Digging to China (1998)

geregisseerd door Timothy Hutton
met Kevin Bacon, Evan Rachel Wood en Mary Stuart Masterson

Eind jaren 1960 wil het tienermeisje Harriet Frankvitz (Evan Rachel Wood) niets liever dan haar kleurloze bestaan op het platteland ontvluchten. Ze heeft een alcoholistische moeder, een oversekste zus en haar klasgenoten vinden haar maar vreemd. Ze zou een gat willen graven, helemaal tot China, in de hoop dat daar iemand is die haar begrijpt. Maar dan ontmoet ze Ricky (Kevin Bacon), een 30-jarige geestelijk gehandicapte man. In hem lijkt ze een zielsverwant gevonden te hebben.

avatar van J.Bell
Dit kan ik me niet voorstellen, nog helemaal geen berichten.

Deze film heb ik twee keer gezien en ik vond hem echt heel erg mooi.
Kevin Bacon speelt echt heel goed naar mijn mening. Ik vond hem heel overtuigend overkomen.

Voor mij is deze film absoluut 4* waard.

Justice4All
Had niet verwacht dat Kevin Bacon zo goed kon acteren. 4****

heerlijke film om naar te kijken. Wel een beetje cliche maar dat is tegenwoordig bijna altijd zo.

avatar van bennie jolink
De jaren 50 setting is leuk maar het verhaal wordt op een gegeven moment echt vreselijk langdradig en sentimenteel. Over kevin bacon begin ik maar niet.

Prima rol van Bacon die wel meer van dit soort rollen op zijn naam heeft staan en geloofwaardig een introverte
personage neerzet.
Mooi verhaal ook.

avatar van martenaria
leuke film met goed acteerwerk van kevin en vooral die kleine meid

avatar van Castor Troy
Bacon bewijst dat hij een all-round acteur is.

Goede film, ik wist niet dat Kevin Bacon zo een goede acteur was, film blijft boeien en wordt niet saai.

avatar van joe black
Kevin Bacon speelt toch ZOOOOO goed!!!

avatar van nightbreed
Ik vond dit wel een ontroerende film met een 1 van mijn favoriete acteurs, Kevin B.

Cijfer: 3,5

avatar van Clueless Dork
Haha belachelijk zeg. Kevin Bacon kan voor geen meter een geestelijk gehandicapte neerzetten. Te slecht voor woorden.

avatar van Carl
Allereerst: de beschrijving bij de dvd is niet juist. Harriet is nog geen tiener maar nog duidelijk een 10-jarig kind, die misschien over niet al te lange tijd een tiener wordt, maar voorlopig zit het meisje nog met al haar kinderlijke fantasien.
En haar moeder drinkt af en toe wat, maar ik zou haar zeker geen alcoholiste willen noemen. En de kus die haar grote "zus" Gwen aan een jongen ergens achter een boom geeft, maakt haar nog niet oversekst.

De film zelf is prachtig, en er had voor mij beslist nog wel een half uurtje bij gemogen. Heb genoten van het verhaal, de plaatjes en het acteerspel, en Kevin Bacon (heb hem nog niet eerder gezien) was gewoon prima bezig. Is hij echt achterlijk?

Deze keer een volle 5

avatar van Rancid
Hinderlijk altijd inderdaad, die beschrijvingen die onjuistheden of overdrijvingen bevatten.

En ja, Kevin Bacon is echt achterlijk Carl.

avatar van Filmfan_1997
Mooie film met Kevin Bacon die zoals gebruikelijk zijn gegeven rol goed speelt!
er had zeker nog wel een half uurtje bij gemogen.

Good Job 4,5*