Freddy's Dead: The Final Nightmare (1991)

Alternatieve titels: A Nightmare on Elm Street 6 | A Nightmare on Elm Street 6: Freddy's Dead

Horror / Komedie

geregisseerd door Rachel Talalay
met Robert Englund, Lisa Zane en Shon Greenblatt

De laatste levende tiener uit Springwood probeert te ontsnappen uit de klauwen van moordenaar Freddy Krueger, die hem continu achterna zit in zijn dromen. Maar in plaats van hem te vermoorden, helpt Freddy de jongen juist ontsnappen uit Springwood. De jongen komt vervolgens in een opvangcentrum terecht, waar hij Dr. Maggie Burroughs ontmoet. Deze wil de jongen helpen en besluit samen met de jongen terug te gaan naar Springwood. En hier wacht Freddy met smart op hen.

avatar van Phantasm
Deze was weer een stuk beter dan het het deel hiervoor. Heb me hier prima mee vrmaakt, op naar New Nightmare.

avatar van john mcclane 2
Door de blu ray box( want hoeveel horrorfilms met zoveel vervolgen zijn er nu helemaal? Ze nog eens allemaal gezien .
Wat ik nog wel een verbetering vond was de soundtrack van Brain may ( gitarist van queen ) want hoe veel charme de 80s keyboard ook hebben,,,tegenwoordig kan je met een tablet zelf al een betere soundtrack maken.
Niet de beste uit de reeks ,,maar best oké .
Misschien eens checkem of er een friday THE 13 th box set is.want dat zijn er ook heel wat ,,of Halloween .( of topic )

minderde deel uit de reeks.maar nog steeds vermakelijk.deze is lachwekend op sommige momenten.
maar toch heeft zijn charme ook wel weer.binnenkort maar weer eens zien.een tijdje geleden al weer.

Misschien vergezocht hoor, maar ik vind het apart dat Brian May in 1991 (het sterfjaar van Freddy Mercury), de muziek componeert voor een film die ''Freddy's Dead...'' heet

avatar van renzoroy
Ray1976 schreef:

Dit is een andere Brian May dude.

Brian May (Australian composer) - Wikipedia - en.wikipedia.org

Oh, dat wist ik niet. Ik zag die naam & moest dus aan de Queen gitarist denken. Wat wil je ook met die naam. Roep die, en 9 van de 10 noemen de Brian May van Queen.

avatar van Grindhouse62
Nou heb zojuist deel 6 in de herziening gehad en moet zeggen dat hij weer ietsjes beter was dan deel 5. Verhaaltechnisch is deze ook wat beter. Een 3.0+ Nu nog New Nightmares en de remake uit 2010 en dan heb ik de hele filmserie herzien.

avatar van bugels
Grindhouse62 schreef:

Als je een goed compleet beeld wil hebben zou ik ook de documentaire's erbij kijken.

avatar van Grindhouse62
bugels schreef:

Ik beoordeel de films op zich en als er een directors cut uitkomt, dan kijk ik die pas als ik de film wil herzien en dan moet die cut op zijn minst 10 min of langer qua speelduur zijn.

avatar van Filmkriebel
De reeks onwaardig en slechtste van de hele reeks. We bevinden ons hier heel ver van de originele film, te ver om goed te zijn. Dit moest ook de laatste film zijn met Freddy en de ultieme afsluiter van de reeks. Het is een fiasco geworden: er wordt net als in de vorige sequels te veel ingezet op de clown Freddy die zijn one liners mag uitspuwen. De videogame scène past helemaal niet meer in de geest van de Nightmare on Elm Street reeks. Ook die zogenaamde droomdemonen zijn een flauwe toevoeging om aan alles een uitleg te moeten geven. Voor de finale was het toen de bedoeling om een 3D bril op te zetten.

Weg is de spannende serial killer sfeer uit Craven's film, die voor mij nog altijd de beste blijft. Enkele knipogen: de cameo van Johnny Depp, het riedeltje dat als tekst in de scènes komt.. Dit is een film die ik voor het overige liever vergeet.