ad

Geregisseerd door: David Zucker

Met onder meer: Anna Faris, Simon Rex en Charlie Sheen

Releasedatum: 18 december 2003

Over Scary Movie 3

"Great trilogies come in threes."

Cindy is nu televisiejournalist en maakt een reportage over graancirkels op de boerderij van Tom (Sheen), die zijn vrouw in een auto-ongeluk heeft verloren. Ook wordt ze verliefd op Toms broer George (Rex), een witte rapper. Cindy komt erachter dat er een videoband in circulatie is, en iedereen die de band kijkt gaat na zeven dagen dood. Het is dus aan Cindy, Tom, George en de president (Leslie Nielsen) om de wereld te redden voordat deze band op tv komt.

imageimageimageimageimage

👍
👎

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Scary Movie 1 & 2 van de Wayans Brothers geeft het stokje over aan regisseur David Zucker die er een vervolg van mocht maken en dat is ook gelukt met een deel 3 en een 4 en een deel 5 in de maak maar of het wel te pruimen is ligt aan de kijker!

Gelukkig werkt Keenen Ivory Wayans mee aan de regie en heeft de film dus nog wel een beetje de sfeer van deel 1 & 2 jammer genoeg werken ook Jason Friedberg en Aaron Selzer mee aan scary movie 3 en dat is vervelend want hun geven geen goed beeld weg over parodieën.

Het verhaal is goed bedacht en is ook lekker spannend gemaakt met een paar redelijke horror scène’s en dat lijdt de kijker tot een boeiende invloed maar de humor daar in tegen is aan de flauwe kant en ook erg voorspelbare maar dat komt door dat de film weer lekker vol met humor wordt gestopt.

De casting is erg goed en het acteer werk is overtuigend genoeg om te laten zien wat voor rollen ze spellen ook zijn de bij rollen erg verrassend en zet David Zucker een goed vervolg neer maar daar moet de kijker wel van houden.

Best een aardig film. De humor is wat minder dan in deel 1 maar toch waren er ook wel grappige momenten. Zoals wanneer dat meisje uit the Ring de tv uitkomt en Brenda haar een pak slaag geeft omdat ze haar vloer verpest

Wel iriteerde het personage van die Eminem achtige man mij enorm.

avatar van moviemafketel

moviemafketel

• 19752 berichten

Had deze van de reeks nog niet gezien. Begon best veelbelovend en moest vooral bij de begrafenis erg lachen. Ook het gevecht in de huiskamer met dat gedrocht uit The Ring was vermakelijk. Daarna kakt de film helaas behoorlijk in en is er weinig meer te lachen. Signs en de aliens waren te flauw voor woorden, maar niet op een goede manier. 3 sterren voor het 1e stuk en 0 sterren voor het 2e stuk.

avatar van mikey

mikey

Redelijke aflevering van een bedenkelijke serie. Wellicht omdat de wayans idioten schitteren door afwezigheid.

avatar van tommycool

tommycool

Deze film is heel anders dan de eerste 2 films( komt waarschijnlijk door nieuwe reggiseur ). Dan maakt het niet saaier, maar hij is anders op een manier die ik gewoon niet zo leuk vind. Ook duurde de film veel te kort. Toch moest ik vaak lachen, en kan ik deze film wel meerdere keren achter elkaar kijken.

avatar van Esp

Esp

Net gezien en vond het teleurstellend. Ik heb me zeker een paar keer kapot gelachen, maar het verhaal is erg zwak en er wordt vaak maar matig geacteerd. De parodieën zijn allemaal wel leuk en aardig, maar zijn voor de rest niets bijzonders.

congo

Vooruit: deel 1 & 2 zijn nog leuk voor wat ze moeten voorstellen maar dit derde deel is gewoon werkelijk irritant en flauw op de humor.

De Wayans broers o.a. zijn allemaal vervangen door acteurs zoals Charlie Sheen, Simon Rex en vele anderen waarvan de meesten misschien wel gespecialiseerd zijn in het komedie genre maar verder ook de meest irritante acteurs in de business zijn. Alleen Leslie Nielsen wist nog een leuk rolletje als de President neer te zetten. Verder vind ik dat kind, Cody, ook zwaar irritant: volgens mij waren de makers het zelfs met me eens. Zo'n kind laten overrijden is namelijk de eerste keer al niet grappig. Verder ziet er het allemaal zeer cheesy en kinderachtig uit.

Nee, Scary Movie 3 weet de nog enigszins leuke eerste 2 delen niet te overtreffen!

avatar van Daan258

Daan258

Blijft een best leuk 3e deel.

