• 8.557.468 stemmen

Geregisseerd door: J.J. Perry

Met onder meer: Jamie Foxx, Dave Franco en Natasha Liu Bordizzo

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Day Shift

"Some jobs really go for the throat."

De hardwerkende Bud wil dat zijn scherpzinnige achtjarige dochtertje niets tekortkomt. Zijn alledaagse werk bestaat eruit zwembaden in San Fernando Valley schoon te maken. Dit is echter een dekmantel voor het echte werk dat Bud uitvoert: op vampiers jagen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Diran Nazarian

Alle Media

avatar van filmkul

filmkul

Leuke frisse actie komedie. Het verhaal is zwak en wordt ook niet volledig verteld. Het lijkt als of je als kijker midden in het verhaal valt. Buiten dat is de uitwerking best geslaagd. Het tempo ligt hoog en de film vliegt voorbij. De actie is goed, mede omdat de vampiers lekker flexibel zijn, dat geeft wat extra glans aan de film. Het acteerwerk kan er mee door. De chemie tussen Foxx en Franco is prima. Badgirl Souza is niet heel sterk wat acteren betreft. Visueel ziet alles er gelikt uit. Prima hersenloos vermaak. 3.5

avatar van Q Jones

Q Jones

Heerlijk vermaak.

Je moet het allemaal niet te serieus nemen maar het verhaal zit wel snor de actie is hartstikke goed en de acteurs doen hun werk. Al speelt snoop naar mijn idee altijd zichzelf maar dat even in het midden.

Lekker filmpje mag van mij zeker een vervolg komen

avatar van Uier

Uier

Totaal overbodig clichéwerkje, dat zo hard cool probeert te zijn, dat het totaal niet cool is. Gooi wat rap hitjes in een blender met een flinke portie extreem domme dialogen en een snufje flauwe humor en je krijgt deze uitgekauwde meuk.

De actiescenes maken het nog een beetje de moeite waard, maar ook die worden uiteindelijk vervelend door de geforceerde quasi coolness en de flauwe opmerkingen.

Typisch Netflix vehikel weer. Krappe 2*

avatar van Collins

Collins

Day Shift laat een humoristische strijd tegen vampieren zien. Vampieren zijn er legio, maar de film heeft nauwelijks huiveringwekkende scènes. De klassieke vampier heeft afgedaan. De accenten liggen op actie en op komedie. Toch is de film wel een beetje klassiek. Hij grijpt terug naar het in de jaren 80 veel beproefde concept van de buddyfvilm.

Twee personages die zeer van elkaar verschillen worden gedwongen om samen te werken. De een is een harde vampierjager. De ander een angstige boekhouder. De humor ligt natuurlijk voor het oprapen. Aardige interacties zijn het gevolg, waarbij ik soms wel het gevoel kreeg dat de automatische piloot een groot deel van het werk afleverde. Best leuk allemaal, maar ook erg gemakzuchtig.

Het verhaal stelt inhoudelijk weinig voor, maar speelt wel met een paar prettig absurde lijntjes. Het zijn leuke details die het verhaal van wat verrassingselementen voorzien. Stel je er verder niet teveel van voor, want het grote verhaal is behoorlijk inspiratieloos. Net als de personages. De cast acteert enthousiast en is energiek. Daaruit komt het inspiratieloze niet voort. Het heeft alles met de invulling van de katakters te maken. Die zijn zo nietszeggend dat je ze alweer bent vergeten als een scène is afgelopen.

De hoogtepunten in de film zijn de hectische gevechtscènes met altijd de humor als een belangrijk bestanddeel. Lekkere actie en heerlijk onderkoelde en ook wat groteske humor. Het zijn deze scènes die van Day Shift een geslaagde actiekomedie maken.

avatar van Jynxter

Jynxter

De schrijvers van Day Shift begrijpen ook wel dat een enorme introductie en uitdieping van karakters bij een film als deze zinloos is. En dus gooien ze de boel meteen maar in de zesde versnelling met een berg actie. En vette actie, want de gevechten zijn lekker flitsend, bot en over the top. Dat het verhaaltje waaraan ze zijn opgehangen als net zo platgereden is als dat de personages zijn, geeft helemaal niks.

