• 8.352.759 stemmen

Geregisseerd door: Keenen Ivory Wayans

Met onder meer: Marlon Wayans, Anna Faris en Shawn Wayans

Releasedatum: 9 augustus 2001

Plot Scary Movie 2

"No More Mercy. No More Shame. No More Sequels - Honest! - We Lied."

Cindy Campbell en de andere overlevenden uit de eerste film zijn verder gegaan met hun leven en proberen de gruwelijke gebeurtenissen te vergeten. Dan worden ze plotseling uitgenodigd door professor Oldman, die onderzoek doet naar Hell House, een groot spookhuis met een geheimzinnig verleden. De jongeren denken in eerste instantie dat het gaat om een onderzoek naar slapeloosheid, maar als de nacht begint, ontdekken ze de angstaanjagende waarheid.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van misterdhdh

misterdhdh

als kind kon ik hier wel nog mee lachen, maar nu vind ik dit niet zo een leuke film. weinig gelachen, de andere delen zijn beter. die kerel met zijn misvormd hand maakt de film kijkbaar.

1.5/5

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Wat een rampzalig slecht vervolg is Scary Movie 2 geworden zeg. Deel 1 was fris en origineel, kende een vermakelijk verhaal met de nodige parodieën, een hoop leuke gasten en had met de Scream killer een erg fijn centraal punt door de film heen lopen. Plus, de grappen waren best leuk bedacht en gevat.

Deel 2 weet dit allemaal te verpesten door iedereen in 1 kasteeltje te proppen waar je vooral een hoop losse sketches ziet, maar waar eigenlijk niks te lachen valt. De humor is banaal en goedkoop. Ik hou niet van plas, poep en kotsgrappen. Ook de grappen over drugs zijn flauw. Die Wayans broers weten de film echt helemaal te verpesten met deze vreselijke vorm van humor. Óok Cindy en Brenda komen nauwelijks uit de verf. Eigenlijk was er maar 1 iemand leuk, butler Hanson. Zo walgelijk dat hij grappig werd.

Ik herinner me zelfs nog dat ik deze film destijds nog in de bioscoop heb gezien. Misschien kan ik met terugwerkende kracht nog mijn geld terug vragen?

1* (was 2*)

avatar van MizKriz

MizKriz

Een iets minder geslaagde film,

hoewel enkele sketches wel op z'n plaats waren.

De baskelbal sketch vond ik wel het beste geweldige mix.

Wat ik een rare scene vond was dat Buddy in de vriezer een sigaret aan het roken was. Dat kwam zo vreemd over.. Butler Hanson, en die papegaai waren nog de beste characters in de film.

Ik vond de intro wel iets hebben, het doet me telkens opnieuw lachen.

Hoewel de film gemiddeld was qua humor krijgt deze toch een 4* vanwege de leuke sketches er in.

avatar van Beertje45

Beertje45

Niet uitgezeten en daarom geen sterbeoordeling. De parodie op The Exorcist was best grappig, maar het halfuur dat daarna volgde vond ik erg ondermaats. Zal hem misschien later eens volledig zien, maar het leek mij niet mijn ding te zijn.

avatar van seppG.

seppG.

Wat een slechte reacties op deze film ! dat slaat echt nergens op, het verhaal is grappig, en zoals altijd worden horror films echt finaal de mist in geholpen. Ik zie de humor er van in bij deze film hoor

avatar van Phantasm

Phantasm

Ik vind deze net zo leuk als zijn voorganger, zitten mooie grappen in.

avatar van TomBroers

TomBroers

Een stuk minder dan zijn voorganger, maar best een redelijke film met enkele grappige scenes.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Ook weer een aardig vervolgje. Het is altijd wel eens leuk om te zien hoe films op een heerlijke (en vooral hier op de meest puberale wijze) worden geparodeerd. Ook deze slaat weer echt helemaal nergens op en word alles lekker overdreven neergezet met een hoop gekots, gepis, een enorme kwak dat een studente tegen de muur schiet (herhaling uit deel 1), of geneukt worden door een geest, waarbij je niet persee hoeft te weten dat dat ondertussen die misselijkmakende griezel met zijn gemuteerde handje is. En ja.... achja... Gewoon lekker weer fout vermaak voor als je stoned bent. Vooral bij die levende wietplant.

avatar van sateck

sateck

Wat een slechte humor. Deel 1 is nog steeds wel grappig om te zien. Maar dit is echt zooooo flauw.

avatar van Mescaline

Mescaline

Best leuk vermaak, ontzettend flauw natuurlijk maar toch een paar erg geslaagde grappen.

