- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
78 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 113 + 2 = 115
Thema: /
Themaklassement: 43 punten
Deze Mexicaanse creature feature heeft wel een erg laag gemiddelde. Octaman is de typische man in monsterpak hetgeen eigenlijk nog iets is uit de jaren 50-60, maar ik vond het pak best wel goed gemaakt. Maar omwille van de onbeweeglijke mond en de eerder menselijke bewegingen komt het toch eerder knullig dan eng over. De actie is OK al is het nogal aan de repetitieve kant. Leuk om eens een keer gezien te hebben.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
110 minuten
FTV 2 punt = 2 + 93 = 95 punten totaal
Subgenre: 82. Video Game Adaptation Horror
(Afgevinkt: 2, 3, 6 t/m 15, 18, 22, 25, 26, 28, 31, 35, 36, 38, 39, 40, 45, 49, 50, 51, 52, 54, 56, 58, 61, 62, 68, 69, 71, 76, 77, 78, 81, 82, 85)
Themaklassent: 40 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1153000/1153521.300.jpg?cb=1698570761
Toen deze film was aangekondigd was ik best onder de indruk, de horrorgames ken ik, ik heb ze dan wel niet veel gespeeld maar, ik heb ze wel gespeeld, en dat kon een heel vermakelijke horrorfilm opleveren. Helaas is dat laatste niet het geval. Want ‘Five Nights at Freddy's’ is gewoon een hele slappe horrorfilm, die je bijna geen horrorfilm mag noemen, dat ook nog eens. Want het is allemaal wel heel tam, weinig bloed en veel horrormomenten worden je ook nog eens ontnomen door de regisseur. Jammer, ik had er dus echt héél veel meer van verwacht.
Dus nee, voor mij zeker geen aanrader een behoorlijk saaie zit was dit. Gelukkig dat ik deze niet in de bioscoop heb gezien, dat was me anders een drama geworden en zou ik echt tijdsverspilling vinden, of misschien meer geldverspilling. Typisch een Blumhouse productie, leuk op papier maar zeer matig uitgewerkt.
https://variety.com/wp-content/uploads/2023/05/five-nights-at-freddys.jpg?w=1000
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4898 stemmen
95. Doom (2005)
113 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 203
Subgenre: 82. Video Game Adaptation Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 83)
Themaklassement: 83 punten
Eigen rating: 2.5*
https://www.pluggedin.com/wp-content/uploads/2019/12/doom-1024x609.jpg
In mijn gaming periode was ik meer een "Unreal Tournament" en "Quake" fanaat. Doom zelf heb ik denk ik nooit gespeeld. Actierijk is het zeker. En die first person scène was wel echt geslaagd. Maar meer dan een tussendoortje was dit ook niet.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
45 : A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors 1987
RW
speelduur : 69 minuten
Subgenre :Slasher
Omdat deze wordt beschouwd als een van de aller beste in de reeks nog een keer gekeken .
En ja , omdat ze dicht blijven bij de kern van het verhaal , de locatie ( een psychische inrichring ) ook perfect is voor een heftige nachtmerrie is dit inderdaad een leuk deel .
De practical effects zijn vaak erg goed , geen makkelijk groen scherm gedoe.
Er wordt vertelt wie de vader is van Freddy ( behoorlijk gruwelijk verhaal ) en wat is iedereen jong
.
Zoals Laurence Fishburne in een bijrol .
verder leuk om de leading rol te zien van Heather Langenkamp, samen met freddy maken zij de film compleet .
De oude beelden hebben zijn charme , soms kijk me wel met kromme tenen door beelden die de tands des tijds niet hebben doorstaan .
