Freddy's Dead: The Final Nightmare (1991)

Alternatieve titels: A Nightmare on Elm Street 6 | A Nightmare on Elm Street 6: Freddy's Dead

Horror / Komedie

geregisseerd door Rachel Talalay
met Robert Englund, Lisa Zane en Shon Greenblatt

De laatste levende tiener uit Springwood probeert te ontsnappen uit de klauwen van moordenaar Freddy Krueger, die hem continu achterna zit in zijn dromen. Maar in plaats van hem te vermoorden, helpt Freddy de jongen juist ontsnappen uit Springwood. De jongen komt vervolgens in een opvangcentrum terecht, waar hij Dr. Maggie Burroughs ontmoet. Deze wil de jongen helpen en besluit samen met de jongen terug te gaan naar Springwood. En hier wacht Freddy met smart op hen.

avatar van Phantasm
Deze was weer een stuk beter dan het het deel hiervoor. Heb me hier prima mee vrmaakt, op naar New Nightmare.

avatar van john mcclane 2
Door de blu ray box( want hoeveel horrorfilms met zoveel vervolgen zijn er nu helemaal? Ze nog eens allemaal gezien .
Wat ik nog wel een verbetering vond was de soundtrack van Brain may ( gitarist van queen ) want hoe veel charme de 80s keyboard ook hebben,,,tegenwoordig kan je met een tablet zelf al een betere soundtrack maken.
Niet de beste uit de reeks ,,maar best oké .
Misschien eens checkem of er een friday THE 13 th box set is.want dat zijn er ook heel wat ,,of Halloween .( of topic )

minderde deel uit de reeks.maar nog steeds vermakelijk.deze is lachwekend op sommige momenten.
maar toch heeft zijn charme ook wel weer.binnenkort maar weer eens zien.een tijdje geleden al weer.

Misschien vergezocht hoor, maar ik vind het apart dat Brian May in 1991 (het sterfjaar van Freddy Mercury), de muziek componeert voor een film die ''Freddy's Dead...'' heet