Deep Cover (1992)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Bill Duke
met Laurence Fishburne, Jeff Goldblum en Charles Martin Smith

De zwarte agent Russell Steven wordt door een agent van een anti-drugs team aangenomen om een organisatie van drugshandelaren te infiltreren. Om zijn identiteit geheim te houden moet Steven steeds verder gaan: hij wordt gedwongen drugs te dealen en moorden te plegen. Wanneer hij de lijn tussen goed en slecht overschrijdt raakt hij in de problemen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Beetje cliché-film. Wel goede vertolkingen van Fishburne en Goldblum (leuk om hem een keer als bad-guy te zien), maar we hebben het allemaal wel eens eerder en beter gezien. 2 en een halve ster.

Heel erg cliche

Goede film, mede dankzij Fishburne die iedereen van het scherm speelt.

Zo nu en dan kom ik nog eens een geziene film tegen waar ik niet op heb gestemd. Zo ook deze. Een aardige misdaadthriller, maar het geweldige titelnummer van Dre en Snoop blijft me meer bij dan de film zelf.

avatar van Action
Yes morgen ik kan niet wachten.

Best een aardige film, het is een dertien in dozijn film maar fishburne en goldblum zijn toch bovengemiddelde acteurs.
3 sterren

goede film heb hem straks gekeken erg goed geacteerd en een sterk verhaal

Het verhaal verdient geen orginaliteitsprijs, maar de film is toch heel aardig. Dit heeft met name te maken met het goede spel van Fishburn en Goldblum. Verder zijn de dialogen ook aardig en is er gelukkig geen vrouw of vriendin die vervreemd van haar man (die undercover is), zoals we zo vaak zien..

avatar van 606
erg interessante film met twee erg sterke acteurs.

heb me zeer vermaakt.

4 sterren

avatar van Zinema
Zinema (crew)
187 On A Undercover Cop.

Gangsterfilm uit '92 die nergens echt hoogstaand wordt maar wel lekker weghapt. Dat ligt hem met name aan Fishburne en Goldblum, alsmede aan de fijne soundtrack met o.a. Dr. Dré & Shabba Ranks. Clichématig edoch vermakelijk.

Goed.

Goh, 18 jaar oud deze film en nog nooit eerder gezien.
Net gezien op 13th street. Dat krijg je als je op de reguliere zenders alleen maar alle lethal weapons,die hards,rockys en al die andere kaskrakers op tv voorgeschoteld krijgt.. Ik bedoel hier niet mee dat ik die films slecht vind maar zie liever een keer wat anders. Er is zo veel meer te zien.
En dit is bv zo'n erg vermakelijke film. Geen echte topper maar goed genoeg. En waarschijnlijk had ik hem 18 jaar geleden zelfs een stuk beter gevonden.
Het wordt allemaal wat simpel neergezet hoe situaties uit de hand kunnen lopen en hoe de criminele wereld in mekaar steekt maar toch is het verhaal op zich goed. Er zit spanning en gevoel in,en het spel is goed. Je leeft mee met de hoofdrolspeler en daardoor wordt je toch meegezogen in het geheel.
Drie sterren.

Wat een geweldige rol van Gregory Sierra, die in de jaren '80 aanvankelijk de baas speelde van Sonny Crockett en Ricardo Tubbs in Miami Vice!

Sierra steelt zonder twijfel de show, ondanks het zeer goede spel van Fishburne en Goldblum.

avatar van badfans69
Fishbourne speelt z'n rol goed en die goeie quotes :

John Hull: Gerry, what's the difference between a black man and a nigger?
Carver: What?

Credits : Deep Cover (1992) - Memorable quotes - imdb.com

Trailer: Link

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Offtopic berichten verwijderd. Voor chat, stuur elkaar gerust een PM.

HALVE TAMME.
606 schreef:
erg interessante film met twee erg sterke acteurs.

heb me zeer vermaakt.

Niks aan toe te voegen.

Een levendige, heldere, noir-achtige, cynische, maar ook moraliserende (vragen rond goed en kwaad) politiemisdaadfilm rond drugs, met harde en bloedige actiescènes (waarin grof geweld niet geschuwd werd), clichématige personages en soms idiote dialogen. In het bijzonder Laurence Fishburne vond ik ijzersterk spelen.

avatar van Filmkriebel
Fishburne in één van zijn allereerste leads. Hij heeft de opdracht om undercover te gaan om een drugnetwerk te ontmantelen. Het personage Stevens wordt best goed uitgewerkt; dit vind ik niet echt een cliché personage zoals aangehaald hierboven maar net een individu die geplaagd wordt door zijn geweten en de keuzes die hij moet maken, maar ook door de gewelddadige dood van zijn vader. . Een onverwachte rol van Jeff Goldblum als advocaat-drugdealer en vond hem goed zitten in zijn rol. Vrij onbekende film, die nochtans goed werd ontvangen, doch overschaduwd wordt door veel betere genrefilms en met een voice over die me niet echt noodzakelijk leek... Zoals Zinema zegt : niet hoogstaand maar perfect behapbaar.

Vreemd genoeg had ik deze film niet eerder gezien.
Ik vind Fishburne een goede acteur, ik zal nooit zijn rol in King of new york vergeten en had stiekem gehoopt dat deze film op dat niveau zou zitten.

Voor mij is deze film een regelrechte ramp, de verhaal is niet origineel te noemen maar waar ik mij zo aan ergerde waren de acteurs behalve Fishburne.
De gangsters/dealers zijn lachwekkend, ze komen totaal niet over als criminelen.
Er lopen hier figuren in mijn buurt rond die de rollen perfect hadden kunnen spelen en Jeff Goldblum neerzetten als een drugsdealende advocaat? kom op zeg.
Ik heb de film na ongeveer drie kwartier uitgezet en vandaag afgekeken, zo teleurstellend

Pluspunten aan deze film?
Fishburne.
Klassieker Deep cover van dre en Snoop dogg.