• 10.574 nieuwsartikelen

Met onder meer: Anna Faris, Regina Hall en Craig Bierko

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 13 april 2006

Plot Scary Movie 4

"Bury the grudge. Burn the village. See the saw."

Wanneer de aarde wordt bestormd door gigantische tri-pods, is niemand meer veilig. Cindy Campbell probeert de aarde te redden, maar ze heeft meer aan haar hoofd. Ze is namelijk bezig te achterhalen wat er aan de hand is met een jongetje uit 'Grudge house' waar ze op moet passen. De problemen stapelen zich pas echt op wanneer ze slachtoffer wordt van zieke spelletjes van een moordenaar.

avatar van Beertje45

Beertje45

Korbie schreef:

Dat was deel 2, maar de eerste twee delen zijn dan ook veel leuker en beter. De laatste twee zijn te slecht voor woorden.

De films zijn in Belgie niet makkelijk te vinden en als je ze dan ergens vind is het meestal in een box met alle delen. Ik denk dat ik dan pas, zal ze ooit wel eens zien op tv

Korbie

Volgens mij krijgen ze regelmatig televisie uitzendingen.

avatar van JeroenFR08

JeroenFR08

Zo belachelijk dat het grappig is

avatar van SlickRick

SlickRick

Waar Scary Movie 1 nog origineel en leuk was, is 4 verschrikkelijk en ergerlijk.

De keren dat ik heb moeten glimlachen zijn op 1 hand te tellen, en van het verhaal moet zo'n film het al helemaal niet hebben. Alleen de stukjes waarin Saw naar voren kwam waren wel kijkbaar.

Echt on-ge-loof-lijk slecht.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Leuke verrassing.

Ik heb me gisteren dan toch maar gewaagd aan de twee overige Scary Movie films die ik nog niet gezien had. Deel 1 vond (en vind) ik met gemak het leukste en de twee sequels die daarop volgden vond ik wel geinig, maar ze zijn me veel minder goed bijgebleven als de eerste film. Met name na het zien van films als Epic Movie, Disaster Movie en Date Movie had ik geen verdere interesse meer in het vierde (en vijfde) deel van deze reeks.

Toch maar de gok gewaagd en ik heb me, tegen mijn verwachtingen in, best wel weten te amuseren. Ik ging kijken met zowat de laagst mogelijke verwachtingen, maar ik moest al in de beginscène hardop lachen. Geweldig dat Dr. Phil gewoon zelf in de film zit. Wat volgt zijn een hoop 'vallen en opstaan' grappen die wonderbaarlijk nog vaak voor een glimlach zorgen door de nonchalance waarmee ze gebracht worden. De parodieën op The Grudge, The Village, The War of the Worlds en Saw hadden volgens mij wel de nadruk en daar werd dan ook veelvuldig (meestal op leuke, soms op een iets te flauwe manier) gebruik van gemaakt. Verder hebben we nog Leslie Nielsen die een zeer leuke toevoeging aan de film vormt en het daadwerkelijke einde (bij Oprah Winfrey) vond ik ook oprecht grappig.

Jammer dat het hierna zo bergafwaarts ging met dit soort films. Het werd allemaal té extreem en al helemaal veel te geforceerd. Van elke film moet per se 'iets' van een grapje erin gepropt worden, hoe onherkenbaar het vaak ook is. Scary Movie 4 is gelukkig nog gewoon vermakelijk. Het is niet van uitzonderlijke kwaliteit, maar dat moge duidelijk zijn voordat je aan een film als deze begint. Ondanks enkele missers, toch een aangename komedie.

avatar van erik1677

erik1677

Goh, de films worden beter! Wie had dat verwacht!

avatar van Phantasm

Phantasm

De films worden er niet echt leuker op, begint wat af te takelen, hier en daar nog wel leuke stukjes, maar soms ook erg saai.

Theunissen

Dit is tot heden de laatste film in de "Scary Movie" reeks (althans van het vorige decennia) en eigenlijk ook wel de minste. Dit komt voornamelijk omdat het concept nu wel uitgemolken is en dus het leuke er ook wel een beetje van af is. Echt geweldig heb ik films nooit gevonden maar wel vermakelijk en het was ook altijd leuk om Anna Faris te zien en dat geldt ook voor deze film.

Wederom worden diverse bekende horrorfilms (waaronder "Saw") van destijds op de hak genomen. Soms leuk en meestal niet leuk. Heb jij veel van deze films niet gezien dan is Scary Movie niet bepaald een grappige film om te zien, want dan snap je het niet (niet dat je bij deze film je verstand moet gebruiken) en vind je het eigenlijk ook allemaal flauw (veel ervan is overigens ook flauw). Ik zelf heb als horrorliefhebber wel de meeste films gezien en daarom vond ik deze film nog redelijk om naar te kijken.

