• 8.257.883 stemmen

Genre: Drama

Geregisseerd door: Jon Avnet

Met onder meer: Kevin Costner, Elijah Wood en Mare Winningham

Plot The War

Vietnam-veteraan Stephen Simmons moet omgaan met een ander soort oorlog, en wel tussen zijn zoon Stuart en zijn vrienden, en een vijandelijke groep kinderen. Hij moet tevens zien om te gaan met zijn eigen persoonlijke- en werkproblemen die voortkomen uit zijn Vietnam ervaringen.

imageimageimageimage

Leo Lipnicki

Lester Lucket

avatar van Jordy

Jordy

heee wat is Frodo nog jong hier...

avatar van neo

neo (crew films)

ja heh.ik ga denkik ff zoveel mogelijk films van de cast van the lord of the rings toevoegen.tenminste als ik tijd heb.

avatar van Blindfold

Blindfold

Niet zo bijzonder. Costner in een vervelende rol.

avatar van gondwana

gondwana

Was vroeger erg onder de indruk van costner hier, tijdens de scene met de ijsjes.

Vond dit nog een degelijke film.

avatar van tiens

tiens

Prachtige film. Erg sterk geacteerd door Elijah Wood. Vooral het eind is ontroerend. Daarom 4* van mij!

avatar van Nelusje

Nelusje

• 2051 stemmen

Vond het niet echt een drama, goede film waar je als jongere nog wat van kan leren

avatar van Embie

Embie

Ik vond het een erg mooie film. Ik vond Elijah Wood erg goed en overtuigend. Kevin Costner vond ik ook erg mooi spelen ondanks de kritieken op hem die hier onder staan.

Het verhaal was mooi, heel apart.

avatar van Phantasm

Phantasm

Erg leuke film waar veel in gebeurt, kijkt lekker weg, mooi verhaal.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Laatste film van het jaar voor mij, een jaar waarin ik ook heel wat oudere pareltjes bekeken of herbekeken heb. Zoals The War. Een warm drama over vergeving, zelfopoffering in een landelijk dorpje tijdens een lange hete zomer. Ik vond de film wel wat meehebben van het nog betere "Stand by Me". Deed ook denken aan "La guerre des Boutons", waarin eveneens twee strijdende groepen kinderen elkaar te lijf gaan.

Costner is zoals vaker in zijn films de man op het witte paard, een Vietnamveteraan met smetteloze idealen die hij aan zijn kinderen wil doorgeven. Zoon Stu, één van de mooiste beginrollen van Elijah Wood, voert een eigen oorlogje uit tegen de Lipnicki's, een familie boerenkinkels. Wood speelt verdraaid goed hoor, en ook het zusje mag er zijn. De film moet het vooral hebben van goed acteerwerk en een coming of age verhaal barstensvol moraal en goede gevoelens die ook weten te raken. 4*

avatar van Eibmoz

Eibmoz

Leuke film, goede muziek uit de tijd waar het zich afspeelt!