Je weet wat je bij een actiekomedie als deze zo'n beetje kan verwachten. En als het dan ook nog eens prima wordt uitgevoerd, met acteurs die er zichtbaar lol in hebben, dan heb je wat mij betreft gewoon met een geslaagde film van doen. Dikke voldoende.

avatar van Timk

Timk

filmkul schreef:

Hier sluit ik me bij aan gewoonweg 2 uur top vermaak, weet niet of er plannen zijn maar laat het vervolg “night shift” maar komen !

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Caaaliforniaaaaa...

Creativiteit met het vampierenthema. Kort geleden schotelde de Engelse Adam Rendall op Netflix ons Night Teeth voor. Waar Night Teeth het vampierenthema lijkt te mixen met Collateral, kwam bij Day Shift de film Training Day als eerste in mij op.

Jamie Foxx (dan weer uit Collateral) zet hier een plezierige rol neer als een schoonmaker van zwembaden, althans, dat denkt zijn familie. In werkelijkheid is hij een vampierenjager die bij daglicht de vampieren in het nauw drijft en vervolgens vaak met behoorlijk veel moeite deze uitschakelt. Een vampier doden is moeilijk man! Hiervoor gaat hij lekker lomp aan de slag met zijn shotgun, zijn 9mm en een machete. Om financieel nog extra te kunnen snoepen trekt hij de hoektanden van zijn tegenstanders eruit om deze vervolgens bij een pawn shop in te ruilen voor dollars. Maar de tanden waar hij steeds mee aankomt zijn niks waard.

Dan staat hem het water tot de lippen; hij krijgt nog één kans om voor zijn bureau te bewijzen om zijn roekeloze karakter achter zich te laten, en als hij daarnaast ook niet voor een bepaalde dag genoeg geld heeft voor een beugel en andere zaken voor zijn dochtertje, dan dreigt zijn ex-vrouw om met haar naar de andere kant van Amerika te verhuizen. Zijn mentor (Snoop Dogg ) weet zijn baas te overtuigen om nog een missie te mogen doen, maar dat gebeurd wel ter observatie van een sullige observator van de vakbond. En natuurlijk gaat hij zich niet aan de afspraken houden, omdat hij geen andere keus heeft.

Dit levert een fijne actiekomedie op die fris en verzorgd zijn minuten weg telt. De humor is lekker flauw en maf en ook de montage en de veelzijdige Old school-hiphop soundtrack werken goed mee. Qua actie komt deze film niks tekort. Van lompe schietscenes, tot maffe handgemenen met de vampieren, tot een erg geinige autoachtervolging waar zelfs dochterlief de kick voelt in plaats van dat ze zich afvraagt waar papa in godsnaam verzeild in is geraakt. En dan Snoop Dogg... Na zoveel missers in zijn carrière de laatste tien jaar weet hij hier de show te stelen. En of het allemaal totaal onrealistisch is, of dat er geen reet van klopt, dat maakt in deze film al niet eens meer uit.

De film werd me op mijn werk aangeraden en bij het zoeken op Moviemeter had ik er wel meteen zin in. Voornamelijk ook omdat dit eens geen Netflix-film is die gemiddeld 2,5 uur duurt. Diezelfde avond gezien en gewoonweg genoten.

Gewoon leuk! Ook voor de serieuze mensen...

avatar van DiDa

DiDa

De actiescènes zijn goed gefilmd (had ook niet anders verwacht van JJ Perry), maar daar alleen kom je er niet mee. Het ontbreekt aan spanning. De humor was ook wat flauw...

Leuke rol van Scott Adkins.

