Scary Movie 2 (2001)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Horror

geregisseerd door Keenen Ivory Wayans
met Marlon Wayans, Anna Faris en Shawn Wayans

Cindy Campbell en de andere overlevenden uit de eerste film zijn verder gegaan met hun leven en proberen de gruwelijke gebeurtenissen te vergeten. Dan worden ze plotseling uitgenodigd door professor Oldman, die onderzoek doet naar Hell House, een groot spookhuis met een geheimzinnig verleden. De jongeren denken in eerste instantie dat het gaat om een onderzoek naar slapeloosheid, maar als de nacht begint, ontdekken ze de angstaanjagende waarheid.

avatar van finitio
Er zijn wel een paar glimlachen bij gevallen maar daar houdt het dan ook bij op. 2*

Af en toe lach je je echt zo dood, dat je niet meer kan stoppen xD Maar voor de rest is het gewoon een te grote rip off van andere films xD Maar agh xD Kwaliteit mag je niet verwachten xD (Al kank niet wachten tot ooit meer komt xD)

avatar van Mr. Chiel
Chattingforum schreef:

Misschien een keer geen 4,5 of een 5 geven?

avatar van jeroenkw
Mr. Chiel schreef:

Misschien een keer geen 4,5 of een 5 geven?

Je kan het hem niet kwadelijk nemen, bekijk ze top 10 eens.

avatar van Mr. Chiel
jeroenkw schreef:

Je kan het hem niet kwadelijk nemen, bekijk ze top 10 eens.

Ja, daarom zei ik het ook

avatar van maxo922
Zwakste van het kwartet.
De grappen zij te irritant en waren al niet meer leuk in de eerste. Alleen de scene met het gekke poesje was aardig lachwekkend.
Dus hier zou ik zeggen stoppen.
Blij dat ik dat niet heb gedaan want de derde is in mijn ogen een grote verbetering.
* 1,5 voor de te overdreven Komedie.

ik vond dit deel het minste van alle vier de delen. hij was nog wel grappig . maar de anderen waren grappiger. maar ik heb nog wel in een deuk gelegen. dus een 3.5 .

avatar van TragieStar.*
Best wel vermakelijk en grappig.
Vond het niet slechter of leuker dan deel 1.
Ook dit deel heb ik al vaak gezien maar minder dan deel 1.

Meer kan ik er niet over zeggen dan dat ik 2,5* geef.

Leuke film:)

De Scenè(s) met het skelet vond ik het grappigst, met name door de hele ''stoere'' zwarte vrouw.

avatar van gukker
Verreweg de slechtste film die ik ooit heb gezien. Niet grappig, niet spannend, te langdradig en sommige stukken leken wel uit een andere film te komen. Zoals de scène waarin ze gaan basketballen. Het is niet grappig, voegt niks toe en past niet eens in het verhaal. Daarnaast waren de grappen ook totaal niet grappig, heb hooguit 1 keer geglimlacht, maar dat was het dan ook.

Heb nog nooit zo'n inspiratieloze film gezien en heb hem daarom maar na een minuut of 50 uitgezet.

» Jøekie·ß ; schreef:
Leuke film:)

Kom op zeg, het niveau is toch gewoon vreselijk laag?

avatar van TragieStar.*
planet_of_death schreef:

Kom op zeg, het niveau is toch gewoon vreselijk laag?

Het kan toch nog wel grappig zijn! Ik bedoel met een heel laag niveau kan het nog leuk zijn hoor.
Ik vond het ook geen geweldige film maar er zaten best grappige stukken tussen.
Ieder zijn mening toch.?!

avatar van planet_of_death
Een laag niveau van humor betekend bij mij niet grappig. Maar zoals je zeg ieder zijn mening.

avatar van movie acteurs
Er zaten een paar grappige scene's in. Zoals het wietplantje en het op de hak nemen van Charlie's Angels. En het einde vond ik toch wel grappig. Maar niet zo grappig als vroeger. 2,5.

avatar van SouthParkHero
Ach, voor een uberslechte film zaten er toch een paar leuke grappen in. Als je veel horrorfilms hebt gezien, zul je hem best wel leuk vinden, maar ken je geen horror, dan slaat deze film echt helemaal nergens op. Vond wel leuk hoe ze Nightmare on Elmstreet (wijf vliegt tegen het plavond terwijl ze een geest aan het F*cken is) nadeden, maar andere delen zijn beter. *2.0

Dit vond ik de leukste Scary Movie..

avatar van van duijn
Clowntje.....

*3.0

avatar van planet_of_death
Die grap was echt dramatisch.

avatar van AjaxRulezzz
Weer een flauwe, komische film. Maar wel minder als de 1ste.

avatar van Vinokourov
Geen idee waarom ik dit keek . Het aantal sterren is er naar.

Minder dan deel 1.
Ook jammer dat het grootste deel van de film zich op 1 locatie afspeelt.

Stukken minder dan deel 1, maar kon er toch nog wel met plezier na kijken... Zo heel slecht was het nauw ook weer niet,,,

avatar van Sjoerdow
Ik vond dit de slechtste van de hele reeks.

avatar van JustMike
"Right, left, right, left, kick. I like your jacket, give it to me, KnOw WhAt I MeAn!?!?!?

avatar van bladerunner2007
Aan deze vond ik niet veel aan.

avatar van Elineloves
JustMike schreef:

'' Cindy, this is a skeleton, this is bones! Would you run from Callista Flockheart? ''

Vanwege dit soort grappen kijk ik deze films dus. Ik vind het echt humor. Om maar te zwijgen over die vogel: '' Fuck off, four eyes! '' Ik snap goed dat sommige mensen dit flauw vinden en er niet om kunnen lachen, maar als je hier lekker nuchter instapt kun je het wel waarderen. Nadeel van Scary Movie 2 is een beetje dat films die ik niet zo leuk vind, hier in voorkomen. Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk, want ondanks dat is het een zeer vermakelijk filmpje.

Al kreeg ik af en toe wel de bibbers van Hanson.

avatar van dinhus
Tegenvallertje. Al helemaal als je de desbetreffende films niet hebt gezien.

avatar van MyOwnStyle
Erg slechte film, geen één keer moeten lachen... Nog erger dan het eerste deel Humor was van erg laag niveau.

avatar van thijssie14
een vermakelijke film die je natuurlijk niet al te serieus moet kijken gewoon je verstand op nul zetten en gezellig met je vrienden gaan kijken!
het verhaal enz zijn natuurlijk slecht maar opmdat het erg flauw is en ik wel veel heb gelachen

avatar van jorn2611
ik weet niet waarom de meeste hem zo slecht vinden deze staat op de 2 de plaats van top 3 scary movies (bij mij dan)

1. scary movie 3
2. scary movie 2