menu

Film / Cast en crew / Robert Englund

zoeken in:
Chainsaw (moderator)
Wat Linda met Robin Williams en Gilles met Naomi Watts heeft heb ik met deze geweldige en sympathieke acteur. Voor velen is hij bekend als een B-acteur in vooral kleine (horror)projecten, maar de man heeft desondanks erg veel in zijn mars. De meeste mensen kennen 'm waarschijnlijk als Freddy Krueger uit de A Nightmare on Elm Street serie of misschien als Willy uit de populaire science- fiction serie V.

Door zijn succes als Freddy wordt Englund veel gevraagd voor bijrollen in horrorfilms, ook vaak om zo zijn (en Freddy's) naam op de poster te kunnen zetten. Echter is Englund zeker niet onbekend met veel genres (actie, komedie, science fiction, drama) en ook televisie is hem niet onbekend. Vooral in de jaren '70 en '80 speelde hij veel bijrollen in populaire TV-series. Tegenwoordig speelt hij veelal kleine bijrollen of grotere rollen in horrorfilms. Daarnaast is hij een graag geziene gast bij conventies, waar de bijzonder vriendelijke man al vele duizenden handtekeningen heeft gezet.

Heb inmiddels aardig wat titels met Englund gezien en dat aantal blijft groeien. Hoop ooit alles van hem te hebben gezien. De films die ik tot nu toe heb gezien wisselen overigens van dikke voldoendes (Nightmare on Elm Street, Wish You Were Dead, The Phantom of the Opera) tot flinke onvoldoendes (Windfall, Python, Night Terrors). Toch heeft Englund op het gebied van acteren mij nergens teleur weten te stellen. Zelfs de allerslechtste troep weet Englund met weinig moeite kijkbaar en vermakelijk te maken. En dat is nog eens vakwerk.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img367.imageshack.us/img367/9805/normaldsc00912ah.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ik heb alleen maar 1 paar delen van A Nightmare on Elmstreet gezien. Maar ik vond deel 2 nog geen eens veel slechter dan deel 1. Dat had zeker met het personage Freddy Krueger te maken, prachtig vertolkt door Englund. Zonder hem geen A Nightmare on Elmstreet natuurlijk!

Naast Mike Myers een van de engste filmpersonages ooit neergezet! Iemand die ik niet graag in mijn droom wil tegenkomen.

Chainsaw (moderator)
Op z'n verjaardag maar eens 'n toplijst van Englund's films die ik tot nu heb gezien.

5,0*-4.0* - A Nightmare on Elm Street reeks
3,5* - Wish You Were Dead
3,5* - Dead & Buried
3,5* - Freddy vs Jason
3,0* - The Phantom of the Opera
3,0* - The Paper Brigade
3,0* - Wishmaster
3,0* - The Mangler
3,0* - Urban Legend
3,0* - 2001 Maniacs
3,0* - The Unspoken Truth
3,0* - Eaten Alive
2,5* - Prince and the Surfer
2,5* - Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon
2,5* - Perfect Target
2,0* - Hatchet
2,0* - Dance Macabre
2,0* - Heartstopper
2,0* - Python
2,0* - Nobody Knows Anything
2,0* - Night Terrors
1,5* - Windfall

Ik heb hem gezien in die evenment in Rijswijk. Echt topvent. Heel vriendelijk en beleefd (niet verwacht van mr. Krueger)

Ik vond hem nogal lief en aandoenlijk in de sf serie V als Willy
(80er jaren) Hierin speelde hij een buitenaards reptiel. Bijna alle buitenaardsen zijn hierin slecht maar Willy (en nog een paar anderen) helpen dan de mensen om hun te verslaan. Erg leuk vermaak. Een aanrader.

Chainsaw (moderator)
matthijs_013 schreef:
Ik heb hem gezien in die evenment in Rijswijk. Echt topvent. Heel vriendelijk en beleefd.

Klopt, hij is inderdaad erg vriendelijk en neemt veel tijd voor zijn fans, ondanks dat er vaak een lange rij staat als hij te gast is bij een conventie. Volgend weekend is ie in Duitsland tijdens de WoH 2 en dan ben ik uiteraard ook weer van de partij!

Hier overigens een korte Freddy tribute, een tijdje geleden in elkaar gezet.

Verry nice!!
Van wie is de muziek bij je fimpje? Klinkt wel goed

Chainsaw (moderator)
Dank. Muziek is Heropsychodreamer van Live.

thanks

The Last
Heeft met Freddy Krueger 1 van de grootste schurken ooit op het witte doek neergezet. Verder helaas vrijwel onbekend.

Ik ga hem een fanbrief schrijven en dan hopen op een handtekening natuurlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.