2001 Maniacs: Field of Screams (2010)

Horror / Komedie

geregisseerd door Tim Sullivan (II)
met Bill Moseley, Lin Shaye en Christa Campbell

De kannibalistische inwoners van Pleasant Valley, onder leiding van Mayor Buckman, moeten hun plaatsje verlaten omdat de sheriff de weg naar hun dorpje heeft gesloten, waardoor er dus geen verdwaalde tieners meer in hun stadje terechtkomen. Onderweg komen de moordlustige inwoners een groep TV-makers tegen, die bezig zijn met het programma Road Rascals. En dan begint de grote slachtpartij opnieuw...

avatar van Boeikens
Waar het origineel nog redelijk goed uitgewerkt was en vooral een Robert Englund nog wat goede humor bracht is het hier allemaal een pak minder. De humor is te geforceerd, het acteren is zwaar kut, het verhaal is zowat een herhaling van de vorige keer de beeld en audio is ook niet altijd veel soeps.

vind die nergens hier op dvd. waar hebeen jullie die dan gezien? zelfs op minder legale wijze niet te vinden

avatar van tattoobob
the flash schreef:
in het verleden wel.

avatar van Noodless
Boeikens schreef :

Sluit me hierbij aan. Een ontgoocheling gezien zijn voorganger met Englund. 4/10

avatar van alexspyforever
Boeikens schreef:

De versie met Englund is een remake. Het origineel is Two Thousand Maniacs (1964) van HG Lewis maar daar ben je misschien inmiddels al achter gekomen

Deze film is wel een sequel op 2001 Maniacs met enkele terugkerende rollen zoals die van burgemeester Buckham (nog steeds met dat ooglapj en Hucklebilly maar allemaal gespeeld door andere acteurs. De enige die ik terug herkende was Lin Shaye als Granny. Het acteerwerk was nog slechter dan de vorige en de bezoekers nog dommer en vervelender. Veel van de actrices leken rechtstreeks van een pornoset te komen en toonden af en toe wat borsten. Meer bezoekers dus meer kills maar deze getuigden van veel minder originaliteit dan het origineel en de remake. De inspiratie was duidelijk op.

avatar van Gang_Star
Had er na het tegenvallende 2001 maniacs al een stuk minder vertrouwen in en ja, wat een tegenvaller. De humor is gewoon slecht uitgewerkt en totaal niet leuk. Personages zijn stuk voor stuk irritant en ik vond niemand er bovenuit springen qua personage en/ of rol. Qua gore gelukkig een stukje beter met onder andere de kill waar die dame met haar gezicht voor de poes van de maniac zit en haar huid van haar gezicht wordt gerukt . Helaas buiten dat, is field of screams teveel van hetzelfde als voorloper 2001 maniacs, en daarmee ook een film die gerust overgeslagen mag worden.

avatar van umbra
Minste vd maniacs reeks...zeer amateuristisch, niet grappig, gore was dramatisch...3/10

Net aangeschaft via ebay.
Inclusief deel 1
Binnenkort eindelijk kijken.