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
53. Mary, Mary, Bloody Mary (Film, 1975)
91 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 115 + 2 = 117
Wel vreemd dat hier nog geen berichten bij staan. Dit lijk wel heel duidelijk een inspiratiebron voor de Martin film van Romero. Martin vond ik geen bal aan, maar Bloody Mary vond ik toch boeiender laten we zeggen de eerste 3 kwartier. Het plot krijgt dan een andere wending waarbij er plots moet verklaard worden waarom Mary zo een drang heeft naar bloed en wat de connectie is met die andere moordenaar die hetzelfde als zij doet. Jammer want de eerste helft vond ik erg goed.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4898 stemmen
96. Rammbock (2010)
63 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 205
Subgenre: 85. Zombies & Infected (Voltooide subgenres 1 t/m 83 + 85)
Themaklassement: 84 punten
Eigen rating: 3.5*
Hier ben ik toch wel door verrast. Ik verwachtie er om eerlijk te zijn niet veel van. En het is niet super origineel. Maar deze Duitse korte zombiefilm was verre van slecht. Een beetje de Duitse variant van "La Nuit A Dévoré le Monde".
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3848 stemmen
56 When Evil Lurks (Film, 2023)
99 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 110
Subgenre:19. Arthouse / Slowburn / Elevated Horror
Sub-genre puntentotaal: 56
Eigen waardering 3*
De broers Pedro en Jimmy ontdekken dat er in hun gemeenschap een epidemie van demonische bezetenheid plaatsvindt. In een nabijgelegen boerderij bevindt zich mogelijk de boosdoener. Als ze een bezeten slachtoffer aantreffen en deze proberen te helpen, houden ze zich niet aan de juiste uitdrijvingsrituelen. Door hun roekeloze actie worden vele andere mensen ook bezeten door demonen. Nu moeten de broers niet alleen zien te ontkomen aan een oprukkend kwaad, ook moeten ze de hulp inroepen van de enige persoon die de bovennatuurlijke plaag kan stoppen.
Deze film verdiend meer dan de drie sterren die ik hem geef. Het is gewoon niet mijn soort film, niet een film waar ik van geniet. Maar hij is zeker de moeite om te zien. Moest ik een rating geven op louter de film dan was dit een 4, maar een rating rekening houdend met het feit dat slow burns nog steeds niet men ding zijn laat me uitkomen op een 3
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
94 minuten
Ftv
Puntentotaal 109
Een paar reacties bij deze film waren niet mals. Weer een woke-product op Disney? En ja hoor, een mixed race couple in een grote stad, het is werkelijk ongehoord! Toen ik vanmiddag door het centrum van Rotterdam liep, begon ik ook allerlei mensen na te schreeuwen: "duw me jullie idealen niet door de strot! Dit is geen liefde!!"
On topic: Dit kleine zusje van Basket Case is me heel goed bevallen. Robinson was top in de hoofdrol. De praktische effecten waren niet best maar volgens mij was dat ook niet de bedoeling, het voelde veel meer als een knipoog naar de effecten van weleer, in een modern jasje.
100 minuten
Ftv
Puntentotaal 111
Klassieke slashersetting en set-up, maar allemaal heel leuk uitgewerkt. De afgelopen maanden heb ik veel slashers gekeken. Ze kijken bijna altijd lekker weg, maar zelden weten ze positief te verrassen. Dit keer geen oversekste tieners maar ambtenaren en dat werkt heel goed, een soort Friday the 13th meets The Office. Goeie dialogen, leuke humor en een iconisch masker. Aanrader!