Beter als deel 2 maar zeker niet beter als 1.

avatar van PEN15

PEN15

Erg flauw, met hier en daar nog een enkele leuke grap. Ik heb zeker nog wel gelachen, maar om daar nou voor naar de hele film te moeten blijven kijken? Niet voor herhaling vatbaar, Leslie Nielsen is weer een kei als president vooral in dat paniek-stukje. Die grap met die honden vond ik erg leuk...die in het begin dan, he.

Dra. Pouke

Deel 1 was goedkoop, maar in ieder geval nog puberaal en grof. Lekker teenage-ish met goeie parodieën. Deel 3 is gewoon TE goedkoop,

Er wordt maar wat in elkaar geflatst.

Leslie Nielsen is overigens een schijt acteur, die man is dus echt niet grappig! Gewoon nee!

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

President Harris: Ah, good. The Air Force is here with those new round planes.

Secret Serviceman Jones: We don't have round planes, sir.

Na Scary Movie 2 moet het vertrouwen in deze reeks toch wel helemaal weg zijn geweest zeg. Wat was dat een irritante, smakeloze en domme film. Jammer, want deel 1 was erg gevat en origineel. Gelukkig weet Scary Movie 3 zich te herpakken.

Het is lang geleden dat ik Scary Movie 3 had gezien, maar een aantal momenten zijn me destijds bijgebleven en ook nu zijn ze nog leuk. Dan denk ik aan de rapbattle, de herdenking van Brenda, de persconferentie van de president en het slot bij de waterput. Gelukkig valt daar ook nu nog om te lachen.

Waar de humor van deel 2 ontzettend plat en op poep/plas/kots is gericht, daar gaat de 3e film gelukkig weer terug naar de basics. Er zitten een stel leuke parodieën in op onder andere 8 Mile, The Ring, The Matrix en Signs. Het is wel aan te raden dat je de films ook hebt gezien, anders zal de film lang niet zo grappig zijn. De humor is niet altijd geslaagd, maar een hoop grappen zijn dat wel. Het is erg prettig dat die vreselijk irritante en puberale Wayans broers niet meer betrokken zijn bij dit deel, want hun soort ''humor'' verknalde de hele vorige film. David Zucker heeft er gelukkig weer subtiele, gevatte humor in gestopt. Plus, de verhaallijn slaat weer ergens op en dient weer als hoofdlijn voor de parodieën, in plaats van dat de vele sketches een verhaallijn moeten vormen, zoals in SM 2.

Dat deze Scary Movie 3 weer op het goede pad is gezet komt ook door de cast. Cindy en Brenda spelen weer in de hoofdrol, maar de leuke rol van Charlie Sheen mag er ook zijn. Dat blijf ik toch wel een leuke acteur vinden, ook iemand met de nodige zelfspot. En erg tof dat Leslie Nielsen hier ook in mee doet. Zijn rol als president Harris was ook nog eens erg leuk. Hij had toch weer een stel droge opmerkingen en dat hij uiteindelijk het meisje per ongeluk terug in de put laat vallen laat me nog altijd hardop lachen

Verder ook leuke cameo's van oa Pamela Anderson, Denise Richards, Simon Cowell en Queen Latifah. Verder vond ik Cody ook erg grappig, met zijn bijdehante opmerkingen. En ik moet zeker ook Anthony Anderson als Mahalik noemen, erg leuk personage. Dat hele gangsta sfeertje van 8 Mile zat sowieso wel sterk in de film. Hopelijk bevalt de herziening van Scary Movie 4 weer net zo goed!

3,5* (was ook 3,5*)

avatar van Leno

Leno

Af en toe een redelijk geslaagde grap, maar vooral veel niet geslaagde grappen. Het idee van het parodiëren van verschillende horrorfilms begint onderhand ook wel te vervelen. Qua opzet en zelf qua grappen zijn de films redelijk hetzelfde helaas.

Korbie

Deel 1 & 2 zijn natuurlijk alles behalve hoogstaand maar waren in ieder geval nog leuk en hadden nog wel iets om het lijf.

Bij dit derde deel wordt de plank echter volledig mis geslagen. Er wordt niet eens een rechte lijn getrokken. Er worden gewoon allerlei kleine verhaallijntjes in elkaar geplakt die gewoon een aantal filmscènes nadoen (lees niet parodiëren, MAAR GEWOON NADOEN!), het probleem is echter dat de verhaallijnen niks met elkaar te maken hebben en gewoon in elkaar geplakt zijn voor de opbrengsten.

