Scary Movie 5 (2013)

Alternatieve titel: Scary MoVie

geregisseerd door Malcolm D. Lee
met Ashley Tisdale, Erica Ash en Lindsay Lohan

Pierre is een verwaande, afstandelijke, heerszuchtige en oversekste Franse regisseur van een dansgezelschap van een grote productie. Jody (Ashley Tisdale), een jonge moeder van twee kinderen en haar Afro-Amerikaanse vriendin Kendra (Erica Ash) strijden beiden om de hoofdrol. Jody en Kendra zetten alles op alles om de hoofdrol in de grote dansvoorstelling te bemachtigen. In de schaduw van deze twee dames slaan de stoppen van Heather Daltry (Molly Shannon), al jaren de topdanseres van het dansgezelschap, helemaal door wanneer ze door het management aan de kant wordt geschoven.

avatar van Jacket
Ik had alle delen gezien en was benieuwd naar de 5de. Ik had de ratings al gezien en was voorbereid, maar zo slecht?? Nee, dat had ik niet verwacht.... Toch knap dat een comedy film je niet één keer aan het lachen krijgt. Zelfs de bloopers op het einde niet.

Niet serieus nemen en dan is deze film wel leuk.

avatar van Mr-Mcmovie
Kan niet op tegen de ook slechte maar wel vermakelijke andere scary Movies. Alleen hier evil dead dat belachelijk werd gemaakt Von ik het beste 1,5

Het gebeurt niet veel, maar ik vond dat er in deze film wel enkele geslaagde grappen zaten.
Maar ben nog steeds geen fan van het genre.

avatar van BobbyShmurda
Ergens in het midden stuk gegaan omdat ik echt verbijsterd was met het feit dat de filmmakers dachten dat de desbetreffende scene grappig zou zijn.

Niet normaal hoe slecht.. deel 3 vond ik wel leuk, maar dit is bagger. 0.5 sterren is nog teveel

avatar van filmofiel
Amerikaanse humor, ik zal het nooit vatten, denk ik. Ook deze hele reeks om te janken zo slecht.

Na 10 minuten afgezet. Niet te doen zo akelig niet leuk.

avatar van riefenstahl
Erg gelachen, na het nuttigen van wat paddo's.

avatar van lars-pixar
Waar de vorige delen nog (ongeveer) om de drie jaar uitkwamen, kwam dit vijfde deel precies zeven jaar later uit. Met Malcolm D. Lee aan het roer zinkt Scary Movie 5 letterlijk naar de bodem van de zee. De film mist een hoop waarmee de vorige vier delen weldegelijk grappig en vermakelijk waren. Laat staan dat regisseur Malcolm D. Lee hier zijn best voor heeft gedaan. De regisseur zelf was namelijk meer aanwezig bij zijn andere filmproductie dan dat hij zich bemoeide met de productie van deze film. Daarbij kwam een hoop schrijf en productiewerk terecht bij David Zucker, die tevens ook hier niks meer mee aan kon. Toch is Zucker geen onbekende in de film reeks, hij bewees zich met onder andere het derde en vierde deel uit de reeks. Maar hier lijkt hij niet op zijn best te zijn. De grappen slaan de plank flink mis en komen erg slecht over. Waar vele films op de hak worden genomen is er enkel wat herkenning te zien, maar zelfs dit weet niet leuk of vermakelijk over te komen. De casting is al regelrecht verpruts omdat vele acteurs uit de vorige films de rollen hebben afgewezen, zij zagen hier waarschijnlijk al geen goeds in. Daarbij werden ook nog de Wayans Brothers gevraagd voor het regiewerk, maar die bleken al ergens anders mee bezig te zijn. Alsof het idee gestolen was kwamen die later met een zelfde soort film aan genaamd A Haunted House (2013). Jammer dat uiteindelijk dan zo’n filmreeks als Scary Movie zo afgesloten moet worden.
Daarmee is dit vijfde deel weldegelijk de verafschuwing van de andere vier geslaagde films.