Night Terrors (1993)

Canada / Egypte / Verenigde Staten
Horror

geregisseerd door Tobe Hooper
met Robert Englund, Zoe Trilling en Alona Kimhi

Eugénie Matteson reist naar Caïro om haar vader te bezoeken, maar komt tegen wil en dank terecht in de klauwen van sadomasochistische slechterik Paul Chevalier, die een een afstammeling blijkt te zijn van de notoire Marquis De Sade.

avatar van kungfuzombie
Qua beschrijving lijkt het wel een Jesus Franco film!

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Een keer gehuurd bij de lokale videotheek. Heb ik welgeteld 3,65 euro voor gedokt. Ga ik de film kijken, blijkt het anderhalf uur vol met saaie momenten en halfblote mannen en vrouwen.

Dat zo'n topregisseur als Tobe Hooper zo'n misbaksel kan maken en dat zo'n topacteur als Robert Englund in zo'n misbakel durft mee te spelen.

Niet gaan kijken en al helemaal niet gaan kopen! 1*

avatar van Chainsaw
Twee topnamen in de horrorwereld, maar toch heb ik deze film al een aantal jaren vermeden, omdat het me gewoonweg een erg saaie film leek. Het sprak me allemaal niet echt aan, ondanks de namen van Hooper en Englund. Vandaag toch maar besloten de film te kopen en me eraan te wagen. Want je weet het tenslotte maar nooit met die Hooper.

Maar ik zat er niet ver naast met mijn verwachtingen, want Night Terrors (hier ook wel bekend onder de noemer Nightmare: Nights of Terror en in de film enkel Tobe Hooper's Nightmare genoemd) is een nogal mislukt project met een vrij oninteressant uitgangspunt, veel flauwe dialogen waar geen eind aan lijkt te komen en visueel zo lelijk als de nacht (een enkele droomsequentie daargelaten, misschien). Daarbij is het acteerwerk van zeer matig niveau en is de film op sommige momenten gewoon echt niet door te komen met al het geneuzel. En dan heb je nog die prachtige slowmotion- scène van een naakte vent op een paard.

Gelukkig is er Robert Englund (voor een fan altijd een rots in de branding), die de show steelt en met een redelijk leuke dubbelrol dit prul nog enigzins dragelijk maakt. Vooral de scènes met hem als De Sade in de flashbacks zijn ongetwijfeld het hoogtepunt van de film. Maar op deze zeldzame aardige momenten na is dit alweer de derde film op een rij die ik van Hooper zie en wat echt behoorlijke prul is. Kan de man van The Texas Chainsaw Massacre 1 en 2 ook totaal niet herkennen in de film. Zal hij ooit nog iets voor elkaar krijgen? Laten we het hopen.

Vooruit, 2 sterren.

avatar van Mad Man Mundt
Ooit van iemand gekregen op video, dat was ie zelfs niet waard.
Tobe Hooper prutst er weer op los, mischien wel de slechtste rol van freddy ooit, dom en saai script, deSade verkaazing, enz, enz.

Max en Joep
heb deze ooit, lang lang geleden gezien.
herinenr me nog weinig.
zou hem toch we lweer eens willen zien, ondanks het feit dat ik overal lees dat hij zo slecht is.

Meneer Bungel
Sfeervol is het grotendeels toch best wel, ik kreeg regelmatig een mooi Caïro ( = Jaffa, Israël, zie Imdb) en wat aardige droomsequenties voorgeschoteld, maar horror en/of spannend is het nauwelijks. Zoe Trilling is prachtig, maar kan de film, net als Englund als Sade sr. en jr., niet bepaald redden.

Je moet er al helemaal niet aan denken dat deze regisseur 'The Texas Chainsaw (Chain Saw schijnt de juiste spelling te zijn... ) Massacre' maakte...