Hell House LLC II: The Abaddon Hotel (2018)

Horror

geregisseerd door Stephen Cognetti
met Vasile Flutur, Jillian Geurts en Joy Shatz

Het is alweer acht jaar geleden dat er tijdens de openingsnacht van de attractie Hell House LLC een tragedie plaatsvond. Vele vragen zijn echter onbeantwoord gebleven. Onderzoeksjournalist Jessica Fox ontvangt een anonieme tip over het verlaten hotel "Abaddon''. Volgens de tipgever zal zij hier belangrijke informatie vinden. Jessica stelt een team samen en breekt samen met hen het hotel in.

Hier keek ik echt naar uit aangezien ik deel 1 geweldig vond.
Dit deel was bijna net zo goed, ik vond alleen het einde tegen vallen. Het eerste deel werkte zich echt toe naar de climax en die was wat qua spanning en gore wat beter. Wel vind ik een groot pluspunt van dit deel dat er veel enge momenten in het begin en midden zit en ook wat aan het einde. Ik ben ook erg blij verrast dat het engste gedeelte van het eerste deel weer terug komt. Wat ik wel jammer vind is dat er weinig word laten zien wat er nou daadwaarkelijk met iemand gebeurd. Toch hoop ik op een derde deel want dit is echt een creepy film.

Iets minder.

Nu ben ik niet iemand die gelooft dat elke halve zool die met een camera kan zwaaien ook zomaar een goed found footage filmpje kan afleveren, maar eerlijk is eerlijk, naar het budget toe is het vaak gewoon een erg slimme keuze. Om het goed te doen heb je niet veel geld nodig, zolang je maar talent achter de camera hebt.

Deel 1 van deze reeks was aardig en aangezien er nu ook een deel 2 is zal het wel genoeg opgebracht hebben. Alleen lijkt dat geld niet meteen opnieuw geïnvesteerd in deze film. De opzet mag dan wat complexer zijn, het budget is volgens mij gewoon hetzelfde gebleven. En dan raak je aan de kwaliteit van een film natuurlijk.

Dat vertaalt zich in slechtere acteurs (waarvan een paar écht rampzalig) en wat extra randzaken die niet deftig uitgewerkt kunnen worden. Zo is die hele YouTube-achtige show errond gewoon bagger, zelfs indachtig dat die YouTube shows van zichzelf ook al bagger zijn. Het leidt af en maakt deze film er echt niet beter op.

Ook naar het einde toe loopt het allemaal een stuk moeizamer, men probeert wat dingen te verklaren, maar zoals zo vaak is dat nogal halfslachtig en neemt het meer spanning weg dan dat het toevoegt. Het is dan ook jammer dat Cognetti niet geheel lijkt te begrijpen waar de sterkte zit in zijn werk.

Gelukkig is het middendeel nog wel op niveau. Wanneer er weer door het huis gedwaald wordt is deze sequel wel effectief. Niet origineel of creatief, het is allemaal al eerder en beter gedaan, maar voldoende lollig om niet teleurgesteld te worden door deze wat doordeweekse horror filler.

Het belooft in ieder geval niet zoveel goeds moest er ooit nog een deel 3 komen.

avatar van Friday the 13 th
Erg slecht geacteerd vooral door die meiden, wat de hele sfeer naar beneden haalt.

Top film in de stijl van Blair Witch.

avatar van DiDa
De eerste Hell House LLC was een verrassend leuke found footage film. In het 2e deel maakt men dezelfde fout zoals men destijds bij de Paranormal Activity series deden. De film wordt op het eind te uitleggerig en dat haalt een stuk van de mythe en het mystery weg. Ondanks het slechte acteerwerk valt er hier en daar nog te genieten van scary momenten, maar dat is het dan ook wel. Jammer...