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
106. Saw X (Film, 2023)
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 212
Subgenre: compleet
Themaklassement: 85 punten (vol)
Afgevinkte categorieën: 1-85
Eigen score: 3,5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/aC8onXNbvA5UcSCa060uUC3QpjE.jpg
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 214
Eigen score: 3,0*
https://www.dreadcentral.com/wp-content/uploads/2022/07/Candy_Land-568x319.jpg
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 21
Eigen score: 2,5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/1uTZElwwY03Yqa7IOXCFUPgzgnI.jpg
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
49. Talk to Me
94 minuten
FTV 2 punt = 2 + 95 = 97 punten totaal
Subgenre: 11. 2020s Horror
(Afgevinkt: 2, 3, 6 t/m 15, 18, 22, 25, 26, 28, 31, 35, 36, 38, 39, 40, 45, 49, 50, 51, 52, 54, 56, 58, 61, 62, 68, 69, 71, 76, 77, 78, 81, 82, 85)
Themaklassent: 41 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1146000/1146706.300.jpg?cb=1681140584
Dit was echt een hele gave film. Ik ben voor de meerderheid echt onder de indruk. Toen ik deze tegenkwam qua trailer vond ik het al best vet, en ook de hype die is ontstaan online over deze film hebben me toch echt wel overgehaald om deze film te checken. Een film die ik zeker moest kijken tijdens de horrorfilm challenge. En om JM's feitje door te trekken, ben ik de elfde kijker van deze film, in deze challenge. Echt heel tof om te zien dat deze film alle lof krijgt die hij zeker verdiende. De film voelde vooral ook vrij fris aan, ik zelf ben niet echt bekend met films die echt dit concept hanteerde. Hoewel het gewoon “simpel” een geestenoproep filmpje was, ken ik niks in dezelfde extase. Voor mij erg verfrissend.
https://i.dailymail.co.uk/1s/2023/07/28/13/73720195-0-image-m-29_1690548301869.jpg
Dus ja, ik ben echt een erg grote fan van deze film geworden, en kan niet wachten tot het tweede deel. Ik vond het heel vermakelijk wat er gebeurde, en heb me echt een anderhalf uur vermaakt. Ja, zo kort is deze film, en dat valt reuze mee. Hele toffe film.
https://www.denofgeek.com/wp-content/uploads/2023/07/Sophia-Wilde-in-Talk-to-Me.jpeg?fit=1470%2C827
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Speelduur: 111 minuten
RW: 1 punt
Puntentotaal: 120 punten
Subgenre: 8 - 1990`s horror
Themaklassement: 65 (afgevinkt - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 34, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 47, 48, 49, 50, 52, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 68, 69, 71, 73, 75, 76, 77, 79, 80, 81, 82, 83 en 85)
Review: Erg lang geleden dat ik deze gezien heb, ik vermoed ergens in mijn tienerjaren, kon mij ook niet meer zo goed herinneren wat ik ervan vond (behalve dat ik sowieso niet zo van de slashers ben). Nu bij het herzien stonden mij bepaalde dingen vaag bij, maar ik kon mij eerlijk gezegd niet herinneren dat er ook best wat humor verwerkt was in de film. Voor mij is horror en komedie geen goede combinatie en dat maakte dan ook dat ik deze film eigenlijk niets meer vind dan een, vast, vermakelijke tienerfilm. Dan bedoel ik vermakelijk voor tieners, want voor mij was het (misschien op de openingsscene na) geen topfilm. Ik lees bij de reviews regelmatig terug dat men met de verkeerde bril naar deze film heeft gekeken en hij niet op waarde wordt geschat, als men hem laag inschat, maar ik kan mij helemaal vinden in een lage/gemiddelde waardering tov de vrij hoge cijfers die hij hier op MM krijgt.
Waardering: 2,5 (vanwege het iconische masker en de verwijzingen naar andere horrorfilms).
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
87 min.
