• 10.518 nieuwsartikelen

Met onder meer: Dennis Quaid, Ellen Barkin en Ned Beatty

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 26 februari 1987

Plot The Big Easy

"A cop and a lady lawyer caught in an explosive truth of police corruption."

Harde rechercheur Remy (Dennis Quaid) heeft twee problemen: een reeks bendemoorden én de aantrekkelijke Anne (Ellen Barkin). De moorden kan hij niet oplossen en Anne onderzoekt corruptie binnen de politie, iets waar Remy zich ook schuldig aan maakt. Hij en Anne vallen als een blok voor elkaar. Maar ondanks hun stomende liefdesaffaire moet Anne hem aanklagen. Terwijl dat probleem groter en groter wordt, ontkennen de bendes dat ze iets met de moorden te maken hebben. Remy begint te vermoeden dat er iets véél gevaarlijkers aan de hand is. Al snel zit hij diep in de problemen, dat hij moet vechten om te overleven.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Lamar Parmentel

Vinnie 'The Cannon' DiMotti

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Niet zo speciaal. Het leek alsof deze film soms als komedie wou overkomen. Er wordt geen gulden middenweg gevonden tussen een boeiende politie-enquête en iets wat op romcom gelijkt. Onhandig wordt hier dan nog eens een 9 And a half Weeks - achtige scène tussen gegooid om het zwoele New Orleans met een beetje erotiek op te fleuren. Quaid vind ik wat vervelend zitten in zijn bijna clowneske rol als corrupte politie-agent. Vond Barkin en Ned Beatty dan een stuk beter. Big Easy is een film waar duidelijk goede wil achter zit, maar gaat ten onder aan foute keuzes bij de uitwerking. Niet verveeld en de acteurs valt niks te verwijten, daarom toch nog een kleine maar dan ook echt kleine 3*

avatar van trebremmit

trebremmit

Een beetje vergelijkbaar met Sea of Love, alleen die heeft Al Pacino en een wat beter script.

Toch is dit wel een sfeervolle film en heeft het wel wat, alleen is het verhaaltje te dom voor woorden.

avatar van Jack Sparrow

Jack Sparrow

Vermakelijke film. Script heeft weinig om het lijf, maar blijft wel onderhoudend. De soundtrack is ijzersterk. Beter dan je zou verwachten bij een film als deze. Vond deze niet zo sterk als de eerdere film van McBride: Breathless.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Op zich altijd wel zin in een goede broeierige thriller alleen kwamen films van dat genre en kwaliteit de laatste tijd niet op mijn pad. Ik had met Body Heat en Body Double weliswaar twee films van de master of suspense genaamd Brian de Palma gezien, toch viel het allemaal wel een beetje tegen. Afijn, dan deze The Big Easy maar eens proberen, en dat pakte tweedelig uit.

Men laat er in ieder geval geen gras over groeien want binnen minuten is er een lijk gevonden, hebben we kennisgemaakt met hoofdpersoon Remy McSwain en zit er al iemand van de aanklager bij hem op kantoor. Het doet in die zin meteen aan de typische stijl van een thriller denken die zich afspeelt in de zuidelijke staten en zou geschreven kunnen zijn door bv James lee Burke. En het sfeertje mag er zo nu en dan zijn met donkere straatjes, de typische muziek en sfeer, en de schimmige voortekenen van corruptie. De cast lijkt op het eerste oog best oké, en vooral Ellen Barkin is natuurlijk een lust voor het oog. Fijn is de ogenschijnlijke 'gangwar' met drugs, doden, kleurrijke karakters en veel verdenkingen over en weer. Best leuk is daarnaast nog de getoonde chemie en humor tussen McSwain en zijn team en mag zijn biecht er best wezen met hoe het er aan toe gaat en smeergeld en vriendjespolitiek inherent lijkt aan het werk.

Maar ondanks al deze positieve dingen mankeert er toch het nodige aan. Zo heeft het ze nu en dan toch wel een wat goedkope uitstraling, ligt het plot met corruptie toch wel erg voor de hand, maar is vooral Quaid een ergernis in zijn rol als veel te gladde jongen, iets waar hij danig zijn hand mee over speelt, want het is too much. Remy is een ergernis iets dat gelukkig wel verbeterd in het tweede wel van de film, maar vooral die glimlach, waar hij op een gegeven moment Barkin mee inpakt, is niet om aan te zien. De film lijd dan ook het meeste onder de aanwezigheid van Quaid.

Begrijp me goed dat de film zat behoorlijke momenten heeft en als geheel echt niet slecht te noemen is, toch zakt het geheel ook een paar keer best door de ondergrens waardoor The Big Easy toch ook niet weer top is net als de De Palma films.

avatar van frans123

frans123

Leuke onderhoudende film met een vreselijk lekkere Ellen Barkin. Quaid is net Pipo , waardeloze acteur.