, zwarte kat, necrofilie, schatplichtig aan de verhalen van diezelfde Poe. Een film die ten tijde van uitgave zelfs controversieel was door een geïnsinueerd lesbisch verlangen
Tijdens een avond in de kroeg probeert schrijver Alan Foster, de verhalen van Edgar Allan Poe in twijfel te trekken en accepteert daarom een weddenschap van Lord Blackwood om de nacht door te brengen in zijn spookkasteel op All Soul's Eve...het zorgt voor een bovennatuurlijke verassing.
Alhoewel Margheriti's Gothic-film dus meelift met norm van wat toen populair was, heeft het een ongelooflijke sfeer en behoort daarom ook tot één van de betere Italiaanse spookhuisfilms, geholpen natuurlijk door de zwart-wit cinematografie en de vreemd fascinerende schoonheid van Barbara Steele.
De film krijgt een onmiskenbaar ander effect doordat Steele wordt gecast als wat op het eerste gezicht een gewoon meisje lijkt dat gered moet worden. Hm...goed beschouwd zijn het ook necrofilie-implicaties.. Echter is het gevuld met sfeer, mist, stof en spinnenwebben en bouwt het op slimme wijze op tot een grimmig sinister einde. Heerlijke film!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
Voor vandaag de laatste maar ik heb er nog veel meer gekeken dus wordt morgen vervolgd!
84 Una Lucertola con la Pelle di Donna (1971)
98 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 166 + 2= 168
45. Giallo Horror
Themaklassement: 1 punt = 84 punten
Afgevinkte categorieën: 2 t/m 11- 14- 15 -16 -18 - 19- 20 -21- 22- 23- 24- 25 - 26- 27 - 30 t/m -39 -41-t/m -45 -47- 48 -50 - 51- 53 -54 -55 -57 t/m -60 -61 -63 - t/m 72 - 74 - 76- 77 - 78 -79 - 82 - 84 t/m 100
Eigen score: 4*
https://www.arte.tv/sites/olivierpere/files/5644-le-venin-de-la-peur.jpg
Na vele spaghettiwestern en slapstickkomedies te hebben gemaakt, bracht 1969 (One On Top Of The Other) een ommekeer, met een film in een genre waar de Italiaanse regisseur Lucio Fulci voor altijd mee geassocieerd zou worden. Om vervolgens in 1971 mogelijk één van zijn het beste werk af te leveren (al zullen er ook nog meerdere andere volgen!) Een schitterende giallo-horrorthriller.
Het verhaal speelt zich af in Londen en draait om Carol Hammond (de bloedmooie Florinda Bolkan), die erotische dromen ervaart over buurvrouw Julia Durer (Anita Strindberg). Nadat ze droomt van een bloedige moord op diezelfde buurvrouw blijkt dit geen droom maar werkelijkheid. De film is een wervelwind met afleidingsmanoeuvres, ongebruikelijke plotdetails en personages die al dan niet antwoorden geven...op het mysterie
Een liefdesscène met twee naakte vrouwen was destijds behoorlijk controversieel. En de film moest voor de hondenscène in de rechtbank bewijzen dat de effecten van Carlo Rambaldi animatronics waren. De productie werd grotendeels in Engeland opgenomen, met een internationale cast en hoewel sommige acteurs hun moedertaal spraken op de set, zijn die later uiteraard in het het Engels nagesynchroniseerd. En natuurlijk ontbreek een eigenzinnige muziekscore van Ennio Morricone niet!
Met ongelooflijk trippy, met een vage grens tussen moord en dromen, zwaar van extravagante erotische elementen en psychedelische beelden en een paar bloederige scènes. is dit van talloze giallo die nog volgen, één van de beste, zo niet toch zeker één van de betere!
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
71. A Girl Walks Home Alone at Night (Film, 2014)
Speelduur: 101 minuten
Puntentotaal: 142
https://image.tmdb.org/t/p/w780/yeTqxJwO8DWL01Mz4JVQKS61D1v.jpg
In Iran is een spookstad genaamd 'Bad City'. Het is een plaats die stinkt naar eenzaamheid en de dood. De inwoners hebben desondanks niet in de gaten dat ze worden gestalkt door een eenzame vampier. Het duurt niet lang voordat de straten met bloed worden gekleurd.
Wel aparte film zo in het zwart/wit... Beter dan ik had verwacht.