Het einde is een beetje langdradig, als of de makers zelf door alle gekkigheid ook even niet meer wisten wat ze wouden.

avatar van Lennert

Lennert

Ik heb de laatste tijd denk ik echt teveel troep gezien aan komedies dat ik me hier nog geeneens heel erg door beledigd voel in mijn intelligentie. Je kunt deze film een hoop kwalijk nemen, maar het is ten minste geen Jason Friedberg en Aaron Seltzer film. Het gros van de acteurs en actrices lijkt in ieder geval nog te geloven in de film en een enkele maal zitten er nog grapjes in die de moeite waard zijn (het hiphop kerstalbum was nota bene nog echt grappig). Hier komt ook nog eens bij kijken dat de special effects nog enkele malen best aardig zijn en de regie het bij vlagen ook nog best redt. Om nu te zeggen dat de makers liefdevol zijn om gegaan met de films die ze na doen... nee. Is het echter puur en alleen smakeloos? Dat ook zeker niet.

De film heeft gewoon de grootste hoeveelheid problemen met de simplistische poep- en pies, seks en stonergrappen die wel heel erg standaard zijn. Zo'n Wayans figuur is daarnaast ook echt te irritant voor woorden om ervoor te zorgen dat er om hem te lachen valt, dan waren acteurs als Cross, Woods en Curry in hun te kleine rollen een stuk beter. Blijft verder overigens allemaal weinig verheffende zooi, maar in vergelijking met films als Spy Hard en de Police Academies die ik de laatste weken heb gezien, viel het me allemaal nog best mee.

avatar van nclo

nclo

Tja een nogal matig vervolg op deel 1. Deel 1 was juist leuk door het feit dat er doodleuk met die clichés werd gespeeld die kenmerkend zijn voor een slasherfilm. Dat hele subtiele hebben ze bij deel 2 maar weggegooid. De poep en pies grappen moeten de film zijn kwaliteit geven en waar ik nog verrast leek te zijn door aanwezigheid van daadwerkelijk een verhaal werd dat concept ook al snel de prullenbak ingegooid. De humor was gewoon te simpel, maar ik ben wel een scene stuk gegaan. Die parodie op die vreselijke clownspop van Poltergeist deed het hem. Vooral die scene onder het bed was verrassend en slim tegelijk door de clown juist het slachtoffer te maken van brute verkrachting. Dat was gelijk ook het enige moment dat mij echt is bijgebleven.

avatar van alacer9

alacer9

Ook weer heel grappig en vermakelijk

avatar van Supernatural

Supernatural

weer een grappige film.als je er voor in de stemming bent,dan is het lachen.

avatar van IH88

IH88

Scary Movie 2

Verschrikkelijke film. De humor is pijnlijk ongrappig en van een bedenkelijk niveau, de acteurs zijn slecht en het hele geheel oogt inspiratieloos. Het eerste deel had nog zijn leuke momenten, maar dit is een hele lange en vermoeiende zit. Ook al duurt de film maar 80 minuten. Met de Wayans broers als dieptepunt.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2049 stemmen

Scary Movie 2

Wat een verschrikkelijke vertoning is Scary Movie 2. Het is gewoon niet alleen saai, het verslechterd zeker de indruk van de Scary Movie reeks, al weet ik gewoon dat er nu twee wat leukere delen aan komen omdat ik die het vaakst heb gezien maar bah! Scary Movie 2 laat zeker geen visitekaartje achter en is al sinds de eerste scenes erg irritant met zijn poep, seks en plas grapjes waar te veel op gepushed werd en dat de film niet meer met een indruk verder liet lopen en de film sowieso erg saai werd.

Ik ben bezig om de Scary Movie films te herzien voordat deze van Netflix afgehaald worden a.s. zondag dus moet ik even 3 films uit deze reeks herzien. Nouja, ‘moet’.. Ik moet natuurlijk niks maar, wat wel zo is, is dat ik graag een verhouding wil tussen mijn films die ik gezien heb en mijn meningen onder films, en helaas heb ik ook deze film ooit gezien en nog niets bij geschreven dus moet ik soms even er door heen bijten alleen was hier niet door heen te komen.

En dan blijf ik me toch zelf afvragen waarom ik de reeks blijf volgen, ik denk puur omdat dit gewoon ‘vroeger’ de komedie films waren voor mij en ik nu gewoon een beetje ervan schrik hoe ze daadwerkelijk zijn en vooral dit deel. Niks is grappig, het is allemaal droog en moeilijk verslik baar en de acteerprestaties zijn waardeloos. Zoals gewoonlijk niet echt een verhaallijn om over te praten en het concept is geen reet aan. Slechtste uit de reeks tot nu toe!

scorsese

Kondoro schreef:

Sterkte ermee.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2049 stemmen

scorsese schreef:

Sterkte ermee.

Bedankt, dat heb ik wel nodig!

avatar van Shadowed

Shadowed

Minste deel.

Zelfs met wat bier was het vrij moeilijk om hier van te kunnen genieten. Vooral omdat de grappen hier wel van heel bedenkelijk niveau zijn. De andere delen konden me in hun foutigheid wel aan het lachen maken, hier lukte dat zelden.

