Crocodile (2000)

Thriller / Horror

geregisseerd door Tobe Hooper
met Mark McLachlan, Caitlin Martin en Chris Solari

Acht vrienden huren een woonboot voor een vakantie vol zon en plezier. Als de groep een nest grote eieren ontdekt en als één van hen het niet kan laten een ei mee te nemen verandert hun vakantie vol zon en plezier in een vakantie vol terreur...

avatar van Horrorscreamer
zeker een baggere Horror film dit, maarja vond deel 1 toch wel wat beter dan deel 2

avatar van Matt Baker
Zelden zo'n slechte film gezien.

avatar van Xtrickz
Alleen de cover al..

avatar van DragQueen
Vreselijk slechte film. Zowel de effecten en het acteerwerk, laten sterk te wensen over. Verder is het verhaal ongeinspireerd. 0,5 Ster.

avatar van Spetie
Typische B-pulp die echter nauwelijks genietbaar is.

Hooper is een redelijk grote naam in horrorfilm dankzij films als Poltergeist en vooral natuurlijk The Texas Chainsaw Massacre. Deze film komt echter bij lange na niet bij die films in de buurt. De film is niet eng, zit barstens vol clichés en weet vooral niet zo heel erg te vermaken. Dat laatste is een punt waar films als deze het juist van zouden moeten hebben. Het enige echt leuke aan de film is de krokodil zelf, die er soms wel nep uitziet, maar juist daardoor wel voor de leukste momenten in de film zorgt. Dat de krokodil het uiteindelijk overleeft is ook een pluspuntje.

Een matige film dus, die helaas te weinig vermaakt.

avatar van Ace Hanlon
Don_Mat schreef:
Sirieus, volgens mij heeft die Tobe Hooper, iets van een persoonlijkheidsstoornis. Echt, hij heeft super zieke goeie films gemaakt. En tussendoor, neem zen b regie kant het over. Wat was die een slechte film zeg! 0,5*

Huh?????????

avatar van galaxydriver32
Xtrickz schreef:
Alleen de cover al..

idd

avatar van jordandejong
Crocodile is wellicht de slechtste film die ik tot nu toe gezien heb van Hooper maar dat neemt niet weg dat hij nog steeds best vermakelijk is.

Het acteerwerk is over het algemeen bagger maar de characters zijn, ondanks dat ze niet origineel zijn, wel vermakelijk. Na ongeveer 30-45 minuten begint de croc echt kwaad te worden en voor het eerst komt hij dan ook een paar keer volledig inbeeld. Zoals bestaat de croc volledig uit zeer matige CGI maar net zoals bij bijvoorbeeld de Lake Placid films is het niet enorm storend omdat de rest van de film zich niet enorm serieus neemt.

De film kent verder wat fouten en de soundtrack lijkt uit een farao film gejat te zijn. Voor de oplettende kijker zijn er wel wat kleine details. Zo verwijst Hooper in Crocodile naar z'n eerdere meesterwerk The Texas Chain Saw Massacre. Wanneer ze namelijk weigeren de gewonde Duncan, die in een kruiwagen ligt verder te duwen, roept hij Get back and push down. Hetzelfde zegt de gehandicapte Franklin tegen z'n zus in The Texas Chain Saw Massacre....

Crocodile is nergens geweldig maar is wel aardige pulp. Zou het alleen wel aanraden om voor Hooper's krokodillenfilm Eaten Alive te gaan in plaats van deze film.

avatar van Peterke!
Crocodile is wel een aardige film. Ik had al zo'n vermoeden dat het een goedkope B film zou zijn en daar is niks mee gelogen. De krokodil ziet er belachelijk nep uit en het is ook voorspelbaar. Neemt niet weg dat het toch best leuk is om eens een keertje te kijken.

avatar van Phantasm
Een tegenvaller van Tope Hooper, hij heeft er toch wel betere gemaakt, dit was gewoon niet goed, gauw vergeten.

avatar van Vascago
Prima vermaak.

avatar van SmackItUp
Voor een B-film is dit helemaal zo slecht nog niet. Zolang je er niet teveel van verwacht valt deze echt niet tegen.

avatar van BlueJudaskiss
Het spijt me, ik had hier een zwak voor. Soms saai en vervelend, en dan zijn er toch een paar momentjes die het lollig maken. Vrolijk commerciële super-pulp die af en toe best vermakelijk is.