The Simpsons Movie (2007)

3,48

Animatie / Komedie

geregisseerd door David Silverman
met de stemmen van Dan Castellaneta, Nancy Cartwright en Julie Kavner

Het meer van Springfield is ongelofelijk vervuild en er moet iets worden gedaan. Iedere bewoner stopt vervolgens met afval in het meer te gooien en het probleem lijkt te zijn opgelost. Maar als Homer Simpson dan de uitwerpselen van zijn net aangeschafte varken in het meer dumpt, gaat alles helemaal mis. Homer en zijn familie weten te ontsnappen en vluchten naar Alaska. Maar daar horen ze dat de regering Springfield geheel van de kaart wil vegen en weten dat ze hun woonplaats moeten zien te redden.

844 BERICHTEN 43 MENINGEN

Dat deze film niet meer is dan een aflevering maakt voor mij niet zo veel uit. De grappen zijn beter dan in de laatste seizoenen. Het verhaal stelt niet zo veel voor, maar dat maakt niet veel uit. Dat Marge en Homer ruzie krijgen was wel voorspelbaar, maar Lisa's vriendje is wel leuk bedacht. De skateboard scene is ook geweldig . Ook het einde waar ze alle stemacteurs laten zien is een leuke toevoeging.

Of je nu een enorme Simpsons-fan bent ( zoals ik ) of niet, deze film is een must-see voor iedereen die van komedie en tekenfilms houd.

PS: in 2016 komt er een deel 2!

avatar van jippie2010
Gewoon prima. Zelfde stijl, zelfde niveau, duurde alleen wat langer.
Een film had van mij niet gehoeven, maar leuk om een keer gezien te hebben.
*3.0

avatar van Kondoro0614
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The Simpsons Movie

Vanavond zin aan wat komedie. Ondanks dat het niet zo goed gaat hier bij mij (stress) was ik vanavond eerst nog wel in staat om The Purge: Anarchy (2014) te gaan kijken, ik dacht dat mijn moeder deze nog niet gezien had dus ik had gedacht lekker met haar een filmpje te kunnen kijken, helaas had ze hem al wel gezien dus ging ik zelf nog even snel een filmpje opzetten. Ik had persoonlijk geen zin in een actie / sci-fi / horror etc. film. Ik zag The Simpsons Movie nog liggen dus ik heb hem meteen opgezet, uiteraard met heerlijke komische stukjes zoals ik gewend bij van The Simpsons. En uiteraard met de legendarische scene; https://www.youtube.com/watch?v=ovASq1-TfF0.

Het verhaal was erg simpel. Iedereen in Springfield vervuild een bepaald meer, wanneer er iets aangedaan word namelijk; betonblokken langs het meer. Dit helpt echter niet en Homer Simpson ramt er als een malle door wanneer hij de poep dumpt van zijn nieuw binnengehaalde biggetje. Het meertje borrelt op en is nu dodelijk, wanneer er zelfs een eekhoorn in springt word het een soort van mutatie. De U.S. government besluit hierop een enorme koepel over springfield te plaatsen zodat deze mutanten niet kunnen ontsnappen. Homer word als schuldig bevonden en ontsnapt met zijn familie, hij gaat naar Alaska waar hij alles op alles zet om Springfield te behouden .

Er komen echt heel veel komische scenes in voor maar, ook hele oude bekende. Zo heb je homer die na een tijdje met een sloopkogel maggie en de kids wil redden uit een transport bus, ik kan me nog goed herinneren dat ik dit vroeger ook altijd als spelletje speelde via Funnygames, volgens mij heette dat zo. Ah, erg mooi! Ook het Under the Dome gevoel komt hier toch weer terug (TV programma). Het verhaal was simpel, het concept was geinig. Leuke film om even op de avond te zien.