FTV 2 punten
Puntentotaal : 287 + 2 = 289
Subgenre : /
Subgenre klassement : 83 punten
waardering : 3,5*
https://t1.daumcdn.net/tistoryfile/fs4/9_9_33_33_blog114080_attach_1_120.jpg?original
Eindelijk het originele gezien want de remake Maniac (Film, 2012) is wel al eens gepasseerd. Om te beginnen zijn de hoge verwachtingen niet helemaal ingelost want de remake is gewoon beter qua verhaal en de POV beelden vanuit de seriemoordenaar die toch een toegevoegde waarde geven. Deze film heeft eigenlijk geen verhaal en is gewoon een opeenstapeling van kills van een seriemoordenaar die we de hele film volgen. Hij is het centrale punt die de kijker constant kan volgen in zijn doen en laten. Zo krijgen we een beeld van zijn zieke geest en de momenten waar hij volledig zijn eigen niet meer in bedwang kan houden. De verzameling van de etalage poppen met de scalps van de slachtoffers is daar een voorbeeld van. Het hoofdpersonage wordt wel uitstekend neergezet door Joe Spinell en qua gore zit je goed. Er zitten genoeg toffe bloederige kills in de film, maar vooral een paar spannende scènes zoals de achtervolging in de metro en de zeer lange aanhoudende verstikking van het hoertje. Het slot wordt op een rare manier uitgewerkt zoals eerst de scène bij het graf van zijn moeder en daarna de volledige ontsporing in zijn hoofd waar de politie hem al of niet dood vindt in zijn woning. Beetje onbevredigend einde. The Last Horror Film kwam iets later uit met dezelfde hoofdpersonages Joe Spinell en Caroline Munro die zeker niet minder is als deze cultfilm. Daar had je ook wat meer verhaal en meer kijk op andere personages zoals zijn moeder en zijn slachtoffers. De film had ook een veel betere uitwerking naar het einde toe. Conclusie : een cultfilm waarbij de verwachtingen zeker hoger lagen, maar door de gore en het enge beeld van een zieke geest maakt dat deze film een nare ervaring is voor de kijker. 7/10
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
46 : Day Shift 2022
RW
speelduur :111 minuten
Subgenre :vampieren
https://i.makeagif.com/media/5-11-2023/CeZUW3.gif
Actie scene's zijn heel dik .
zo ontzettend zonde van dat vader dochter verhaal . Past totaal niet in het geheel .
J.J. Perry maakt eigenlijk allemaal net niet actie films . De man gaat nog een keer een brute perfecte actie film maken .
Maar dit is het dus weer net niet.
De humor , of eerder gezegd de poging tot , mislukt vreselijk .
https://www.themoviedb.org/t/p/original/wDyM1lIIgK4RIDAgr8iuZe9N1cf.jpg
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
139 The Masque of the Red Death (Film, 1964)
89 min.
FTV 2 punten
Puntentotaal : 289 + 2 = 291
Subgenre : /
Subgenre klassement : 83 punten
waardering : 4*
Prachtig mysterieus verhaal dat nog meer kracht wint door de geweldige visuele uitstraling van de film. De setting van een middeleeuwse tijdperk wordt knap neergezet. De locaties, de decors en de kleurenpracht zijn overweldigend. Bijvoorbeeld de verschillende opeenvolgende kamers met verschillende kleuren, het feestfestijn, het gemaskerd bal, het bos in de mist, de kleding, ... Het verhaal heeft ook wel iets diepzinnigs met betrekking tot geloof en de dood die ieder mens ooit in zijn leven moet aanschouwen. De link van het leed in de wereld wordt ook gelegd met de duisternis, de duivel in eigen persoon waarbij macht en machtsmisbruik de essentie vormen. Daarbij een Vincent Price die perfect gecast is voor de rol van Prospero. Geweldige acteur die ik heb leren kennen sinds de horrorchallenges waarbij al tal van goede films waarin hij de hoofdrol speelt zijn langs gekomen. De ontdekking van de horrorchallenges is voor mij meneer Price ! 8/10
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3848 stemmen
57 She Came from the Woods (Film, 2022)
101 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 112
Subgenre: 28. Comedy / Parody Horror
Sub-genre puntentotaal: 57
Eigen waardering 2,5*
Het jaar 1987, de laatste dag van zomerkamp. Een aantal begeleiders ontketent per ongeluk een oude, kwade geest. Naarmate de situatie bloederig wordt, moeten de jongeren de confrontatie met elkaar aangaan. Welke kampverhalen zijn de moeite waard om te vertellen en welke geheimen konden beter bewaard blijven?
