ad

Geregisseerd door: John Huston

Met onder meer: Aileen Quinn, Albert Finney en Carol Burnett

Releasedatum: 18 juni 1982

Over Annie

"The movie of 'Tomorrow'"

Het is december '33. New York City maakt net zoals zovele andere steden over de gehele wereld een zware depressie mee. De traditionele kerststemming is ver te zoeken nu de mensen te kampen hebben met zware financiële en emotionele moeilijkheden. Eén meisje heeft de moed echter nog niet opgegeven. Het weeskindje Annie barst nog steeds van optimisme en zit vol dromen. Annie werd ooit aan de voordeur van het weeshuis achtergelaten. De enige herinnering aan haar ouders is een deel van een zilveren medaillon en een briefje waarin haar ouders beloven dat ze haar ooit terug zullen ophalen. Annie geloof sterk in die belofte en maakt intussen het beste van haar leven. Miss Hannigan heeft de leiding over het weeshuis en ze maakt het Annie en de andere kinderen niet gemakkelijk. Annie besluit daarom zelf op zoek te gaan naar haar ouders en ze vlucht weg.

imageimageimage

avatar van Denise88

Denise88

Ik vond hem vroeger toen ik klein was toch een stuk interessanter als nu haha. Maaar opzich wel weer leuk om terug te zien! Musical filmpies blijven toch gezellig, altijd!

4.0

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Wauw wat veel stemmen heeft deze film in vergelijking met het aantal stemmen op Imdb. Normaliter ligt bij niet-Nederlandse films de verhouding # MM-votes - # Imdb-votes rond de 1 op 50 tot 1 op 70 met zeldzame uitschieters van meer dan 1 op 100. Hier is de verhouding bijna 1 op 14 . Waarschijnlijk heeft iedereen Annie als klein kind (te) vaak gezien? Het is eigenlijk een en al zoetsappigheid en het is ook helemaal niet stoer om als man nog een voldoende te geven aan een film als deze, maar soit!

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 19354 berichten

Vinokourov schreef:

Dat komt doordat Annie in Nederland buitengewoon succesvol was. Relatief veel succesvoller dan in de VS, waar de film het niet meer dan redelijk deed.

Gevolg is waarschijnlijk dat de film hier relatief vaker op TV komt en min of meer tot het vaste kerstrepetoire op TV hoort, in de VS veel minder.

avatar van Erick1985

Erick1985

Briljante film. Jeugdsentiment all over. Kan deze film wel dromen.

Carol Burnett vind ik fantastisch!!! Zeker met het nummer Little Girls. Kon het ook niet laten om de soundtrack te kopen. Hartstikke leuke film!

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Deze film is een zeer grote marteling. In deze film vond ik de kinderen zeer irritant en zij acteerden slecht en die Annie is gewoon een roodharig monster. Gewoon een Irritante musical.

avatar van borasi

borasi

Als kind op een verjaardagsfuif in de bios met de mond wagenwijd open gekeken. Na een aantal malen de film als volwassene gezien te hebben, valt de film ineens tegen. Al valt mij op dat er vele films uit de jaren '80 zijn met, naar mijn idee, te lage ratings.

avatar van benthe

benthe

Hij blijft heerlijk

avatar van Svenniboyke

Svenniboyke

Mooi, mooier, mooist.

Één van de beter musicals. Prachtige liedjes; lief, schattig meisje en een interessant, onroerend plot maken deze film ten top.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ik vind dit nog steeds een heerlijke musical. Wat heerlijk om te zien dat dat arme weeskindje zo'n fantastisch huis krijgt. Een heel klasiek verhaal maar het is huilen en meeleven geblazen. Annie wordt natuurlijk ook onweerstaanbaar neergezet met die grote zielige kijkers. Eens per jaar blijven we deze film kijken want hij verveelt nooit. En lekker meeblerren met "The sun will come out, tomorrow". Ja, geweldige klassieker.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

movie acteurs schreef:

Ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat iemand die de Terminator films, Predator en The Godfather in zijn top 10 heeft staan Annie een martelgang kan vinden.

avatar van Boenga

Boenga

• 1994 berichten

Beste wel leuk. Geen Sound Of Music, maar toch best wel leuk - al moet ik toegeven dat het tweede uur (bij Warbucks) een stuk minder goed (lees: naar de saaie kant) is dan het eerste deel van de film.

