2001 Maniacs (2005)

Horror / Komedie

geregisseerd door Tim Sullivan (II)
met Robert Englund, Lin Shaye en Jay Gillespie

Drie vrienden nemen tijdens een reisje een kortere weg en komen, samen met nog vijf andere jongeren, terecht in het kleine stadje Pleasant Valley. De lokale bevolking geeft hen een zeer warm welkom en ze worden allen benoemd tot eregasten op het jaarlijkse Guts 'n Glory Jubilee. Maar het duurt niet lang voordat de groep ontdekt dat ze hier beter niet hadden kunnen komen, als ze één voor één door de bevolking op gruwelijke wijze worden afgeslacht.

avatar van TomBroers
Gewoon een erg vermakelijke film dit!

Voor fans van gore een echte aanrader. Verder een heerlijke rol voor Robert Englund die voor mij het verschil maakt tussen 3 en 4 sterren met zijn geweldige prestatie in deze film.

Heb deel 2 nog niet gezien, toch binnenkort maar eens gaan kijken.

avatar van jippie2010
Ik vond er eerlijk gezegd niks vermakelijks aan.
Geen echte horror, ook geen echte komedie,
dus meer een slappe hap. Ik kom niet verder dan een *2.0

avatar van Moviestar1979
Een redelijke remake van Two Thousand Maniacs! (1964)

De film hoeft het niet van de spanning te hebben, en teert grotendeels op humor, gore scènes en een aantal meiden die hun kleren uittrekken.

Alleen voor de liefhebbers.

2,5 *

avatar van Cinemaniak
Leuk, mooi hoe alle gore en drama met de grootst mogelijke lol ontvangen werd bij de compleet gestoorde dorpelingen. Voor de tegenstrijdige vrolijkheid waarmee de tienertjes afgeslacht werden en tel daarbij de mooie meisjes en nodige naaktheid bij op en je hebt een vermakelijke film. Lang niet de beste in dit genre, maar zeker leuk om eens te kijken.

avatar van RuudC
Zelfs honderd Robert Englunds hadden dit niet kunnen redden. Dat wist ik al na drie minuten. Het is de welbekende formule met vervelende tieners, hillbillies en kannibalen. Dit is de zoveelste humorloze slasher met een supervoorspelbare opbouw. Als het tietenelement net zo zwaar heerst als de horror, dan is dat praktisch altijd slecht. De film heeft dan ook werkelijk geen enkel leuk typetje. De meeste zou je met een molensteen in de Noordzee willen keilen. Dat mag wat mij betreft ook wel met deze film gebeuren. Puberale meuk.

avatar van Gang_Star
In augustus 2008 beoordeelde ik deze film met 3,5*. Nu ruim vierenhalf jaar later is mijn mening compleet veranderd. Wat ik hier ooit aan heb gevonden snap ik niet, want nu vind ik er nog maar weinig aan. De komedie is tenenkrommend en de grappen zijn niet leuk,ook het acteerwerk is ver ondermaats. Qua horror is het gelukkig wel wat beter, maar meer dan een goede portie gore bevat deze horror/komedie ook niet.

Wat een slechte B-film is dit. Ongelofelijk dat Robert Englund zich hieraan verbonden heeft.

avatar van Daan258
Matige comedy/horror die nergens echt leuk wist te worden.
Zowel de horror als comedy was best zwak en de rol van Robert Englund gaf ook niet veel extra's.
Leuk voor 1x maar daar blijft het bij.

avatar van sinterklaas
Heerlijk over de top weer!

