The Ploughman's Lunch (1983)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Richard Eyre
met Jonathan Pryce, Tim Curry en Rosemary Harris

Een gewiekste man die als journalist voor de BBC werkt, is voornamelijk erg goed in zelfpromotie. Hij werkt aan een boek over de crisis rond het Suezkanaal van 1956 en hoopt hiermee op een weergaloze carrière. Hij achtervolgt een onderzoekster om zo meer details aan de weet te komen over de crisis. Gaandeweg verliest hij echter de intentie van zijn onderzoek en raakt hij smoorverliefd op de onderzoekster.

Niet bepaald boeiend en opwekkend deze film die het heeft over de journalistieke wereld en die eigenlijk bol staat van bedenkingen over historische feiten, economische realisaties, politieke, sociale en ideologische opvattingen enzomeer.
Gelukkig is er een charismatische acteur als Jonathan Pryce en is er ook wel wat romance-lijn om het geheel toch wat sap te geven.