De bekende "Scary Movie" cast waaronder Anna Faris en Regina Hall doen het verdienstelijk. Ook hebben weer veel bekende acteurs en actrices een kleine rol in deze film zoals Bill Pullman, Leslie Nielsen (past altijd perfect bij dit soort films), Michael Madsen en Carmen Electra (past ook altijd perfect bij dit soort films en ze hoeft eigenlijk ook alleen maar haar 2-bit DD geheugen te gebruiken ).

Al met al gewoon een matige bedoeling, maar wel nog leuk om eens gezien te hebben.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Theunissen schreef:

Dit is tot heden de laatste film in de "Scary Movie" reeks

Oja?

Scary MoVie (2013)

Theunissen

Inderdaad, helemaal vergeten en dat terwijl ik hem ook nog gezien heb. Kun je nagaan wat voor een indruk hij gemaakt heeft

P.S. ik heb het ook al gecorrigeerd.

avatar van Lennert

Lennert

Het wordt nu wel heel moeilijk om interesse te blijven tonen gedurende de film. Het begin met Dr. Phil en Shaq is wel degelijk grappig, maar verder valt het vooral op hoe ongelooflijk vervelend Cindy en Brenda eigenlijk zijn. Ik had liever Charlie Sheen nog langer in beeld gehad, want ondanks alle heisa omtrent zijn persoonlijkheid, zie ik hem nog steeds liever dan de rest van de c-artiesten die in deze film te zien zijn.

De veelal racistische grappen beginnen nu helemaal tegen te staan. Als we moeten lachen om 'Japanners' die gedurende een gesprek alleen maar auto en voedselnamen aan het opnoemen zijn, dan houdt de interesse op een bepaald moment echt op. Om over de 'sassy' black friend nog maar te zwijgen, dat stereotype mag echt een keer ophebben.

Leslie Nielsen was nog een klein pluspuntje, wat Bill Pullman in deze film deed was me dan weer echt een raadsel. Kennelijk is dit het laatste deel met Faris/Hall, misschien dat het vijfde deel uiteindelijk dan nog meevalt? Ik heb in ieder geval zo goed als niet gelachen.

avatar van Kondoro

Kondoro

Scary Movie 4

Jammer maar Scary Movie 4 is me toch tegen gevallen dan het eerst geplaatste cijfer wat ik achter gelaten had. Ooit de film eens gezien en nu die op Netflix geplaatst is nog maar eens gekeken. Het enigste wat me zo tegen valt is dat het allemaal maar een slap prutje is. Het concept vind ik altijd super mooi in een Scary Movie film, zo heerlijk overdreven en de films in de zeik nemen, heerlijk!

Het verhaal is wel een beetje saai en gaat van hak op de tak te snel door elkaar heen. Zoals ik al zei vond ik het concept gewoon leuk dus daar ligt het niet aan. Het acteerwerk kan altijd beter bij B-films zoals dit maar toch ook niet verveeld. Leuk om weer eens gezien te hebben wel verlaging in mijn cijfer!

avatar van hijman1946

hijman1946

Best geamuzeerd,leuke film ,vooral die brandende hond uitlaten,oke het is meer onderbroeken lol,voorspelbaar'maar af en toe zitten schuddebuiken.Nadenkvrij lol

avatar van cc_

cc_

De slechtste film die ik dit jaar gezien heb. Enkele momenten waarbij ik bijna moest glimlachen. Deze kan op de hele hoge stapel van niet grappige comedies.

avatar van PEN15

PEN15

Heb door de lage waarderingen nooit willen kijken. Ik deed mezelf dus tekort, want ik heb me prima vermaakt en een aantal keren goed gelachen.

o.a. I just wanna grab some nuts, oid. Die scene met het autoportier vond ik ook geweldig.