Het enige positieve wat ik kan noemen zijn de rollen van Charlie Sheen en Leslie Nielsen die wel een bepaald gevoel voor humor bij mij wisten te geven. Anders kan ik alleen maar zeggen dat ik deze film op zet om gewoon te lachen om hoe slecht en goedkoop deze film is. En nee, dat is alles behalve een positief argument.

avatar van JeroenFR08

JeroenFR08

Lachen weer. Enimen is irritant. Het is ook weer zooo flauw hahah mooi

avatar van tattoobob

tattoobob

Toen was het ook al zo slecht....tis nu ook niet veel beter geworden ....

Ik hoop dat er nu eens een einde aan deze reeks komt.

avatar van Dick2008

Dick2008

Ik heb deel 1 en 2 maar overgeslagen. Ik hou niet zo van horror, ook niet in combinatie met komedie.

Ik schreef bij What's Your Number? (2011)

Dick2008 schreef:

Anna Faris heeft wel een lief koppie, dat wel. En ze doet haar best. Bij IMDb lees ik, ze wil wel serieuze rollen spelen, maar krijgt ze niet. Conservatief Hollywood, vrouwen hebben het niet gemakkelijk, dat was vroeger al zo. Daarin is ze niet de enige.

En dat geldt hier ook wel. Faris kan haar ei niet goed kwijt vind ik, hoewel ze in deze film er ook best weer lief uitziet. En ze doet haar best, maar wat wil je met een film als deze, wat weinig stof biedt maar gewoon een aaneenschakeling is van veelal flauwe grappen. In de eerste twee delen heeft ze haar haar zwart geverfd en in dit deel is ze gewoon weer blond. Daarom maar met dit deel begonnen, maar ik denk niet dat er nog meer volgt.

Ik meende dat David Zucker wel raad wist met dit genre, maar valt best tegen. Veel grappen werken niet echt. Een aantal visuele grappen zijn wel goed gemaakt, zoals met die televisie. Verder zaten er ook een aantal goede grappen in, dus heb hier en daar wel hard kunnen lachen. Vooral door Martin Sheen en Leslie Nielsen is het dan ook redelijk te doen. Maar de rapwedstrijd was wel het minste gedeelte, alleen met die kots-scène. En met die Aliens, ook zo flauw. Alleen de manier van groeten was dan wel weer grappig.

Over het algemeen heeft de film toch een hoog doorspoelgehalte, van de één naar de andere geslaagde grap. Maar zeker niet, om nog weer eens in zijn geheel te zien. Kleine 3.0

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima vervolg dat lekker wegkijkt, zitten weer leuke grappen in, ook wel wat flauwe.

avatar van VforVictor

VforVictor

te flauw allemaal.

avatar van Lennert

Lennert

Ja, het is allemaal nog steeds erg flauw, maar ik heb een aantal keren alsnog weer goed kunnen glimlachen. David Zucker is overduidelijk over zijn hoogtepunt heen als regisseur, maar bij vlagen komt er een stukje van de droogheid van de Naked Gun films naar voren die me toch weer wat vermaak schenkt. Komt ook nog eens bij kijken dat Leslie Nielsen een fijn hoogtepunt(je) is in de film, die man had toch altijd een goed stukje charisma. Charlie Sheen was daarnaast ook best aan te genieten en zorgde voor enkele scenes die alsnog beter waren dan de troep (Signs) die het parodieerde.

Jammer van de 8 Mile parodie (met uitzondering van het Simon Cowell stukje) die gewoon niets in een 'scary' movie te zoeken heeft en ook niet bijster grappig was. Nu ik er goed over nadenk was die hele Ring parodie eigenlijk ook weinig boeiend... George Carlin had ook een erg domme cameo, maar Anthony Anderson was daarentegen in zijn kleine rol toch wel grappig.

Argh, het zijn allemaal van die domme films, maar het kijkt makkelijk weg en kan me ook weer niet te hard ergeren. Ik zal binnenkort maar weer eens een echte kwaliteitskomedie op zetten om weer eens wat goede humor te zien die niet het ene oor in en het andere oor uit gaat. Nou ja, deel 4 moet ik eerst ook nog uitzitten.

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

Wat een meuk, niet te geloven dat ik hier ooit om gelachen heb. Echt geen een goede grap. Anthony Anderson en Leslie Nielsen zorgen er nog voor dat ik geen 1* geef, al voegen zelfs deze maar weinig toe. 1,5*

avatar van Supernatural

Supernatural

weer een grappig deel.was weer lachen.

avatar van IH88

IH88

Scary Movie 3

Het beste deel. Na een aantal jaren herzien en de toen leuke momenten zijn nog steeds erg grappig. Anna Faris is niet de beste actrice die er rondloopt, maar ik vind het bewonderenswaardig hoe ze helemaal opgaat in de gekte. Het is een talent van haar.

