Scary Movie 2 (2001)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Horror

geregisseerd door Keenen Ivory Wayans
met Marlon Wayans, Anna Faris en Shawn Wayans

Cindy Campbell en de andere overlevenden uit de eerste film zijn verder gegaan met hun leven en proberen de gruwelijke gebeurtenissen te vergeten. Dan worden ze plotseling uitgenodigd door professor Oldman, die onderzoek doet naar Hell House, een groot spookhuis met een geheimzinnig verleden. De jongeren denken in eerste instantie dat het gaat om een onderzoek naar slapeloosheid, maar als de nacht begint, ontdekken ze de angstaanjagende waarheid.

Minste van alle 4 de delen. Een 2.5

avatar van chevy93
Te slecht voor woorden, maar wel leuk. Meer kan ik er ook niet van maken

Leuke film
al vond ik deel 1
leuker want er komt
meer humor

avatar van Sgerrard_8
Was gisteren nog eens op tv. Zo verschrikkelijk slecht. 2 sterren voor Shorty

avatar van kwinten16
Met grote voorsprong de slechtste film die ik ooit gezien heb. Geen enkele keer moeten lachen, enkel last gehad van plaatsvervangende schaamte voor alles en iedereen die in deze film voorkwam. Ik geef zelden een halve ster maar bij deze doe ik dat met plezier. Mijn beoordeling zat na 5 minuten al zover onder 0 dat ik al zeker was dat hij niet boven de 0,5 zou komen

avatar van krosnicky
heb me eigelijk verveelt bij deze film er zaten wel enkele goeie stukken im maar hij is lang niet zo goed als deel 1

avatar van psycholamp
Helaas hadden ze de belofte van deel 1 niet waargemaakt. No sequel.

slechts 1 maal luid moeten lachen en dat was tijdens maaltijd met ober met zijn sterk handje die al de maaltijden naar de vaantjes hielp

Slechtste deel van deze reeks...Erg iriritante personages waaronder de vreselijke Shorty, de buter met misvormde handje enz. enz. De grappen over poep, plas, kots en seks vliegen je om je oren en is dus mijns inziens, niet origineel..
Alleen de parodie op de exorcist kon mij nog een glimlach bezorgen maar over het algemeen niet gelachen...
Misschien ligt het ook wel aan mijn smaak, dat zal dan wel..

2 sterren

Lars Film
Scary Movie 2, om eerlijk te zijn had ik wel een vervolg verwacht zoals deze ja! Verhaal is leuk verzonnen wel erg simpel maar wat wil je nou met zoon spoof (gewoon een simpel verhaal) het acteer werk is goed, en de grappen komen niet zo goed over als in deel 1, er zit ook wel een heel groot verschil tussen deze films (scary movie 1 & 2) 3,0*

dominion
Typisch parodie filmpje.

Heel erg flauw en vaak niet op een leuke manier.
Met het eerste deel heb ik me prima vermaakt met deze dus niet.
Ergerde me vooral aan de slechte effecten.
Had al verwacht dat het niet niveau van deel 1 zou worden maar had ook niet verwacht dat het zo slecht was.

Veel herhalingen uit deel 1 en de scenes worden veel te lang uitgevoerd dat het juist irritant is in plaatst van grappig.
Begin was wel het ergste uit de film vergeleken met deel 1 die een geweldige intro had was dit echt verschrikkelijk.
Hier nemen ze de Exorcist op de hak en grappig uitgevoerd is het totaal niet.

Vond dit eerst wel een leuk filmpje toen ik nog klein was soms zelfs eng .
Maar nu is dit echt niks veel te flauwe humor die misschien leuk is voor kinderen van 5.
Overdreven seks grapjes die ook nooit leuk worden.

sweinsteiger
Ik heb deze films wel graag : Zo slecht dat je ze grappig vind

Ik heb alleen 2 en 3 gezien en ik vind 2 veel beter dan 3, die bitch die uit de tv komt bij deel 3 is gwn nep. 4.0*

avatar van psycholamp
Begrijp je de bedoeling van Scary movie wel?

avatar van ASman
Ik begrijp de overweldigende negatieve reacties eigenlijk niet. Het hoort natuurlijk bij het slechtste dat er ooit is gemaakt binnen de big-budget films, maar als je meegaat is het eigenlijk ziekelijk grappig.

avatar van ibendb
De Wayans slaan hier de plank volledig mis! De grappen zijn niet leuk en subtiel. Je weet gewoon wanneer ze gaan komen.
Hoogtepunt van de film:
Aftiteling!

