Scary Movie 2 (2001)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Horror

geregisseerd door Keenen Ivory Wayans
met Marlon Wayans, Anna Faris en Shawn Wayans

Cindy Campbell en de andere overlevenden uit de eerste film zijn verder gegaan met hun leven en proberen de gruwelijke gebeurtenissen te vergeten. Dan worden ze plotseling uitgenodigd door professor Oldman, die onderzoek doet naar Hell House, een groot spookhuis met een geheimzinnig verleden. De jongeren denken in eerste instantie dat het gaat om een onderzoek naar slapeloosheid, maar als de nacht begint, ontdekken ze de angstaanjagende waarheid.

Ik vond deel 1 echt cool, maar ja. Ik vind bijna al die flauwe comedy's wel leuk (behalve die Leslie Nielsen Shit).

neo (crew)
ik vind die van leslie nielsen juist erg grappig.die 2001 lijkt me erg grappig

Z'n oude Naked Gun en Police Squad dingen vond ik wel leuk, maar die laatste tig films vind ik maar niks.

vic
deze film moet ik echt gaan zien. Deel 1 vond ik na 3 keer kijken fantastish dus het groeit aan je

Ik vond hem de eerste keer ook al best leuk anders.

Ik haat alle films met flauwe humor, kan er niet om lachen en deze is dus al helemaal kut had ergens een review over deze film gelezen en daar stond in het kijken naar deze film voelde als een hele slechte hang-over.

Wat is flauw? Als er een genre is wat niet voor iedereen hetzelfde waard is, dan is het humor wel. Ik moet zeggen dat ik scary movie een briljant antwoord vond op de nog veel slechtere tienerhorrorfilms. Dat mag schijnbaar wel, flauwe "enge" scenes maken. Nee liever 10 x naked gun 1 tm 33 1/3 en hotshots 1 en part deux, dan 20 minuten valentine ofzo.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Minder niet-grappig dan deel 1. De film is nog steeds te stompzinnig voor woorden, je hebt nog steeds veel drank of andere geestverruimende middelen nodig om de film echt goed te vinden (ik was nuchter trouwens), maar de parodiën zijn iets beter doordacht, en de grappen van een iets (maar niet veel) hoger niveau. 2 en een halve ster.

Ik ben gisteren naar deze film geweest, en hij is echt MASTER! de grappen zijn echt 10x beter, de film is wat leuker opgezet.. ik heb me helemaal de tering gelachen in de bios. ECHT ZOOO FLAUW!! heheheheh hou ik wel van =]

4 sterren!!
(Zie je nou wel Jordy, ik stem niet altijd hetzelfde als jij =] )

Ik heb hem gisteren in de Sneak gehad, maar ik vond hem toch minder dan 1. Misschien omdat ze meer probeerden een eigen verhaaltje erin te stoppen ofzo. Het begon heel sterk, toen zwakte het erg af en naar het einde toe werd het weer een stuk beter.

Hij was gister in de sneak. En ik ben dus thuis gebleven. Gelukkig.

Gisteravond nog een keer gezien in Gouda met Wirjo.. Minder leuk dan de eerste keer (LOGISCH eigenlijk..) maar toch erg grappig =]

Vond ik 1 nog geweldig en erg goed verzonnen, dan is 2 toch stukken minder. Het is inderdaad een samenraapsel van heel veel films. Jammer waar 1 lekker putte uit voornamelijk scream, moet deze het van 170 films hebben. HEt verhaal is jammer genoeg te rommelig waardoor de grappen aan elkaar plakken als pudding. Ik had liever weer een "verhaa;l" gezien. Al met al heb ik toch wel moeten lachten. Maar ik miste de lol die ik had vbij deel `1

Groet Kbautr Bart

OH MY GOD WAT EEN VERSCHRIKKELIJKE FILM!!...echt totale ellende....

Deel 2 viel me erg tegen, hij is af en toe wel grappig maar slaagt er bij lange na niet in om je de hele rit in de slappe lach te houden zoals deel 1. Al eerder gezegd... het verhaal voegt niks toe aan de film. Daarintegen creeert het een sfeer waar de grappen niet bij passen, als je snapt wat ik bedoel. Sommige grappen zijn echt te dom voor woorden, deze keer in de negatieve zin. De eerste 10 minuten vond ik trouwens wèl leuk. 1,5 ster

De actuers mogen ze van mij echt allemaal een spuitje geven.....Behalve maybe dan dat leuke meiske!...die was wel leuk om naar te kijken....maar ja.....DE film zuigt ZWAAR

BS
heb hem zelf niet gezien,maar een vriend van mij zei dat hij wel aardig was.niet de top,maar wel de moeite waard.
laat meer weten als ik hem zelf gezien heb.

deze = vet beterz dan deel 1!! Tja, ieder z'n eiguh smaak he!!

1e deel van de film was wel leuk, daarna viel het erg tegen

neo (crew)
het begin was erg goed,maar daarna werd het wat minder.wel erg vaak gelachen.ff kijken hoeveel films ik erin herkende: hannibal,what lies beneath,
mi:-2,the haunting,the exorcist,dirty harry,charlie's
angels,holl ow man,house on haunted hill,cast away,batman forever en ehh....
weet iemand er nog meer???

Wat zitten jullie nou op Leslie Nielsen te zeiken?

Zeker geen Wrongfully Accused gezien? Die is echt super

O ja en die scene van The Exorcist, soort gejat uit Repossessed (jawel met Leslie Nielsen en Linda Blair herself!). Scary Movie was helemaal niet de eerste horrorparodie zoals de Wehkamp zegt, Repossessed en Dracula: Dead and Loving It waren er al.

Veel leuker dan deel 1 !!!!!!
Grappiger en met wat meer sfeer. In tegenstelling tot deel 1 is ie natuurlijk wel minder, want het nieuwtje is er af maar ik vind hem heel leuk.

Ze waren allebei met Leslie Nielsen.

avatar van NERD
Hahahaha, na dat begin met die Exorsist parodie kwam ik echt niet meer bij. En dat heeft er mede voor gezorgd dat de "lachdrempel" bij de rest van de film ook wel laag lag bij me. Toch over het algemeen wel minder dan deel 1.

Ondanks dat ik hem iets minder vond dan deel 1 geef ik deze toch ook 3 sterren, omdat ik 2,5 wat naar de negatieve kant vindt neigen. En dat is zeker niet de bedoeling!!

Weer erg flauw met maar een paar leuke scene's. Deze film krijgt van mij 2,5*

avatar van Pugsley
en nu maar w8en op Scary Movie 3...
hehehe...

Jah K vond um ook errug grappig! K heb ook helemaal in un deuk gelegen. Aangezien het soms wel wat flauwe grappen waren vond ik het dus echt een toppertje!
*** sterretjuz

avatar van Ralfke
Veel minder dan deel I, maar sommige scenes zagen er best spectaculair uit.

avatar van Goodfella
Net als deel 1 bijzonder slecht en onleuk, maar af en toe kon ik een glimlach niet onderdrukken...