Mortuary (2005)

Horror / Mystery

geregisseerd door Tobe Hooper
met Dan Byrd, Stephanie Patton en Denise Crosby

De familie Fowler wil een nieuwe leven beginnen en besluit om naar het kleine plaatsje Arkham te verhuizen, om daar vervolgens het Fowler Brothers uitvaartcentrum over te nemen. Maar al snel komt de familie tot de gruwelijke ontdekking dat er iets leeft in Arkham, dat eigenlijk niet hoort te leven ...

De slechtste film die ik ooit heb gezien....ik heb me in de maling laten nemen door de naam Tobe Hooper op de hoes!!

avatar van dutchtuga
Ergste is nog dat je niet in de maling bent genomen, maar hij ook daadwerkelijk de regisseur blijkt te zijn! Inderdaad zijn slechtste film. Wanprodukt.

avatar van 606
nightbreed schreef:
Deze film hoort bij de laatst genoemde en veel mensen snappen dat misschien niet waardoor deze film een te lage waardering krijgt.
Dit is gewoon een leuk pulpwerkje met een knipoogje hier en daar.
Cijfer: 3,5

prima stukje

avatar van excelerator
Mortuary is zoals door velen hier opgemerkt niet echt een geslaagde horror / mysteryfilm. De effecten zijn over het algemeen te nep, de acteurs spelen niet allemaal overtuigend, het verhaal komt te traag op gang en het einde is pure poppenkast...

De locatie waar de film zich afspeelt is erg goed gevonden maar hier is te weinig mee gedaan. Het kerkhof is angstaanjagend en dat geldt ook zeker voor het mortuarium maar dat had anders uitgewerkt moeten worden om de film echt spannend te maken. Het had allemaal veel dreigender kunnen zijn, vooral door de zombies en de 'planten' echter te laten lijken.

Op een enkel schrikmoment en wat spannende muziek na heb ik weinig 'dreiging' kunnen ontdekken, zeker niet voldoende om de film te kunnen redden. Ik had er meer van verwacht. Daarom van mij 2 sterren...

avatar van DjFrankie
Af en toe wat nepperig overkomend, maar als een geheel een spannende film die niet overal logisch is.
Wij hebben gisteren iig met plezier deze film bekeken.

avatar van Chucky92
Dit is voor mij een van de slechste film van de laatste jaren.

avatar van erik1677
Weer een geweldige hooperfilm.
lekker sfeertje,leuke hoofdrolspelers voral het gothicmeisje vond ik super.
Geweldige rol heeft zij.
qua make up ook weer een topfilm, alleen soms wat kinderachtig op sommige vlakken.
maarja daar kijk ik wel doorheen.

avatar van 606
Chucky92 schreef:
Dit is voor mij een van de slechste film van de laatste jaren.

Laat me raden je houd meer van chucky ?

avatar van Chucky92
Nee niet echt, moest wat verzinnen als naam.

avatar van jordandejong
Geen meesterwerk zoals Hooper in zijn begincarriere afleverde maar wel weer een hele leuke horrorfilm zoals we op z'n minst gewend zijn van Hooper. De locatie is erg goed, daardoor zit de spanning er al lekker snel in. Een paar weirde typetjes (Die lachende gast, en de politieagent) maken dit al snel tot lekker vermaak. Af en toe een paar leuke schrikeffecten.
Dan Byrd had ik eerder al gezien in Hills Have Eyes (2006) en ook hier vond ik dat hij heel aardig acteerde. De effecten zijn helaas wat verouderd, maar dat mag de pret niet drukken.

3,5*. Duidelijk is dat Hooper zijn naam in deze film opnieuw niet waar maakt, maar hij laat wel zien dat hij gewoon hele leuke pulphorrors kan maken. Verassend einde ook!

Ook in de mailing genomen door de voorkant. Het begin is nog wel aardig. De locatie en de sfeer zijn goed, maar op het moment dat er 'haar' uit het putje komt is het gebeurd. Jammer, jammer !!

leuke b-film. Courtney peldon maakt het de moeite waard

avatar van izri
Het is geen superfilm maar vind hem persoonlijk er wel mee door kunnen.

avatar van eavymetal
Ik heb de film met twee sterren gewaardeerd, maar dat is achteraf gezien één ster te veel, daar ik films van Tobe Hooper heb gezien (waaronder het magistrale Poltergeist en Ghosthouse) die stukken beter te verteren waren.