Wat ik een minnetje vind zijn de tijdsgerelateerde referenties en hypes waar je niets meer van hoort zoals the American Gladiators in Hot Shots II en Jerry Springer en Britney Spears in Goldmember, alhoewel..ik mag toch wel hopen dat zij passé is harhar. Hier in Scary Movie 4 was dat dus onder meer dr. Phil, ja ik moest even nadenken wie dat ook alweer was. Die parodien op films uit die zelfde periode waren in de meeste gevallen eerder grappig omdat ze na werden gedaan dan dat de humor goed was, maar eh daar neem ik genoegen mee en zeker niet al die halve sterretjes waard zoals op Netflix gegeven werd.

avatar van xaid

xaid

Zeker toch een aantal keren gelachen vond hem best leuk

avatar van arno74

arno74

Deze lag al een hele tijd stof te happen, ter gelegenheid van het genrechallenge-topic maar eens opgezet. Mijn verwachtingen waren niet bepaald hoog, en zijn wel uitgekomen. Het voelt aan als een deel om de reeks uit te melken, al moet ik toegeven dat het wel geslaagde grappen en parodieën bevat. Aardig tussendoortje, maar je mist niets als je het overslaat. 2*

avatar van Supernatural

Supernatural

ook weer een grappige deel.dat was weer lachen.

avatar van Shadowed

Shadowed

Fout.

Behoorlijk foute en vooral dommig deel dit weer. Anna Faris keert wederom opnieuw en voor de laatste keer terug. Werd ook een keer tijd want per deel werd ze steeds minder grappig. Ik heb die overdreven reacties nu wel gezien.

De grappen slaan weer volkomen nergens op en zijn uitermate flauw. Ze komen er toch steeds weer mee terug, maar slechts bij deel 1 en 5 was ik echt een het lachen. Hier was dat niet echt het geval. Zo veel mogelijk onzin en Scary Movie is geboren.

Niet bepaald goed, maar wel leuk voor een keertje bankhangen met een biertje. Deze films moet je ook niet kijken als je kritisch een film wil bekijken, en dat doe ik dus ook niet.

avatar van shrink

shrink

• 1968 berichten

Nog net een voldoende. Wel bijzonder dat het begin van de film de beste grap van alle Scary Movies bevat en het einde het slechte van allemaal is.

avatar van Shadowed

Shadowed

Deeltje 4.

Deze zeer dwaze reeks was in 2006 alweer bij het vierde deel, dat ze in enkel 6 jaar behoorlijk snel voor elkaar gebokst hebben gekregen. Het volgende deel volgde 7 jaar later, maar dat ontneemt het de reeks er niet van dat ze behoorlijk tempo hebben gemaakt. Helaas is daardoor wel soms te merken dat deze film een echte studioezel is geworden.

Deze opvallend cameorijke parodie trapt al vroeg de deuren plat door met (de echte) Dr. Phil en Shaquille O'Neal te beginnen die gevangen zitten in een door Saw-geïnspireerde kamer. Hiermee bewijst de film eigenlijk al direct over budget te beschikken, en heeft dan ook het vermogen om een aantal bijzondere cameo's uit te nodigen om met ze aan de vergadertafel te zitten. Ik vind het eigenlijk alleen maar leuker.

Verder is deze film met afstand de meest spectaculaire en grootste film van de eerste vier delen, en tevens ook het vijfde deel. Alles wordt hier groots aangepakt, en dat is te verwachten aangezien de film dan ook grote blockbusters parodieert. Het maakt de boel er best vermakelijk mee, maar het geluid verbloemt de echt leuke grappen helaas wel een beetje, waardoor dit vierde deel iets minder geslaagde humor kent.

De film zit nog altijd propvol met verwijzingen en de film doet nog steeds geen enkele moeite om maar ergens een beetje subtiel te zijn. Soms is het best grappig te noemen, mits je van de humor houdt. Het is ook makkelijk in te denken dat veel kijkers dit soort humor niet echt kunnen waarderen, maar ja, wat verwacht je dan ook als je naar Scary Movie 4 kijkt?

Vermakelijke onzin, in dit geval hele grote onzin. Erg grappig mag dit deel dan niet zijn, het blijft nog altijd lekker grote en vermakelijke onzin. Ik heb me geen enkel moment verveeld met de film, en zelfs toen ik slaperig was deed deze film me blijven vermaken. Niet elke film kan dit uiteraard, maar deze wel. Prima voor een keertje in de zoveel tijd.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Deel 1 en 2 vond ik niets, maar deel 3 onder regie van Zucker (vooral voor mij bekend van het meesterlijke Airplane!) was echt een heel stuk beter. Met de typische humor van Zucker en ook goed getimed en daarmee oprecht vaak grappig. Deze Scary Movie 4 gaat wel mee met deel 3 qua soort humor (fijn!), maar is echt te mak (jammer!). Genoeg grapjes maar een enkele wist me echt te laten lachen, de meeste zorgen voor niet meer dan een flauwe glimlach. De film is lekker kort maar weet zelfs dan nog hele momenten gewoon weg te zakken in saaiheid, afgewisseld met leuke en aardige grapjes. Gelukkig nog een kort moment voor Lesley Nielsen. 2,5*.