Roadgames (1981)

Australië
Thriller / Roadmovie

geregisseerd door Richard Franklin
met Stacy Keach, Jamie Lee Curtis en Marion Edward

Een sadistische seriemoordenaar blijkt de snelwegen onveilig te maken. Chauffeur Quid en liftster Hitch proberen hem te ontmaskeren. Maar is de man eigenlijk wel schuldig?

En constant vraag je je af wat er in dat groene busje zit...

avatar van You_bastard
Zieke einde heeft deze film.

Ik heb hem nog niet gezien maar ik wil graag weten of ie nog te huur of te koop is.

Ik ben nieuw hier

Groetjes van Sara

avatar van bioscoopzaal
Oersaaie thriller, compleet spanningsloos en zonder noemenswaardige ontknoping. Vooral het eindeloze geleuter van Stacy Keach begon al vrij snel op m'n zenuwen te werken en het rolletje van Jamie Lee Curtis is minstens even suf als nutteloos. Zelfs de goede muziek van Brian May lijkt helemaal niet bij de sfeer van de film te passen.

1 ster.

avatar van xenne
deze film is duidelijk gebaseerd op Rear Window van Hitchcock (maar dan een versie die zich afspeelt op autowegen in de Aussie outback), maar van die film ben ik ook al niet zo een fan... het grootste gedeelte van de film zit het hoofdpersonage tegen zichzelf & zijn dingo (wat later een hond blijkt) te praten (inclusief nogal veel flauwe grappen), echt boeiend kan je dat dus niet noemen... toch wordt er een zekere spanning opgebouwd en blijft de film mysterieus tot op het eind ... 2

avatar van niethie
Vroeger eens een keer gezien omdat Curtis erin meespeelde. Vond het toen een- ietswat standaard maar redelijk spannende roadmovie.

2,5 sterren

avatar van Deerect2007
begrijp de lage score niet zo goed
ik vond et een goeie film iig

avatar van mikey
Gekocht en herzien. Een van de betere road thrillers!

Oersaai en slaapverwekkend. Een goede roadmovie moet gedragen worden door goede acteurs die de aandacht van de kijken kunnen vasthouden en dat kan Stacy Keach nou eenmaal niet. Echt een leuke acteur (mn voor Philp Marlowe-rollen) maar niet voor roadmovies.

avatar van Rmie
een ster voor de hond/dingo
en halve voor de film..

Gaaaaapppp............

en nu maar gauw naar mijn bed..

snaveltje toe en ....

avatar van Lui
Lui
De film is wat aan de saaie kant en had best een kwartiertje minder lang mogen duren, maar hield mij toch de gehele speelduur in spanning en heeft een lekker sfeertje.

avatar van yeyo
Road Games is een nogal saaie thriller met een spanningsboog die zo goed als onbestaande is. Het had wat mij betreft ook allemaal véél 'sleazier' gemogen. Toch nog enigszins vermakelijk vanwege de droogkomische ondertoon en de leuke interactie tussen Keach en Curtis.

avatar van riesma
Het tempo ligt te laag om werkelijk spannend te zijn. Het verhaal heeft wel zijn leuke kanten, maar wordt suf uitgewerkt. Met name de laatste scènes, met de achtervolging en ontknoping in het bijzonder, missen elke spanning die het zo hard nodig heeft. Daarbij zijn er zoveel ongeloofwaardige acties van verschillende personages, dat ik mij op het eind zelfs begon te ergeren aan het amateuristische gehalte van filmmaken.
Helaas, want de film begon erg verwachtingsvol. De eenzame chauffeur in de vrachtwagen - wat hem nog geen vrachtwagenchauffeur maakt - en zijn adremme opmerkingen over alles en iedereen die hij onderweg tegenkomt, waren leuk om in de film te raken. Na een tijdje werd ook dat flauw.
Op zijn tijd is de film erg spannend, op zijn Hitchockeriaans. De suspense naar het einde toe wordt echter zeer slecht gebruikt en ik hoopte dan ook dat de film snel afgelopen was.
Een zucht en een slaak, maar toch redelijk vermaak.

avatar van Roger Thornhill
Onderhoudend, vanwege de onduidelijke opbouw (waar moet het allemaal precies heen?) en het innemende spel van de twee hoofdpersonen. Jammer dat de climax vanwege geldgebrek nogal afgeraffeld werd, en de muziek paste er ook niet echt bij. Toch een leuke film.

Meneer Bungel
Gave poster, maar verder... Niet echt een geslaagde thriller, al heeft het best zijn momenten.

Toch wel een behoorlijke saaie en flauwe bedoeling deze film. Ik had eigenlijk een spannende thriller verwacht maar dat is deze film zeker niet (had soms wel iets weg van een slapstick) en hoofdrolspeler Stacy Keach hing me al snel de keel uit met zijn continue gelul (hij was ook nergens grappig). Het enige leuke in deze film waren de scenes met de man en zijn boot (welke hij vervoerde per auto). Ondanks dat de film inmiddels enorm gedateerd is, zag het er wel visueel nog aardig uit. De rol van Jamie Lee Curtis stel niet veel voor en ze speelt eigenlijk ook maar effectief een minuut of 10 mee in deze film.

avatar van Insignificance
Met deze poster en de opening bestaat de kans dat je op je honger blijft zitten. Er is iemand die meisjes afmaakt, maar met een slasher of iets dergelijks heeft het weinig van doen en het duurt even voordat je het echt een thriller kunt noemen. Quid heeft zo z'n verdenkingen, maar ook niet meer dan dat. Dus lult hij veel tegen zichzelf, z'n dingo, een babbelende liftster en met ene Hitch. Of Pamela. Dat is Jamie Lee Curtis, die achteraf een wat te klein rolletje heeft gekregen.

Het is lange tijd eigenlijk best een gezellig en handig geschreven filmpje. Rear Window op wielen. Naast het griezelige groene busje blijft Quid maar steeds dezelfde rare typetjes tegenkomen, zelfs het nieuws op de radio doet leuk mee en de muziek vliegt alle kanten op. Meer raadselachtig dan iets anders, echt spannend wil het dan ook niet meer worden, maar als de duisternis invalt, wordt het allemaal wel wat enerverender. De finale in het steegje mag er echt wel zijn.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.