New Best Friend (2002)

geregisseerd door Zoe Clarke-Williams
met Mia Kirshner, Meredith Monroe en Dominique Swain

Het is januari, het begin van een nieuw semester aan de exclusieve Colby Universiteit. De arme Alicia Glazer moet voor een vak samenwerken met de rijke Hadley. Na een tijdje wordt Alicia opgenomen in de rijke vriendenkring van Hadley. Haar pogingen om één van hen te worden zorgen er echter voor dat ze in het ziekenhuis belandt. De plaatselijke sheriff, Artie Bonner, probeert uit te vinden hoe het zo ver heeft kunnen komen.

avatar van Dragon
Vrij saaie whodunit met een niet-lineaire flash-back-vertelstructuur.
Het begint wel vrij intrigerend maar door de saai opgebouwde verhaallijn en de doordeweekse vertolkingen gaat deze thriller al snel vervelen.
De onovertuigende rol van Taye Diggs als sheriff Bonner maakt het er ook niet beter op. Duidelijk een voorbeeld van volledige miscasting.
De uiteindelijke ontknoping is geen verrassing en kan deze routineuze misdaadfilm dan ook niet redden van de ondergang. **/*****

Hele mooie film! Ik heb er echt van genoten.
Ik hou van zo'n genres! 5*

Lientjuh schreef:
Hele mooie film! Ik heb er echt van genoten.
Ik hou van zo'n genres! 5*

Ik verlaag mijn stem na een 2de keer kijken

avatar van Sjaako
Aardig filmpje, goede flashbacks, best goed acterende dames (inderdaad de sheriff is een drama) maar allemaal niet echt hoogstaand, pakkend en verassend.

Wat me wel aansprak was de realistiche en vlakke manier waarop in "the real world" dit soort problemen ontstaan en gebeuren, in beeld was gebracht.

Daarom toch nog een 2.5*

*Joly*
Goeie film, maar vond die flashbacks maar niks, ik kon daardoor moeilijk in het verhaal komen omdat je door die sheriff ook probeert te raden door wie ze in het ziekenhuis is terecht gekomen. Ik had liever die flashbacks in één keer en dan pas die sheriff.

Maar vond voor de rest een goeie film.
*4.0

Rommelige, niet werkend script dat waarschijnlijk meer uitleg nodig gehad had.