Net onvoldoende

avatar van mjk87

mjk87

Niet heel geweldig. Er zitten enkele aardige actiescènes in, het zonnige sfeertje met hiphopmuziek is prima, Jamie Foxx kan ik altijd goed hebben (al voegt hij hier weinig toe) maar al met al wist dit ding me niet te interesseren. Weinig boeiende personages en de actie wordt uiteindelijk ook een herhaling van zetten. 2,0*.

avatar van mrklm

mrklm

Het is een tikje om een voormalige Oscarwinnaar te zien in material dat ver beneden zijn kunnen is. Jamie Foxx speelt de rol van Bud Jablonski die zijn familie voorhoudt dat hij onderhoudsman is bij een motel, maar in feite jaagt op vampieren. Het liefst wil hij weer fulltime op vampieren kunnen jagen voor The Union, maar na een aantal misstappen stelt Ralph Seeger [Eric Lange] strenge voorwaarden, waaronder een proeftijd. Om er zeker van te zijn dat Bud zich aan alle regels houdt wordt Bud gekoppeld aan Seth [Dave Franco], een pennen- en hielenlikker. Gewoon een buddyfilm dus met flauwe humor, weinig overtuigend actiescènes en een flinterdun plot. Foxx en Franco maken er het beste van waardoor het voor kijkers met een korte aandachtsspanne vast wel verteerbaar is.

avatar van Shadowed

Shadowed

Aardig.

Netflix heeft volgens mij de stijgende lijn die het ooit had qua producties een beetje opgegeven en bevindt zich dan nu ook op de middelmaat. Foxx lijkt deze lijn wel comfortabel te vinden, want het is niet de eerste keer dat hij in de nieuwste producties van Netflix op komt dagen. Day Shift is voor hem eigenlijk wel op niveau.

De film maakt zeker in de eerste helft een aardig frisse indruk door een redelijke balans te vinden in actie, horror en komedie. De grote dosis humor is zeker geslaagd vanuit de kant van zowel Franco als Foxx. Kon de scherpe dialogen best waarderen. Snoop Dogg wordt vooral grappig omdat het duidelijk is dat die man volledig high is, waardoor zijn grote ogen vooral onbedoeld op de lachspieren werken.

De actiescenes zijn lekker lomp en direct. Het probleem van deze film ligt hem vooral bij het script, die het erg nodig vind om het best gave personage van Foxx een hele achtergrond te geven. Een achtergrond die veel te serieus is om een luchtige film als deze te ondersteunen. Het blijkt zeker in de finale, die vooral irritant is met dat dochtertje erbij, een ontzettende remmer voor deze productie.

Door de serieuze onzin door de leuke onzin te gooien is Day Shift taaier dan je zou hopen, maar dat neemt niet weg dat de film wat vlotte actiescenes telt. Er mag dan niet echt een scene inzitten die ver boven het niveau zit en je echt lang bijblijft, maar het is fijn dat de film best goed verstaat wat vermaak betekent. Van focus lijkt het echter nog nooit gehoord te hebben, en dat is jammer.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2098 stemmen

Leuk voor tussendoor maar absoluut geen hoogvlieger. Snoop kan niet acteren maar steelt wel de show

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

Het is een heerlijke, simpele actie/komedie geworden en de chemie tussen Foxx en Franco is prima. Je valt wel (voor mijn gevoel) ergens middenin. Is dat erg? Nee want daar is het verhaal te flinterdun voor. De actie (lees moorden) worden leuk in beeld gebracht. Wat grotendeels wel komt door de vampiers. De film zit dan ook vol cliche's, wat ook voor de humor zorgt. Aanrader? Ja hoor, op zijn tijd is een niemanddalletje "just what the doctor ordered".

avatar van 3316mixer

3316mixer

Als je geld wil verdienen, en je niet kijkt naar het script, lame CGI and poor quality of de mede acteurs. Jamie Foxx, ja jij