Ik moest toch wel grinnikken toen Cindy meezong met de radio op weg naar dat huis. En dat het vals was, en dan zei de zangeres: Shut The F*ck Up And Let Me Sing!

Ik vond deze film anders héél goed. De béste van de reeks
Ik ben het er mee volkomen oneens met al die andere reacties.
Ik geef het 4,5 sterren van de 5. Het lijkt misschien wel slecht, maar dat is ook
de bedoeling. Hopelijk zien jullie dit ook ook en kunnen van de film genieten.
Het is meer een komedie dan een horror.

En Teun als jij dit leest, deze film moet je gewoon zien.

avatar van filmamator
Die vent met z'n mislukte hand vond ik nog wel redelijk vermakelijk, maar verder deed de film vrij weinig met me. Ook vond ik de humor wat minder geslaagd dan bij het eerste deel. Op naar deel drie!

Matig.

avatar van Humortje!
Leuke film, maar iets minder dan zijn voorganger.

Die Kathleen Robertson (Theo) is trouwens erg aantrekkelijk

avatar van lars-pixar
Geweldig vervolg op de succes volle film Scary Movie van de Wayans Brothers die ook zelf in de film een rolletje mee pikken maar of dit deel even goed is als het eerste deel dat betwijfel ik me.

Het verhaal is simpel maar toch erg leuk maar wat het eerste deel wel had was dat het afwisseling in het verhaal en dat heeft dit deel weer niet en ook is dat zo bij de grappen je merkt al dat heel veel grappen de flauwe kant op gaan en niet meer zo leuk zijn als deel een.
Maar sommige grappen komen goed over en waar de ene stopt wordt het wel weer gered door het verhaal en het acteerwerk of nog een grap want om de seconde kan je er een vinden maar dan is nog wel de vraag of je er om kan lachen want vaak worden er ook wordgrappen gemaakt en dat lijd tot melig heide.

Al met al heeft deze film minder te bieden als deel een en is dan ook gelijk minder als het eerste deel maar dan nog blijven de films erg leuk.

avatar van Mrs.Congeniality
Wat mij betreft het slechtste deel uit de reeks. Ik ergerde me enorm aan die butler, wat een vies ventje! De grappen vond ik ook niet zo leuk als in de overige delen, maar desondanks best vermakelijk

avatar van Spetie
Dit tweede deel is een heel stuk minder dan zijn voorganger en tevens de slechtste van de vier delen.

De Wayans slaan hier volledig door in hun grappen. Alles is te overdreven, subtiliteit is niet aanwezig en daardoor mist zowat elke grap zijn doel. Het barst van de vrouw/homo grappen. Verder bestaat de film deze keer ook meer uit losse sketches en vormt veel minder een geheel. Alleen het personage Hanson is goed gevonden en die grappen rondom hem waren wel geslaagd.

avatar van aburex
Inderdaad minder leuk dan deel 1, maar er komen toch toch genoeg grappige momenten in voor en daarbij met een duur van 80 min. valt hij best nog mee

avatar van Daan258
Hij begint met een onwijs goeie en leuke intro, maar helaas wordt het uiteindelijk toch minder leuk.
Zeker wel de moeite waard om te kijken maar lang niet zo leuk als het eerste deel.

avatar van jadolino
Vond deze de iets minder van de delen 1,2 en 3 maar genoeg momenten waar ik niet bij kwam van het lachen.

avatar van tommycool
Ik ben een groot Scary Movie fan en keek ook deze film met plezier af. De humor is net zo droog als in de eerste.

vind dezen even slecht als 2-4;O
1 vond ik nog wel beetje leuk.

avatar van galaxydriver32
oh kom op! Jullie zijn gewoon een stel seikledikanten waarbij nooit iets goed is
het gaat toch gewoon om de humor

Ik zie ineens dat David Cross hierin zit. Heerlijk.

avatar van TheLionKingFan
Ik vind deel 1 veel beter. Ook heeft deze wel leuke momenten. Je had verwacht dat Cindy al dood zou zijn aan het einde van deel 1. Leuke film,de grappigste stukjes vond ik toch wel de scheldende vogel en de radio die tegen Cindy schreeuwt: HEY! LET ME SING!