The Descent: Part 2 (2009)

Alternatieve titel: The Descent 2

Verenigd Koninkrijk
Horror / Avontuur

geregisseerd door Jon Harris
met Natalie Jackson Mendoza, Shauna Macdonald en Gavan O'Herlihy

Sarah (Shauna Macdonald) weet te ontsnappen uit de verschrikkelijke grot waar de gebeurtenissen uit het eerste deel plaatsvonden. Een toevallige passant voert haar voor verzorging naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Een lokaal reddingsteam brengt haar terug naar het grottenstelsel waar ze uit wist te ontsnappen in de hoop om met haar hulp een paar overlevenden te vinden. Eenmaal aangekomen worden ze geconfronteerd met dezelfde nachtmerrie als voorheen.

avatar van Elchapo
Tja,deel 1 gezien dus deel 2 ook even tussendoor: allemaal smeagols in een grot die mensen afslachten.hilarische film,goed te pruimen(als liefhebber) anderhalf uur is ook lang genoeg.3.5 stars.

Is gewoon een hele slechte film , maar het idee van in zo een grot te gaan weet me te boeien

avatar van snarfje5508
Fatsoenlijk vervolg op deel 1.

avatar van DwarreI
Over het eerste deel was ik al niet echt te spreken, maar het vrij originele uitgangspunt en de claustrofobische sfeer hielden de boel nog enigszins overeind. Dit onnodig overbelichte en veel minder spannende tweede deel slaat echter kant noch wal, met name vanwege alle totaal onlogische en vooral ook domme beslissingen waar de film mee aan elkaar hangt.

NRT
Ik ben een grote fan van de eerste film. Ik wist alleen dat de film zich in een grot zou afspelen in de eerste film. Ik wist niet dat er monsters in de grot zouden zitten. Dat was voor mij dus een grote (aangename?) verrassing. Vooral dat shot dat je het beest voor het eerst goed ziet door de camera is legendarisch.

Dit deel is eigenlijk veel van hetzelfde uit de eerste film. Je herkent veel uit de eerste film. Ook dat ik Juno terugzag vond ik verrassend.. Zeer vermakelijk voor een fan van de eerste film. Voor de rest een gewoon filmpje. Zeker niet slecht.

P.S.: Dat moment dat de twee dames in dat water zaten en ze zich afvroegen wat er in het water lag vond ik best hilarisch. Dat beest komt er gewoon in schijten.