Ik hou van dit genre maar deze film is het allemaal net niet. Het verhaal, net niet goed genoeg. De acteerprestaties, net niet goed genoeg. De kills, net niet goed genoeg. De comedy, net niet goed genoeg. Jammer.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
121 She Came from the Woods (2022)
101 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 238+ 2 = 240 punten
Sub-genre : Compleet
Waardering 3,3*
https://www.upcominghorrormovies.com/sites/default/files/shecamefromthewoods-1.jpg
"Ex Vitam Immortalem"
Absoluut beter dan een Turkey-score! Als de film begint brengt; Kim Wilde's 'Kids in America' je terug naar de jaren tachtig. En aangezien we ook op zomerkamp zijn, Camp Briarbrook om specifiek te zijn, vertelt het je ook regisseur Erk Bloomquist en zijn broer Carson leunen zwaar op de retro slasher-films.
Volgens de legende waart de geest van verpleegster Agatha rond in de bossen rondom het kamp. Het gerucht gaat dat het herhalen van de naam van de geest van Agatha (a la Bloody Mary) en bloed haar te terugbrengen. Tja het uitgangspunt is dus, net als meeste van dit soort films, vrij algemeen; effectief. maar met eenzelfde psychotische moordenaar, als al die andere in het subgernre.
Dat maakt nog niet dat zomaar een Friday the 13th- kloon was. Het voegt een aantal stijlvolle accenten toe om het geheel te onderscheiden. In het verhaal met Moordende kinderen of de productie met rode verlichting wanneer Agatha wordt opgewekt, of wanneer het achtergrondverhaal wordt verteld via schaduwen op de muur in plaats van een traditionele flashback.
De Bloomquisten hadden de neiging om een beetje te blijven hangen bij zijn invloeden en soms worden ze gewoon gehinderd door budgettaire beperkingen maar de afwezigheid van Agatha was wel opvallend. Over de sterfgevallen, hoewel sommige buiten beeld zijn of er op wordt gezinspeeld, is er nog voldoende bloed om de kijker te plezieren en de effecten zijn CGI-vrij. De film wordt aangekondigd als een horrorkomedie, maar gelukkig draait het niet veel om humor .
Alles bij elkaar genomen is het een bescheiden film waarbij je een paar tekortkomingen makkelijk over het hoofd te ziet en er een geweldige tijd mee kan hebben. En sowieso heel wat beter/opvallender is gemaakt dan een grootdeel van veel andere low-budget horrorfilms.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
94 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 240+ 2 = 242 punten
Waardering 2,5*
https://deadline.com/wp-content/uploads/2023/04/005_HB205978-RT.jpg
Oh dit was teleurstellend! Vorige jaar scoorde regisseur Rebekah McKendry met Glorious (2022) één van mij meest gewaardeerde films van het jaar! Dat was een goed gemaakte kosmische horror. Ondanks dat deze film ook fatsoenlijk gefilmd, lijkt dit meer op een door Blumhouse geproduceerde film met maar weinig spanning.
Een groep vloggers die een online show 'Nightmare on Dare Street' uitzenden, waarin ze naar locaties gaan om bovennatuurlijke legendes te verkennen. Als ze snel een show moeten voltooien, besluiten ze een spel dat zich afspeelt in een lift te onderzoeken. Om het spel te spelen, moet je in een gebouw zijn dat minstens 10 verdiepingen hoog is en in een bepaalde volgorde op de knoppen in een lift drukken, dit roept 'de Vrouw van de vijfde etage ' op.
Naar mijn inzicht is het probleem dat de filmmaker niet het verhaal van de Rode Wereld-dimensie verder uitbreiden en haar tot een unieke bedreiging maken, maar blijven hangen in de zoveelste bezeten object-film. Echter wordt elk gevoel voor logica er voor terzijde geschoven. Het achtergrondverhaal van de vrouw werd ook netjes verklaart maar ondermijnt de opzet van de legende.
