menu

Film / Cast en crew / Tim Curry

zoeken in:
Beste mensen, Omdat er tot mijn verbazing nog geen topic van Tim Curry is dacht ik...Laat ik er maar is werk van maken.

Tim Curry staat vooral bekend bij mij bekend als de perfecte slechterik. In veel films heeft hij die rol ook succesvol voltooid. Zoals in bijvoorbeeld:

It. (1990)
The tree musketeers. (1993)
Home alone 2. (1992)
Oliver Twist. (1982)

En nog veel meer. Mijn vraag is...Wat vinden jullie van hem?

606
Ken Tim alleen nog maar van een perfect vertolkte rol
als bad Clown in IT

Heb de film The tree musketeers. (1993) die moet ik alleen nog zien.

Heb 6 films van hem gezien; It, Scary Movie 2, Home Alone 2: Lost in New York, Oscar, The Three Musketeers en Congo.

Vind hem een redelijk acteur, is best goed in zijn vak en speelt zijn personages goed.

Alleen ben ik een beetje benieuwd naar de film Legend. Die zou ik nog wel een keertje willen zien.

Tim Curry, vooral bekend om zijn heerlijke rollen in The Rocky Horror Picture Show en natuurlijk It. En hij speelt verder een geweldige rol in Clue, een erg leuke komedie. Maar verder kiest hij volgens mij vooral vaak de foute projecten uit (of krijgt onterecht niet beter aangeboden), want hij is ook in veel rommel te zien. Is overigens ook een uitstekende stemacteur.

ace leader
Heeft een enge rol in It (1990) en was erg grappig in Home Alone 2

Minotaures schreef:
Alleen ben ik een beetje benieuwd naar de film Legend. Die zou ik nog wel een keertje willen zien.

Als je zijn rol in It kan waarderen is dit wel een aanrader. Curry steelt de show als de onsympathieke "Darkness" met een stemgeluid die je speakers laten trillen.

Haha, ik was vroeger zo bang van hem als Pennywise....

Ik heb de films 'IT' 'Oliver Twist' 'Home Alone 2' 'Scary Movie 2' met Tim Curry gezien.

Wat Minotaures zegt, ben ik het mee eens.
Redelijk acteur en speelt zijn personages goed.

Tim Curry.
Door hem heb ik slapeloze nachten gehad.
Maar hij draagt de film IT.
Jammer dat er een remake komt, niemand kan Curry vervangen

Een cult-icoon!
Hier een heel aardig nummertje van hem:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=cUsQj_ha0zU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ik irriteer me altijd [quote]een beetje aan hem. Toen ik IT zag wist ik niet dat hij het was, dus dat scheelde.

Hij ziet er daarin echt uit als het gehandicapte broertje van Freddie Mercury uit de Bohemian Rhapsody clip...

Haha, geweldige video daar, goongumpa

Gast
geplaatst: vandaag om 06:51 uur

geplaatst: vandaag om 06:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.