Slashed Dreams (1975)

Alternatieve titel: Sunburst

Drama / Thriller

geregisseerd door James Polakof
met Peter Hooten, Ric Carrott en Robert Englund

Robert en Jenny, een jong stel, besluiten naar de bossen van Noord-Californië te trekken om op zoek te gaan naar hun vriend Michael, die al lang niets van zich heeft laten horen. In de bossen trekken ze in een afgelegen blokhut, maar hun uitje wordt gruwelijk verpest met de komst van Levon en Danker, twee verkrachters. De reis die Jenny en Robert voor ogen hadden krijgt zo een hele gruwelijke wending.

avatar van brucecampbell
Lijkt me wel iets. Ook met een jonge Robert Englund.

avatar van Halcyon
Klinkt als een Last House on the Left rip-off.

avatar van dutchtuga
Halcyon schreef:
Klinkt als een Last House on the Left rip-off.

Is het ook. Inclusief dromerige muziek. Maar slecht is Slashed Dreams zeker niet. Als je een zwak hebt voor dit type film uit deze bewuste periode valt de film al gauw mee. De sfeer is prima en zelfs het acteerwerk had slechter gekund. De uiteindelijke verkrachting wordt niet al te bruut gebracht, maar de acteurs weten het allemaal best overtuigend te brengen. Let ook op een kleine rol voor Robert Englund. Typische 70's exploitation die een bepaalde niche wel zal aanspreken. De film is te zien op Youtube.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Vleugje Last House on the Left, vleugje Deliverance en een vleugje Texas Chainsaw Massacre. Het eerste half uur van Slashed Dreams is voornamelijk een berg kneuterige soap-perikelen en uiteindelijk niet echt relevant voor het verhaal van twee tieners die in de wildernis hun oude vriend gaan opzoeken. Eenmaal in het bos blijft het tempo laag, maar gelukkig zijn de twee hoofdpersonages goed genoeg om naar te blijven kijken. De poster en titel doen misschien denken aan een slasher, maar de film is vooral een drama met hier en daar wat thriller-elementen. Robert Englund speelde één van zijn eerste rollen als Michael, de vriend die in het bos woont. Met de wetenschap welke rol hij negen jaar later zou gaan spelen past deze titel ook goed in zijn filmografie. Slashed Dreams is nergens hoogstaand, maar kan er op een aantal fronten prima mee door.

2,5 sterren.