De rapbattle blijft leuk en ook het laatste gedeelte met Leslie Nielsen is sterk. Niet alles is even geslaagd, maar gelukkig oogt de film wel wat geïnspireerder dan het vorige deel. En gelukkig geen Wayans broers deze keer. Sheen, Nielsen, Faris, Hall en de jonge Mikuska als MVP Coyd zijn een stuk leuker.

avatar van VforVictor

VforVictor

Na 2 jaar herzien en dit x lag ik wel in een deuk gheghe

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1908 stemmen

Tja, hier valt niet héél veel over te zeggen. De derde in de serie en tevens de laatste die ik nog moest zien, in de ‘jongere’ jaren (al ben ik nog vrij jong) helemaal weg van, van dit soort films maar hedendaags weten ze me niet meer echt te boeien, en zo weet dit derde deel dat ook niet meer. Toch wel één van de betere uit de reeks.

De cast is redelijk vergelijkend met de vorige films maar word nergens echt heel speciaal. Pamela Anderson’s tieten werden weer flink geshowed en de rol van Charlie Sheen vond ik maar matig. Voor de rest was de cast niet al te bijzonder.

Voor de rest wil ik er niet veel over kwijt, kun je er ook niet veel over kwijt. De film word nergens speciaal of bijzonder en dat is jammer maar, daar staat natuurlijk deze francise om bekend.

avatar van wood23

wood23

Wat een heerlijke film is dit zo ongelofelijk droog,en heel flauw maar dan wel op een leuke manier. Samen met deel 1 de beste wat mij betreft

avatar van Shadowed

Shadowed

Typische bierfilm.

Zoals ik hierboven al zei, zijn dit toch echt typische films die je met bier en snacks moet bekijken. Dit is ook een film die je wat later in de avond moet kijken, pas dan worden ze ook echt lachen. Zo moest ik een paar keer wel lachen.

Weer een hoop horrorfilms maar ook andere films erbij gepakt om even flink op los te grappen. Het resultaat is echt een enorme lading flauwe grappen die niet altijd even grappig zijn, maar uitermate droog zijn. Faris heeft duidelijk nog niet genoeg gekregen.

Wel droog genoeg om te blijven vermaken, maar zoals ik al op een paar andere delen zei, je moet niet al te serieus zijn bij het bekijken van dit soort films.

avatar van mjk87

mjk87

I just want to tell you both good luck, we're all counting on you.

Dit was de leukste grap en zegt ook veel over de film. Deel 2 zag ik niet, deel 1 vond ik vreselijk, maar voor deel 3 zit de regisseur van Airplane! en Naked Gun achter de camera en dat merk je want qua grappen lijkt het veel meer op die andere films dan op Scary Movie 1. Wat vooral nu werkt is dat de parodieën vooral behang zijn en extra leuk als je die film zelf kent maar ook zonder kennis ervan (enkele heb ik nooit gezien zoals Signs of The Ring) werken de grappen los daarvan ook.

Lang niet elke grap is even raak, maar het gaat in zo'n hoog tempo door en wordt soms zo heerlijk absurd dat er genoeg leuks in zit. Ik heb vaak genoeg hardop moeten lachen. De acteurs zijn oké en weten de grappen goed te plaatsen hoewel het nergens heel bijzonder wordt. Film duurt vrij kort en had soms best wat goede grappen meer mogen hebben, maar al met al een heerlijk tussendoortje dat eigenlijk wel meer is dan dat. 3,5*.

avatar van shrink

shrink

Iets beter verhaal en grappiger dan deel 2. Net een voldoende.

Voor mij de beste Scary Movie!

Alleen voor de scène van Brenda in haar kist en alle chaotische absurditeit daar om heen krijgt deze film van mij een 4!

Wat moet ik anders?1

Heb deze film +- 40 keer gezien en elke keer als ik de eerder benoemde scène kijk moet ik em +- 20 keer opnieuw afspelen en ga dan bij de 20e keer nog steeds stuk maar ik stop dan omdat ik te veel last van me buikspieren krijg! Voor mij is deze film van de eerste tot de laatste minuut HI-LA-RISCH!

avatar van Bubblez

Bubblez

Jean Pete Von Bözekom schreef:

Voor mij de beste Scary Movie!

Even de betreffende scène gekeken (want ik kan me níets meer van deze film herinneren) en moest inderdaad een flink aantal keer hardop lachen...