De films lijken natuurlijk uitermate goedkoop, maar blijven wel vermaken. Hier waren de grappen wat flauwer, ik snap ook niet wat acteurs zoals Tim Curry hierin doen. Dit deel was simpelweg gewoon niet grappig. Ik probeer altijd mijn best te doen iets leuk te vinden, en dat lukte hier dus minder.

Minst geslaagde deel in de reeks, mist de absolute droogheid een beetje. Deze was wel aanwezig in de andere delen van de reeks, maar hier dus niet echt.

avatar van clubsport

clubsport

Het is niet alleen dat de grappen vreselijk slap zijn , ze zijn ook nog eens waardeloos getimed en dat doet deze naked gun achtige kloon vreselijk falen .

Het eeste deel was nog wel aardig al was ook dat niet echt een hoogstandje te noemen maar dit is gewoon slecht .

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Ah, Scary Movie; de film die het toilet van Naked Gun of Airplane nog niet mag schoonmaken, maar hoogstaande komedie is vergeleken met de Friedberg/Seltzer films. Toch is er wel degelijk een kwaliteitsverschil zichtbaar tussen de eerste en deze tweede Scary Movie. Deze komt toch meer in de buurt van een Friedberg/Seltzer (die geestig genoeg meewerkte aan de eerste film, maar niet aan deze). Die eerste Scary Movie was een grote hit, dus ongetwijfeld moest men heel snel met een tweede film komen en dat kun je heel duidelijk zien. De eerste film probeerde nog een enigszins lineair verhaal te vertellen en nam vooral Scream en I Know What You Did Last Summer op de hak. In Scary Movie 2 zet men iets algemener in op spookhuisfilms als The Haunting en House on Haunted Hill, die beide twee jaar eerder een remake kregen.

Maar, zoals wel vaker in slechte komedies, eigenlijk wordt álles van stal gehaald. Dus we krijgen Exorcist, Nightmare on Elm Street, Hannibal… in principe alles horror komt erin. En dat niet alleen, er wordt zelfs een hele scène uitgetrokken voor een spoof op een Nike-reclame. En eentje die totaal niet grappig is. Maar ondanks dat er veel schrijvers bij betrokken zijn, de film is vooral een aaneenschakeling van sketches. Sketches die heel lang doen over hun opbouw voor een vaak hele flauwe grap. De grappen zijn te makkelijk en vaak worden zelfs dingen herhaald uit de eerste film. Maar eerlijk is eerlijk, er zijn een paar elementen die nog wel grappig waren. Ik bedoel, James Woods als priester, David Cross in een rolstoel die niet geholpen wil worden, Tim Curry als ouwe geilneef of Chris Elliot met z’n handje … die zijn hier en daar nog wel verantwoordelijk voor een glimlach. Maar meer dan glimlachen zit er niet bij.

2 sterren.

avatar van shrink

shrink

• 1963 stemmen

Deel 1 vond ik wel leuk, maar het vervolg is maar een slap aftreksel.

avatar van stratmans

stratmans

Geen hoogstaande film, maar toch wel plezant gemaakt

avatar van Shadowed

Shadowed

Vervolg.

Een redelijk nietszeggende serie die toch wel heel wat bekendheid heeft gekregen gezien het zo'n populaire parodie is geworden op het horrorgenre. Veel horrorclichés worden dan ook weer op de hak genomen, net als bij deel 1. Is de film daarin erg over de top? Zeker, maar het weet ze regelmatig op een leuke manier te benutten.

Wel is het zo dat de film wat minder strak is dan deel 1 en de setting ook wat minder boeiend is. Bovendien zijn er nu meer grappen een misser, waardoor de film al snel een te flauwe indruk maakt. Daarin slaat het ook erg ver door uiteindelijk, waardoor het ook op een of andere wijze weer grappig wordt. Dat weet de film vervolgens in z'n voordeel te gebruiken.

Het acteerwerk is niet geweldig. Faris wil in dit tweede deel nooit echt leuk worden, ondanks dat ze wel haar momenten had in het eerste deel. Hier lijkt ze wat verloren te zijn, maar ook de andere "normale" personages willen maar niet leuk worden. Verder kiest de film iets te snel voor smerigheid als grappen die eigenlijk gewoon als een tang op een varken slaan.

Veel horrorfilms zijn hierin te herkennen, en het blijft leuk om deze eruit te pikken. Moeilijk is dat overigens niet, de film doet geen enkele moeite om diens verwijzingen buiten beeld te houden. Enkele types die hierin spelen zijn weliswaar flauw, maar waanzinnig leuk soms. Zeker met Cross en Elliott heb ik soms smakelijk kunnen lachen.

Het blijven geen hoogstaande films, de toevoegingen vanuit deze serie. Toch vind ik deze Scary Movie-films een oneindig stuk geslaagder dan de pogingen van Seltzer en Friedberg. Hier heb ik ook daadwerkelijk om kunnen lachen, maar de film kiest wel te makkelijk voor simplistische humor en wat minder voor parodie zelf. Daarom voelt het iets taaier aan, verder heb ik er wederom met plezier naar kunnen kijken soms.