Het ziet er in ieder geval goed uit en er zijn een paar leuke schrikmomenten en wat gore en bloed maar het slaagt niet in iets memorabel. Het concept had potentieel maar werd verspild ten gunste van clichés en daarom dus geen echte rillingen veroorzaakt. Met als gevolg een teleurstellend en maar net voldoende resultaat!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
123 A Haunting in Venice (2023)
103 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 242 + 2 = 244 punten
Waardering 3,8*
Na ‘Murder on the Orient Express’ en ‘Death on the Nile’ is ‘A Haunting in Venice’ de derde Agatha Christie-film waarbij Branagh zowel in de regisseursstoel zit als de hoofdrol speelt. En waar de eerste twee goede maar overbekende en toch wel bravere één op één verfilmingen waren, ontmantelen ze ditmaal het bronmateriaal (Agatha Christie's relatief onbekende Poirot-roman: Hallowe'en Party) om een slimme, visueel "oude" film te creëren
Inspecteur Poirot (regisseur Branagh) wordt uitgenodigd door schrijfster Ariadne Oliver om een seance bij te wonen in een oud Venetiaans huis. Uiteraard valt er een dode! En zijn er natuurlijk vele anderen bijeen in het palazzo, maar is de dader een spook of toch gewoon menselijk? Doordat het verhaal totaal anders is dan het boek ontstaat er veel mysterie van wie het heeft gedaan! Misdaad, mysterie en horror worden samengevoegd om deze zaak een knappe wending te geven.
Daarnaast verrast de film doordat de toon heel anders is dan die van zijn voorgangers. Het palazzo is kaal en zuinig ingericht en op de meeste plekken dringt geen licht van buiten door. De cinematografie neigt soms naar een expressionistische stijl en er zijn duidelijk meer horror-geïnspireerde invloeden in de scenes. De horrorbenadering zorgt zeker voor vernieuwing En dat is precies de reden waarom deze Poirot-film als spookverhaal ook goed werkt. Als Kenneth Branagh besluit om deze franchise zo voort te zetten, zeg ik daar geen nee tegen. Door het ouderwetse griezelsfeertje de beste van de trilogie!
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
[quote]joolstein schreef:
121 She Came from the Woods (2022)
.
De Bloomquisten hadden de neiging om een beetje te blijven hangen
Ze maken het de porno spoof parody films ( glad he ate her , the sperminator , shavings ryans privates het wel heel erg makkelijk met deze titel .

john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
47: Snake Hotel 2023
FTV.
speelduur 88 minuten
Subgenre :snake/animal horror
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQp5e9xAYiCHtHa4FYDfMqz1Mo9OLYG6SlNWA&usqp=CAU
Misschien een leuke subgenre : zo slecht dat het weer leuk word horror ala The Room .
De eerste echt slechte pulp film die ik zie dit jaar tijdens de challenge .
Kudos voor de makers om zelf door te hebben hoe absurd slecht dit is , en er geen doekjes om winden .
Dat geeft een halve punt extra.
Kom je nog steeds uit op 1,5 * . Dat dan weer wel .
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
[quote]john mcclane 2 schreef:
Euh....het is me niet duidelijk wat je bedoeld? Bestaat er een porno-regisseur die Bloomquisten heet ofzo? Deze Bloomquist heeft volgens IDMB alleen een erotische thriller gemaakt. Ik sprak van Bloomquisten omdat ook zijn broer betrokken is bij zijn films
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
49. Hell House LLC II: The Abaddon Hotel (Film, 2018)
Speelduur: 89 minuten
FTV: 2 punten
Thema: 45. Haunted House Horror
Totaal: 146 punten
https://i.imgur.com/cUfZvbR.jpg
Een doodenge spookhuisfilm met voldoende scares en een interessant plot? Neen.
Een doenbare afleiding tijdens het bakken van een appeltaartje? Ja hoor!