Het plot is weer een beetje gerecycled; een groepje jongeren komt "ergens" en er gebeuren daar "enge dingen". Ditmaal in een een of andere zwaar gereformeerde bij elkaar gespijkerd dorp in een uithoek van Louisiana, genaamd Pleasent Valley, dat 400 jaar achter loopt. Het groepje jongeren en ook andere toevallig verdwaalden zijn zich nog van geen kwaad bewust en aanvaard de gastvrijheid van de orthodoxe dorpelingen die al niet helemaal bij de wekker zijn. We komen hele rare, haast bezeten mensen tegen, twee oude baardmannen die blijkbaar ook slapen met hun gitaar, en die ene boerenkinkel die een overduidelijke liefde voor dierenseks heeft. Alles word gerund door een eigenzinnige burgemeester dat hier leuk is neergezet door Robert Englund. Toevallig waren ze net bezig met een festival waarbij nieuwelingen meer dan welkom zijn. Juist, want er moet weer vlees in de kuip komen.

Weer zo'n film die gewoon heerlijk fout en over de top is. De dorpelingen worden hier wel erg extemistisch, sektisch en gehersenspoeld neergezet, en ook de slachtpartijen zijn weer niet te vermijden. Gewoon weer genieten met een fiere glimlach.

avatar van jippie2010
sinterklaas schreef:
Heerlijk over de top weer!

Haha, je weet het mooi te vertellen

avatar van sinterklaas
Dank je wel!

avatar van alexspyforever
Ik ben meestal niet zo gek van remakes zeker niet als ik het origineel goed vind. Deze remake is meer dan behoorlijk en ik vond Robert Englund als burgemeester zelfs beter dan deze uit het origineel (Two Thousand Maniacs) van HG Lewis. Voor de rest zijn het allemaal andere karakters die niet erg leuk of interessant waren. De "geëerde" gasten zijn een stel vervelende tieners die ik allemaal een pijnlijke dood toewenste En jawel mijn bede werd verhoord want deze keer gingen ze er allemaal aan in tegenstelling tot het origineel waarin het laatste koppel wél kon ontsnappen. Fijn dat ze hier er toch een ander einde van hebben gemaakt dan het origineel en dat was hier ook passend. Er zijn meer gasten dus meer kills, meer bloed en gore (hoewel niet overdreven) en wat meer seks en naakt (nouja het blijft allemaal vrij braaf). Slechts 1 kill werd overgenomen uit het origineel. Jammer dat die kill met de ton uit het origineel hier niet bij was. De onthulling van het grote mysterie dat ik natuurlijk al kende door de HG Lewis versie kwam te vroeg en op sensationele wijze. Dat zal wel de ziekte van de tijd zijn zeker? Neen, dat gedeelte waarin die kerel met zuiderse roots dat meisje moest doden (ik had zoiets van euh stomkoppen natuurlijk gaat hij proberen te ontsnappen) met daaropvolgend het duel een beetje teveel. Vermakelijk maar beetje langdradig en brengt weinig nieuws en wel een geweldige eindscène!

sinterklaas leuke review al moet ik wel vertellen dat het concept van deze film wel vrij origineel was toen het werd uitgebracht door HG Lewis in 1964:
Two Thousand Maniacs! (1964)
Dus recyclage zou ik het niet meteen noemen, wel een remake.

avatar van Left4Dead
Het zuiden van Amerika wordt hier echt te kak gezet. Ach...... klein vermaak, menig maal een glimlach op mijn gezicht gekregen. Serieus moet alles niet nemen en een slasher is het gewoon niet, daar neem de film zichzelf al niet serieus in.

Filumpje om lekker achterover te hangen en met het hoofd leeg filmgluren.
Voor een keer best leuk, 3**.

avatar van john mcclane 2
de poging om het cliche hillbilly /studenten gore,waarbij de humor op de voorgrond ligt,is wat mij '
betreft totaal mislukt.
Het is me een raadsel wat de makers voor ogen hadden.Maar als dit het is,mogen ze van mij deel twee,
die direct in de kliko gooien,
hebben ze niet gedaan.
2001 Maniacs: Field of Screams (2010)
spreekt voor zich dat ik die even aan me voor bij laat gaan.,
Wat een onzinnige shit.

Meer comedy als horror, maar wat een overvloed aan mooie vrouwen .
Het melkmeisje, de nichtjes, de leading lady en al wat nog meer als opvulling stond.
Lekkere hillbilly humor, over the top , maar wat leuk