Zeer irritant: de teksten van de liedjes worden niet ondertiteld, terwijl ze nochtans de helft van de film omvatten, én uiteindelijk toch heel relevant zijn. Mijn twee jonge huisgenoten van 9 en 10, wiens talenkennis zich voorlopig tot het Nederlands beperkt, konden daar niet mee lachen.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Fran schreef:

Nee hoor, want ook al had ik Sound of Music in mijn top 10 dan had ik dit alsnog beschouwd als een martelgang.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Het verhaal heeft wel wat weg van Oliver Twist, al is Annie toch een pak minder creatief geweest bij het schrijven van het verhaal. Als kind was dit wel een leuke film, maar ik moet toch vaststellen dat dit een vrij drukke film is. Veel kitch en overacting wat Annie als film geen goed doet. De liedjes vallen soms nogal mee, al is de kwaliteit toch ook wisselend. Tomorrow blijft een klassieker, al is dat ondertussen ook al deels een parodie van zichzelf geworden. Iets meer variatie in humor, drama en rustige momenten had wel gemogen.

avatar van K. V.

K. V.

Kerst begint er aan te komen en eens deze hartverwarmende film bekeken. Het verhaal is niet bijster verrassend, maar dat verwacht je ook niet bij dit soort films. De film moet het hebben van de muziek. Lang niet alle liedjes zijn even goed, maar één liedje springt er met kop en schouders boven uit: Tomorrow.

Voor de rest mochten bepaalde scènes misschien wat ingekort worden (bv in die bios).

Het is geen Sound of Music, maar al bij al een leuke musical.

avatar van ladybug

ladybug

Als kind zou ik deze film toendertijd 5 sterren hebben gegeven. Inmiddels ouder en wijzer geworden (;) en daarom geef ik nou 3 sterren. De sfeer van de film is er nog wel,

maar jee wat wordt er slecht geacteerd. Vooral 'Annie doet het niet goed' .(understatement)

Je ziet haar gewoon denken: 'en nu moet ik dit zeggen, nu moet ik dit doen en zoveel stappen naar rechts zetten en dan weer naar links' etc. Heel vervelend om naar te kijken.

De volwassen personages spelen wel redelijk.

Het verhaal is leuk en hartverwarmend.

avatar van Ste*

Ste*

Tja, je moet er van houden. Kan me goed voorstellen dat mensen niks kunnen met een hoop lege liedjes en dans en een zo goed als ontbrekend verhaal.

Zelf vind ik het tot op zekere hoogte best leuk, maar erg enthousiast ben ik verder niet; simpelweg omdat het gewoon een half uur te lang doorgaat. Of eigenlijk; er had een boel uitgekund, en je had een kortere, beter behapbare, film.

Annie (Aileen Quinn) is erg getalenteerd, en eigenlijk alle scenes met haar zijn prima kijkbaar, maar na anderhalf uur had ik er schoon genoeg van, dus hoger dan een schamele 3* wordt het niet.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Amusante musical met een goede choreografie en aardige liedjes, hoewel ik liever de Jay Z-versie hoor van 'It's a Hard Knock Life'.

Met name de eerste helft van de film in het weeshuis en de scenes met Carol Burnett, de heerseres van het weeshuis, drankorgel Miss Hannigan zijn hilarisch..

Grace: What about this child?

Miss Hannigan: Annie?... Oh, you don't want Annie.

Grace: Why not?

Miss Hannigan: Because... Because she's a drunk!

Op een gegeven moment begint Annie me wel een beetje te irriteren, die roodharige Shirley Temple met haar bijdehante opmerkingen. Zeg nu zelf, zo'n brutale snotaap als Annie hoort toch gewoon in een weeshuis te zitten? Of in de gevangenis desnoods, op water en brood..

Tomorrow, tommorow,

I love ya, tomorrow.

You're always a daayy a-waaayy!!

Blegh!

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19135 berichten

Dit blijft een een heel leuke musical en klassieker. Verhaal is niet ingewikkeld, maar dit is een familiefilm ik vind niet dat je daar een complex verhaal bij moet verwachten. Het sterkste punt zijn de liedjes en die vind ik allemaal geslaagd. Erg sterke prestatie van de actrice die Miss Hannigan speelt.

avatar van MovieMind

MovieMind

Annie..

The sun'll come out tomorrow....wie kent het niet?

Over musical klassiekers gesproken, dit is er toch wel één.

Een leuke familiefilm die je gerust eens gezien mag hebben.

avatar van Reg29

Reg29

Ik krijg er geen genoegen van deze klassieker!

avatar van love_xxx

love_xxx

Ik heb deze film jaren geleden, letterlijk honderden keren bekeken, kan hem wel dromen.

In het algemeen is hij zelfs nog niet zo slecht.

avatar van Rico120

Rico120

het blijft een mooie film

avatar van arno74

arno74

Leuke herkijk. Het acteerwerk van de volwassenen kon wel wat beter en is af en toe wel behoorlijk kinderlijk, de kinderen doen het stukken beter. Het is geen volmaakte film, hier en daar had men de scenes wel over mogen schieten om tot een beter resultaat te komen, maar niettemin mag het resultaat als feelgood familiefilm er wel wezen. Er zitten ook indrukwekkende scenes in die je binnen dit genre niet zou verwachten, zoals de afsluiter op de hefbrug, en ook de vele liedjes zijn behoorlijk geslaagd. 3,5*.

avatar van mjk87

mjk87

Heel matig. Enkele leuke liedjes, maar verder een weinig bijzondere musical waarin vooral door sommigen heel matig en vooral theatraal wordt geacteerd. Zodanig dat de film altijd nep bleef en mij nergens wist te grijpen, ondanks een leuke Annie en prima Finney. 1,5*.

avatar van Shadowed

Shadowed

Schattig.

