Inkubus (2011)

Horror

geregisseerd door Glenn Ciano
met Robert Englund, William Forsythe en Michelle Ray Smith

Een team werkt een late dienst in een politiebureau, als plotseling de demon Inkubus binnenwandelt met in zijn handen het hoofd van een meisje. De demon laat zich opsluiten en begint te vertellen over de serie misdaden die hij heeft begaan door de eeuwen heen. De demon heeft namelijk nog iets af te handelen met detective Diamente en al snel ontdekken de agenten dat ze de avond niet makkelijk zullen overleven.

avatar van akira124
Een nieuwe met Robert Englund! Kan niet wachten.

avatar van Daan258
Een nieuwe film met Robert Englund, lijkt me erg leuk

avatar van conjo
Zeer matige film,

In het begin wekt de film nog de indruk om een leuke film te worden. Het verhaal begint interessant maar later blijkt dat het toch echt onzin is.

Had er meer van verwacht..

avatar van filmofiel
Nou, geef mij maar Englund als Freddy Krueger. Inkubus is nogal slecht uitgewerkt. Het gore gehalte is gewoon een lachertje, de special effects zien er wel erg gekunsteld uit. Hoewel Englund hier best een aardige rol wegzet, met name zijn gevatte dialogen, ziet het geheel er toch wel bekrompen en saai uit. Absoluut geen hoogstandje. Een 1 voor de moeite maar die gaat voornamelijk naar zijn bijdrage.

avatar van killer13
straks toch wel een kansje wagen ondanks de tot nu toe negatieve kritieken. robert englund is nu eenmaal horror-icoon waar ik alles van gezien wil hebben en william forsythe vind ik ook altijd wel een aangename acteur om te zien spelen. ik vond hem in ieder geval wel een meerwaarde in the devil's rejects

avatar van WaynesW
Langdradige aanloop naar niks.
1/5

avatar van Pazmaster
Slecht geacteerd, slechte special FX en ook nog eens een slecht verhaal. 1 ster

avatar van killer13
wow, dit zag ik niet aankomen
dat inkubus slecht ging zijn was altijd al een feit. maar zo slecht.
1* voor robert englund. zijn acteerwerk viel in het begin nog mee, maar naar mate de film vordert kan zelfs hij niet meer blijven rechtstaan. ik wou dan nog 0.5* bijgeven voor de rest van de film, maar dat is deze troep gewoon niet waard. slechte FX, slecht acteerwerk, slecht verhaal,... ik kan niet 1 ding opnoemen wat niet slecht is aan deze film

avatar van Quandor
Net gezien... en eerlijk gezegd was ik totaal niet onder de indruk.
Natuurlijk is Robert Englund een Horror icoon maar deze film doet hem totaal niet goed.
Ik vond het verhaal rammelen aan alle kanten, en werd er slecht geacteerd.

Qua acteer werk deed het me erg denken aan de goedkope horror films uit de jaren 70/80.

Best een leuke film als je af en toe horror kijkt maar de doorgewinterde horror fans kunnen deze film maar beter links laten liggen.

avatar van joey1973
Oké, goed is ie niet, maar ik heb ze slechter gezien. Het verhaal is helaas al eerder gedaan, ik kan jammergenoeg niet op de film komen, maar ook daar kwam een man het politiebureau binnen en liep alles fout.
Toch zijn er nog een paar leuke stukjes en nog enkele goede rollen.

avatar van Gang_Star
Uiterst saai horrorfilm die een vreemde uitstraling heeft en waarin niets is wat het lijkt te zijn. Het is een apart verhaal zonder enige hoogtepunten met enkele verwarrende hersenspinsels.
Verhaal klonk wat mij betreft van te voren nog wel oke, en de aanwezigheid van Englund zag ik als positief, maar desondanks teleurstellende film. Hoogtepunt was dan nog Englund die overigens niet geweldig bezig was, maar toch vond ik hem wat hebben.

avatar van erik1677
ongelovelijk dat Englund hier in meedoet in dit slappe gedrocht.
Hij is dan ook de enigste die de moeite waard is.
Gauw vergeten deze rotzooi.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Als trouwe volger van elke film waar meneer Englund in zit, blijf ik altijd hopen dat hij een beetje projecten met enigszins niveau uitkiest. Jammer genoeg komt dat niet erg vaak voor. Een goed voorbeeld is Inkubus, waar Englund de titelrol op zich neemt. Tegenover hem staat William Forsythe, die nog een memorabele rol had in The Devil's Rejects. Maar hoe mooi deze twee namen ook op de poster staan, Inkubus is eigenlijk niets meer dan een C-horrorfilm zoals we ze te vaak gezien hebben. Het grootste deel van de acteurs heeft, evenals het script, geen enkel niveau en elk shot ademt een emmer vol amateurisme uit.

Maar waar veel C-horrors zich nog wel redden door een portie humor of zelfspot, Inkubus neemt zichzelf belachelijk serieus. Er had bijvoorbeeld erg veel leuks gedaan kunnen worden met Englund, die met zijn Kroenen-achtige wapen, een hoopje oninteressante karakters op toffe wijze om zeep helpt. Helaas kiest men er bij Inkubus echter voor juist die oninteressante mensen de meeste screentijd te geven. Wat volgt is anderhalf uur oninteressant gezeik tussen een stel vervelende GTST- personages, waar Englund als rots in de branding af en toe opduikt voor een amusante scène. En het wordt (zoals zo vaak) weer eens duidelijk dat Englund veel teveel talent heeft voor projecten als dit. Hoop dat hij snel weer eens een goed project voor zijn neus krijgt.

1,5 sterren.