Beoordeling: 3,0*
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3221 stemmen
45. Tales from the Crypt (Film, 1972)
Speelduur: 92 minuten
Totaal: 89 punten
Subgenre: 17. Anthology Horror
Voltooid: 2, 3, 5, 6, 9, 12, 14, 15, 17, 18, 21, 22, 23, 26, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 38, 44, 48, 54, 55, 57, 60, 61, 62, 66, 67, 68, 70, 71, 72, 79, 82, 84, 89, 91, 93, 96, 97, 100
https://i.postimg.cc/wx1HFQrT/tales-from-the-crypt-pic-3.jpg
Anthologieën zijn allesbehalve mijn favoriete type film. Ze kunnen erg leuk zijn maar ze kunnen ook enorm tegenslaan. Het gevaar zit hem in de verschillende kwaliteit van de kortverhalen. Het voelt vaak aan als een zooitje die nergens echt veel inhoud heeft. Ook is het veelvoorkomend dat het verhaal dat alles samenbindt helemaal niet leuk is.
En Tales of the Crypt heeft last van geen enkel van deze problemen. Wat heb ik me hiermee vermaakt! Echt old-school griezelen met een bundel kortverhalen die elk wel wat leuks te brengen hebben. Ze zijn best spannend en meestal erg goed uitgevoerd op filmtechnisch vlak. Zelfs het omringende verhaal heeft een dikke verrassing in petto die me wel beviel. Dit is nu al mijn zoveelste Peter Cushing-film deze challenge en ben meer en meer geïnteresseerd aan het raken in zijn oeuvre.
Elk verhaal vind ik echt ijzersterk, met uitzondering van Blind Alleys die me net dat beetje te voorspelbaar was.
Verwacht geen diepgang of spectaculaire horrortaferelen. Zet je eerder schrap voor een gezellig avondje griezelen. Perfect voor dit seizoen.
4*
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
72. Better Watch Out (Film, 2016)
Speelduur: 89 minuten
Puntentotaal: 144
https://image.tmdb.org/t/p/w780/xF0zFGsBnrj6iucPF4XyAfbFGQZ.jpg
Het verhaal speelt zich af in een rustige Amerikaanse voorstad. Het is avond, het sneeuwt hevig en Kerstmis is in aantocht. Deandra en Robert Lerner (Madsen en Warburton) hebben Ashley (DeJonge) als babysitter ingehuurd om op hun 12-jarige zoon (Miller) te passen. Zij zal de jongen moeten beschermen wanneer een groep vreemdelingen het huis probeert in te breken. Binnen korte tijd ontdekt Ashley dat het niet zomaar om een normale huisinbraak gaat.
Wel een prima horror voor tussendoor, met een leuke plottwist.
Beoordeling: 3,0*
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7271 stemmen
10. VFW (2019)
92 minuten
FTV: 2 Totaal aantal punten: 19
Subgenre: 12. Action Horror (Voltooide subgenres: 10, 12, 19, 20, 30, 42, 51, 88, 90, 95)
Themaklassement: 10 punten
Waardering: 2*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1126000/1126536.jpg?cb=1601824000
John Carpenter zelf lukt het niet meer en ook hier lukt het een jong team ook niet. jammer want de verwachting was hoog. Sure een splatter variant op Assault on Precinct 13 dat is wat je krijgt, maar het is niet spannend, de karakters zijn eendimensionaal, teveel rode en blauwe kleurenfilters en te weinig filmische kwaliteit. Een slappe B-film op één locatie met junkies als slappe zombies. En de splatter zelf die is onderbelicht. Leuk om Fred Williamson en George Wendt even terug te zien maar al die C-films op VHS vroeger die waren veel leuker dan het merendeel van wat er tegenwoordig voor de horrormarkt geproduceerd wordt.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV ( 2 punten )
Totaal : 54 punten
https://i.ytimg.com/vi/FeMVf8D7F0U/sddefault.jpg
oké, je kunt als regisseur gewoon doen en zorgen voor een basic horrorverhaal met de nodige spanningskracht of je kiest voor een speciaal pad dat vooral gericht is naar het audiovisuele en opvallende gore momenten. Helaas weet de film geen van beide aan te vinken. De inhoud stelt weinig voor en de verschillende seriemoordenaars worden op een warrige manier gebracht. Beetje van de hak op de tak. Spannend wordt het in geen enkel geval en de bloederige momenten zijn er wel, maar vaak te mak aan de kijker gebracht. Oké, het audiovisuele weet nog wel iets te brengen, maar vaak ook heel wisselend van niveau. Kortom, zeer zwakke horrorfilm ! 2/10
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.