Hell House LLC wordt vaak in lijstjes genoemd als een "hidden gem" maar ikzelf vond er bitter weinig aan. Het was vooral een goedkoop prulledingetje dat gebruik maakt van oude clichés, uitgerokken scènes en een opmerkelijk dom plot. Dit tweede deel, met de subtitel The Abaddon Hotel, is meer van hetzelfde maar dan nog erger.
Direct valt op hoe goedkoop alles oogt. De green screen, de filters, het acteerwerk,... Serieus. Er zit beter acteerwerk in de gemiddelde pornofilm. Debbie Does Demons, eerder gezien tijdens de challenge, had beter acteerwerk. Het was enorm afleidend en absoluut niet serieus te nemen. Gelukkig wordt het na een half uur wat beter wanneer men eindelijk het hotel binnengaan. Dan begint er ook een kleine vorm van suspense aanwezig te zijn. Het voelt old-school aan en wist me wel te boeien. Jammer genoeg gebeurt er zo veel en toch zo weinig. Er wordt amper iets concreet op tafel gelegd waardoor je voornamelijk naar schreeuwende mensen in een donkere kamer zit te staren.
Zoals ik al zei is dit goed genoeg om op de achtergrond op te zetten tijdens een Halloweenfeestje of bij het bakken. Meer niet dus kan je deze reeks best links laten liggen. De kleine Bad-Idea Bear in m'n hoofd beveelt echter dat ik de volgende twee films moet kijken.
2*
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
[quote]joolstein schreef:
Ik had Hollywood007 ook moeten quoten .
Ging mij puur om de titel . Veranderde het woordje from in : the .
en je krijgt came in the woods 
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
48: The Brood 1979
FTV.
speelduur 91 minuten
Subgenre :body horror .
Wilde nog even een goede bodyhorror mee pakken , en dan kom vrij snel bij het vakmanschap van David Cronenberg.
Veel van zijn films staan mij erg aan . En ik kan zien waarom sommige dit als een van de beste canadeze horrors beschouwen . Maar niet voor mij .'
De score was wel echt heel goed , Het is tevens de eerste van legendarische film componist .
Howard Shore .
De broods zelf zijn best creepy.
Wat typische body horror betreft stelt dit heel erg teleur . Helemaal vergeleken met The fly bijvoorbeeld .
En ik kan niet meer zo goed tegen de traagheid van oude films . Dat is pech voor mij , want dan valt best een hoop af . Maar films als the thing en halloween zijn en blijven een van mijn favorieten .
Dit krijgt van mij 2,5
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
54. Más Negro Que la Noche (Film, 1975)
aka Blacker than the Night aka Darker than the Night
101 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 117 + 2 = 119
4 vriendinnen nemen hun intrek in het oude landhuis van de oude overleden tante van een van hen. De tante bleek ook een gitzwarte kat te hebben (refereert naar de titel 'donkerder dan de nacht'). Er gebeuren enkele dingen waarbij de toorn van de geest van de tante wordt aangewakkerd. Slow burner en creepy sfeertje maar het voelt toch allemaal wat te traag en voorspelbaar aan. Als de kills nu nog interessant waren geweest had ik hier meer van kunnen genieten.
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
Speelduur: 74 minuten
FTV: 2 punten
Thema: 2. 1930s Horror
Totaal: 149 punten
https://i.imgur.com/JOft7Ub.jpg
Vampyr bevat enkele zeer angstaanjagende beelden en excellent gebruik van schaduwen. De spanning is op sommige momenten voelbaar en dat is wel wat voor een film van zo'n leeftijd. Jammer genoeg is het einde misschien iets te overbodig en vond ik het best moeilijk om de eerste 15 minuten te appreciëren. Toch een erg goede film die iedere horrorfan wel gezien moet hebben, denk ik.