Krijgt wel een heel laag gemiddelde. Ondanks de stijl, die natuurlijk heel kinderlijk is, is dit best een gezellige film. De kinderen zijn schattig, al zijn de stemmen misschien wat vervelend af en toe. Vanaf dat snap ik de beoordelingen wel een beetje.

Visueel is er niet veel bijzonders, en is de film qua acteerwerk ook niet echt super. De liedjes zijn soms wat irritant, maar toch wel lief. De kinderen zijn best leuk, en de liedjes zijn ok. Ja, de film is wat theatraal, maar ja, het is ook een beetje naar jonger publiek gericht.

Wel een lieve musical. Niks mis mee voor een gezellig avondje.

avatar van jippie2010

jippie2010

Zelf nooit gezien, maar had een (veel) hoger stemgemiddelde verwacht voor zo'n klassieker! Waar zit dat em in?

avatar van Shadowed

Shadowed

jippie2010 schreef:

Overdreven acteerwerk waarschijnlijk.

avatar van jono

jono

Af en toe is het tijd voor een wat luchtiger film. Gisteren viel de keuze op de zoetsappige musical Annie uit 1982. Het verhaal gaat als volgt: de miljardair Daddy Warbucks wil als publiciteitsstunt een arm weeskind voor een week in huis halen. De keuze valt op de roodharige Annie. Hoewel de miljardair liever een jongen had gehad, en het contact in eerste instantie erg stroef verloopt, ontstaat er toch een band tussen de twee. Uiteindelijk resulteert een en ander in de adoptie van Annie.

De liedjes in de film zijn best aardig, de bekendste zijn It's a Hard Knock Life en uiteraard Tomorrow, maar het meisje dat Annie speelt is ronduit onuitstaanbaar. Volgens mij was het de bedoeling dat ze schattig zou moeten zijn, maar ik vond haar buitengewoon irritant. Daarnaast vond ik de acteerprestaties werkelijk allerbelabberdst. Nee, dit was zonde van mijn tijd, hoewel ik dat eigenlijk wel had kunnen vermoeden. 2*

avatar van Black Math

Black Math

Als kind meerdere malen gezien, de laatste keer moet meer 20 jaar geleden zijn geweest. Er zijn toch wel zaken die ik destijds niet doorhad, zoals dat Miss Hannigan eigenlijk een enorme lichtekooi is. Of dat de Indiër eigenlijk door een Afro-Amerikaan gespeeld wordt (die ook Baron Samedi in Live and Let Die blijkt te zijn, wat ik leuk om te weten vond).

Maar als film valt dit toch wel erg tegen. De hoofdrolspeelster is redelijk onuitstaanbaar, en dat geldt ook voor de meeste liedjes, die ook wel erg aanwezig zijn. Verder erge vlakke karakters. Enige lichtpuntje is de choreografie, die me nog wel wist te boeien. Maar dat kan de film nauwelijks hoger tillen. 1*.

avatar van Noodless

Noodless

Herziening !

Als kind ook meermaals gezien en dit werkje blijft toch leuk om naar te kijken.

Miss Hannigan is heerlijk over the top in haar rol en de hoofdrolspeelster Aileen Quinn als Annie speelt haar rol als betweter gewoon degelijk. De liedjes blijven leuk om te horen en de choreografie mag er wezen. Ook de locaties verdienen een pluim : het chaotische weeshuis, het immense prachtige huis van Daddy Warbucks en het gewone straatbeeld. Gewoon luchtig entertainment ! 7/10

scorsese

Goeie film over een weesmeisje die een week mag verblijven bij een miljardair. Een simpel verhaaltje voor deze redelijk groots opgezette musical. Genoeg leuke liedjes met natuurlijk het overbekende 'Tomorrow' als uitschieter. Prachtig aangekleed en het dik aangezette acteerwerk past prima binnen het geheel. De jonge, roodharige krullenbol Aileen Quinn doet het met meer dan genoeg enthousiasme. Voor John Huston is dit een afwijkende film binnen zijn oeuvre.

Misschien wel 30 jaar geleden dat ik deze voor het laatst zag.

avatar van shrink

shrink

Een hele kleine voldoende. Annie zelf is uitstekende acteur(tje), maar op den duur duurt de film voor mij iets te lang om de aandacht erbij te houden.