avatar van RuudC
Ondanks een scheepslading aan clichés is Mortuary nog best vermakelijk. Bij vlagen is het lekker goor en totaal onzinnig, maar over het algemeen is het best vermakelijk. Verhaaltjes van alleenstaande, verhuizende moeders en ruzies in wegrestaurantjes zijn niet meer bij te houden. Het vermoeden dat ik heb is dat Tobe Hooper gewoon zin had in een lekkere onzinfilm. Behalve de eerder genoemde ingrediënten krijgen we klassieke attributen voorgeschoteld als vreemde zombies. Oude vloeken, kerkhoven, grimmige huizen en… EEN MORTUARIUM. De schrikmomenten zijn te voorspelbaar, maar eigenlijk best leuk. Zelfde geldt voor de zombies die vaak niet meer dan een losse oneliner uitkramen, maar daardoor wel op elkaar kunnen reageren. Het is niet goed, maar ook zeker niet slecht. Gewoon negentig minuten pulpvermaak.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Goedkoop griezelen.

Griezelgrossier Hooper levert met dit ietwat goedkoop ogende horrorfilmpje een voorspelbaar maar vermakelijk filmpje af. Veel houdt het niet over, maar de onderliggende humor zorgt voor een welkome knipoog.

Redelijk.

avatar van Perry Meer
een kinderfilm, beetje monster-sfeertje ala jaren 50, daardoor wel vermakelijk
maar het duurt allemaal wel lang en weer wegrennen en weer boeboe
tja dat ken ik nu wel

avatar van namingway24
Deze film weet niet waar hij heen wil. Is het een komedie? Een hardcore horror? Het is net niks.

Het duurt ontzettend lang voordat er wat gebeurt; een paar standaard horror set-ups met schrikmomentjes weten het niet echt op te fleuren. Er zijn ook niet echt leuke personages, behalve misschien de rare sheriff, en de love interest is wel leuk.

Het laatste half uur is ook wel leuk met al die zombies die met een slecht effect het beeld in springen, en de make up-effecten zijn niet eens slecht. De digitale effecten daarentegen weer niet, en het grote kwaad achter het geheel is misschien wel de grootste anticlimax. Het einde paste niet echt, maar het was wel geinig om met een knal af te sluiten.

Dit was een onschuldig tussendoor-filmpje, maar wel het bewijs dat Hooper na 1980 nooit echt een geniale film (meer) heeft gemaakt...

Echt zeldzaam slecht. Graag wil ik dat beargumenteren, maar dat zou betekenen dat ik hier woorden aan vuil moet maken. En dat doe ik niet. Bagger van de onderste plank. Bah.

avatar van Gang_Star
De minste Tobe Hooper film die ik me kan bedenken die ik van deze regisseur heb gezien. De film start langdradig en houd dat onzettend lang aan. De spanning is nauwelijks effectief en ook nauwelijks aanwezig en de gore kan niet overtuigen. En er zit geen enkel interessant personage in. Een pijnlijk lange zit achteraf ondanks een niet al te lange speelduur.
Maar weer gauw vergeten.

avatar van Boeikens
Misschien niet de beste Hooper, niet echt boeiend verhaal en vrij voorspelbaar maar toch een vrij vermakelijke en sfeervolle pulp.

avatar van Dennis,26
Geen Slechte Film voor mij !!!

avatar van Daan258
Ben helemaal geen fan van Tobe Hooper, en ook dit filmpje wist mij echt niet te vermaken.
Het eerste half uur was nog niet eens zo heel slecht, er zat een aardige mysterieuze sfeer in waardoor het allemaal nog best geinig was om naar te kijken.
Helaas was de 2e helft van de film echt vreselijk. acteerwerk was bagger, verhaal sloeg uiteindelijk nergens op en de special effects heb ik in tijden niet zo slecht gezien.
Nee, niks voor mij.

avatar van knusse stoel
Wat is dat toch steeds??? De films zijn als je ze goed bekijkt helemaal niets en toch.....
Lachen, dat kon je wel met deze film, lekker afgezaagde humor die absoluut niet diepgaand is, want je ziet vrijwel alles aankomen.
Ik meende haar al te herkennen maar inderdaad, ze zat er in. We hebben het over Denise Crosby, (geen familie van David Crosby ) die in "Star Trek The Next Generation" speelde als "security chief Tasha Yar", die kittige blonde.
Zoals ik al in het begin schreef, een grappige film die je niet serieus moet nemen maar gewoon ter ontspanning. En zijn films daar ook eigenlijk niet voor bedoeld?