3,5*
Number23
-
- 8638 berichten
- 5682 stemmen
45. The Beast from 20,000 Fathoms (1953)
80 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 81
Subgenre: 4. 1950s Horror
Voltooid: 4, 8, 9, 11, 12, 14-16, 19, 22, 25, 28-31, 36, 38-41, 45, 47, 48, 52, 54, 56-58, 61, 62, 65, 68-71, 73, 75, 76, 78, 79, 82, 83
Themaklassement: 42 punten
Eigen score: 3*
Niet heel spectaculair, maar voor een film van 70 jaar oud toch hier en daar best indrukwekkend zoals de eindscene op die houten achtbaan. Effecten zijn goed gedaan, helaas zijn sommige dingen net iets te knullig en gedateerd. Net als het acteerwerk trouwens, gelukkig herkende ik Kenneth Tobey nog uit The Thing from Another World.
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
74 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 30 + 2 = 32 punten
Subgenre: 35 (Erotic Horror)
Themaklassement: 19 punten
https://cdn2.aznude.com/77d9155400bb47a4b9c401bf4fa78895/77d9155400bb47a4b9c401bf4fa78895.jpg
https://cdn2.aznude.com/fb26b0fd390e43d0aae3bf2e18eeb27f/fb26b0fd390e43d0aae3bf2e18eeb27f.jpg
Een "Erotic Horror" film had ik nog niet gezien tijdens deze "Challenge" en had ik ook niet op de plank liggen. Maar tijdens deze "Challenge" zag ik twee keren deze film voorbijkomen en dacht ik "dit kon wel eens een film voor mij zijn". Maar dat had ik dus fout gedacht, want zowel qua Horror en Erotiek stelt deze film weinig voor.
Een aantal jaren geleden zag ik nog de beste leuke Erotiek (zeg maar gerust Porno) / Komedie film "Debbie Does Dallas (1978)" en eerlijk gezegd dacht ik dat "Debbie Does Demons" ook zo'n soort film zou zijn. Maar "Debbie Does Demons" stelt zogenaamd een Horror film voor (zo staat het zowel vermeld op "MovieMeter" als op "IMDb") en qua erotiek moet je het vrijwel alleen doen met Jessa Flux, waarvan vrijwel continue de borsten (voorzien van aderen) te zien zijn, op de eerste vijf minuten van de film na dan.
https://cdn2.aznude.com/e899f2e9d078421ba1ee1d27994c3ec8/e899f2e9d078421ba1ee1d27994c3ec8.jpg
"Debbie Does Demons" is echt een draak van een film en raad ik ook niemand aan om te kijken, of je moet al houden van goedkope troep of een fan zijn van Jessa Flux, die wel wat weg had van een blanke Beyoncé qua rondingen, maar dan wel natuurlijk veel minder knap.
https://cdn2.aznude.com/jessaflux/debbiedoesdemons/jessa_flux_a5543b.jpg
Over "knap" gesproken, vrijwel de gehele cast best uit lelijke vrouwen en mannen, waarvan velen er dik (o.a. drie vrouwen) en harig (de mannen) zijn en de twee enige slanke vrouwen dragen een bril.
https://cdn2.aznude.com/f9406d73af65415a8f8cf8965be1cf4c/f9406d73af65415a8f8cf8965be1cf4c.jpg
T.o.v. van alle vrouwen in deze film was Jessa Flux (voorzien van wat tatoeages op haar armen en rug en ook had ze ringen door haar neus) eigenlijk een schoonheid.
Het verhaal is dramatisch slecht en heeft eigenlijk niets met Horror en Erotiek te maken, hoewel beiden er natuurlijk wel in zit. Het verhaal (duurt gelukkig maar 73 minuten) weet ook totaal niet te boeien en is ook nauwelijks vermakelijk. Alles oogt ook zeer goedkoop en dat geldt zowel voor de decors, de speciale effecten (o.a. poppen, maskers en handschoenen) de cast en de gekozen locaties. Het is vanwege Jessa Flux, die dus regelmatig topless te zien is, dat ik deze film nog 1,0* geef i.p.v. 0,5*. Maar voor deze film geldt eigenlijk maar één woord, namelijk "mijden"!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.