New Best Friend (2002)

geregisseerd door Zoe Clarke-Williams
met Mia Kirshner, Meredith Monroe en Dominique Swain

Het is januari, het begin van een nieuw semester aan de exclusieve Colby Universiteit. De arme Alicia Glazer moet voor een vak samenwerken met de rijke Hadley. Na een tijdje wordt Alicia opgenomen in de rijke vriendenkring van Hadley. Haar pogingen om één van hen te worden zorgen er echter voor dat ze in het ziekenhuis belandt. De plaatselijke sheriff, Artie Bonner, probeert uit te vinden hoe het zo ver heeft kunnen komen.

avatar van Dragon
Vrij saaie whodunit met een niet-lineaire flash-back-vertelstructuur.
Het begint wel vrij intrigerend maar door de saai opgebouwde verhaallijn en de doordeweekse vertolkingen gaat deze thriller al snel vervelen.
De onovertuigende rol van Taye Diggs als sheriff Bonner maakt het er ook niet beter op. Duidelijk een voorbeeld van volledige miscasting.
De uiteindelijke ontknoping is geen verrassing en kan deze routineuze misdaadfilm dan ook niet redden van de ondergang. **/*****