• 8.299.740 stemmen

Hell House LLC II: The Abaddon Hotel (2018)

Horror | 89 minuten

Genre: Horror

Geregisseerd door: Stephen Cognetti

Met onder meer: Vasile Flutur, Jillian Geurts en Joy Shatz

Plot Hell House LLC II: The Abaddon Hotel

Het is alweer acht jaar geleden dat er tijdens de openingsnacht van de attractie Hell House LLC een tragedie plaatsvond. Vele vragen zijn echter onbeantwoord gebleven. Onderzoeksjournalist Jessica Fox ontvangt een anonieme tip over het verlaten hotel "Abaddon''. Volgens de tipgever zal zij hier belangrijke informatie vinden. Jessica stelt een team samen en breekt samen met hen het hotel in.

imageimageimageimage

Alex Taylor

Jackson Mallet

avatar van Doom4

Doom4

Hier keek ik echt naar uit aangezien ik deel 1 geweldig vond.

Dit deel was bijna net zo goed, ik vond alleen het einde tegen vallen. Het eerste deel werkte zich echt toe naar de climax en die was wat qua spanning en gore wat beter. Wel vind ik een groot pluspunt van dit deel dat er veel enge momenten in het begin en midden zit en ook wat aan het einde. Ik ben ook erg blij verrast dat het engste gedeelte van het eerste deel weer terug komt. Wat ik wel jammer vind is dat er weinig word laten zien wat er nou daadwaarkelijk met iemand gebeurd. Toch hoop ik op een derde deel want dit is echt een creepy film.

Onderhond

Iets minder.

Nu ben ik niet iemand die gelooft dat elke halve zool die met een camera kan zwaaien ook zomaar een goed found footage filmpje kan afleveren, maar eerlijk is eerlijk, naar het budget toe is het vaak gewoon een erg slimme keuze. Om het goed te doen heb je niet veel geld nodig, zolang je maar talent achter de camera hebt.

Deel 1 van deze reeks was aardig en aangezien er nu ook een deel 2 is zal het wel genoeg opgebracht hebben. Alleen lijkt dat geld niet meteen opnieuw geïnvesteerd in deze film. De opzet mag dan wat complexer zijn, het budget is volgens mij gewoon hetzelfde gebleven. En dan raak je aan de kwaliteit van een film natuurlijk.

Dat vertaalt zich in slechtere acteurs (waarvan een paar écht rampzalig) en wat extra randzaken die niet deftig uitgewerkt kunnen worden. Zo is die hele YouTube-achtige show errond gewoon bagger, zelfs indachtig dat die YouTube shows van zichzelf ook al bagger zijn. Het leidt af en maakt deze film er echt niet beter op.

Ook naar het einde toe loopt het allemaal een stuk moeizamer, men probeert wat dingen te verklaren, maar zoals zo vaak is dat nogal halfslachtig en neemt het meer spanning weg dan dat het toevoegt. Het is dan ook jammer dat Cognetti niet geheel lijkt te begrijpen waar de sterkte zit in zijn werk.

Gelukkig is het middendeel nog wel op niveau. Wanneer er weer door het huis gedwaald wordt is deze sequel wel effectief. Niet origineel of creatief, het is allemaal al eerder en beter gedaan, maar voldoende lollig om niet teleurgesteld te worden door deze wat doordeweekse horror filler.

Het belooft in ieder geval niet zoveel goeds moest er ooit nog een deel 3 komen.

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

Erg slecht geacteerd vooral door die meiden, wat de hele sfeer naar beneden haalt.

avatar van Vyper

Vyper

Top film in de stijl van Blair Witch.

avatar van DiDa

DiDa

De eerste Hell House LLC was een verrassend leuke found footage film. In het 2e deel maakt men dezelfde fout zoals men destijds bij de Paranormal Activity series deden. De film wordt op het eind te uitleggerig en dat haalt een stuk van de mythe en het mystery weg. Ondanks het slechte acteerwerk valt er hier en daar nog te genieten van scary momenten, maar dat is het dan ook wel. Jammer...

avatar van umbra

umbra

Vyper schreef:

Top film in de stijl van Blair Witch.

avatar van Shadowed

Shadowed

Redelijk vervolg.

Niet de beste reeks wat mij betreft, maar toch is er opvallend veel liefde voor deze reeks. Een liefde die ik niet helemaal begrijp omdat dit niet zo'n hele bijzondere reeks is. Maar toegegeven, gezien het budget is dit soms wel aardig spannend. Dit deel is echter net wat minder dan deel 1.

Toch vind ik dit deel engere sequenties bevatten. Het rondwandelen door het huis blijft een spannend stukje. Ze weten precies waar ze de camera naartoe moeten draaien en dat houdt de spanning erin. Zo is er toch wel wat talent achter de regie te bekennen. Ben dan ook benieuwd wat deze crew kan doen als ze wel genoeg budget hebben.

Wat echter toch te veel doorbreekt zijn de goedkope kostuums. De griezels worden toch te duidelijk in beeld gebracht waardoor het echt wat te doorzichtig is. Die ooglenzen en goedkope jurken kunnen echt niet meer, maar vooral in de finale gaat het mis als de horror daar heel duidelijk in beeld komt.

Ze dachten toch net iets te veel buiten hun budget uiteindelijk en de finale is best wel belachelijk. Het trekt eigenlijk bijna een heel punt van de score af, maar voor nu enkel een halfje. Dit deel vond ik namelijk net wat spannender dan deel 1, maar misschien herinner ik me daar gewoon te weinig van.

Huis is verder wel leuk ingericht, de look is best eng. Het hele mysterie gebeuren eromheen werkt in het begin nog wel met de nieuwsbeelden maar eenmaal de crew zelf het huis binnenloopt is er van die sfeer niet veel meer over. Wel spanning, maar die wordt niet vastgehouden tot het einde.

Vlotte wegkijker verder en best een leuke in zijn soort met veel meer potentie in vergelijking met de andere (goedkope) films in deze soort. Hier en daar best spannend, maar dat het goedkoop is wordt vooral duidelijk tijdens het in beeld brengen van de dreigingen helaas. Ik ga ooit nog weleens deel 3 opzetten, maar ik ga er zeker niet voor betalen.