Annie (2014)

Komedie / Familie

geregisseerd door Will Gluck
met Quvenzhane Wallis, Jamie Foxx en Cameron Diaz

2014, New York. Annie is een jong en gelukkig pleegkind. Oorspronkelijk als baby achtergelaten door haar ouders, met de belofte dat ze op een dag terug zouden komen, heeft ze een zwaar leven bij haar pleegmoeder Miss Hannigan. Maar alles verandert wanneer de burgemeesterskandidaat Will Stacks haar onder zijn hoede neemt. Hij gelooft dat hij haar beschermengel is, maar Annie denkt hier zelf heel anders over.

avatar van Seam
Ah tijd voor het nieuwste gehypte kindsterretje, Queblabla Wallis. De cast laat me in ieder geval een pijnlijke remake van een matige film verwachten.

kevinverwijst
Lijkt me leuke film! de trailer ziet er goed uit. Heb geen hoge verwachtingen, ga hem ook niet in de bios kijken maar voorspel nu al dat ik hem zeker wel 3 *** ga geven zodra ik hem ooit keer gezien heb, wat ik zeker wel ga doen.

avatar van jarno1975
Nederlands gesproken trailer (Youtube HD) met o.a de stemmen van Katja Schuurman (Miss Hannigan), Alain Clark, Do, musicalster René van Kooten en Holland's Got Talent-winnares Aliyah Kolf.

In Film > Nieuws > Annie (2014):

Normaal houd ik niet zo van musicalfilms, maar ik zag laatst de trailer van Annie (deze week in de bioscoop) en hij lijkt me ontzettend vermakelijk. Het is een moderne re-make van de musical en volgens mij is hij echt heel leuk geschreven.

ANNIE - Official Trailer - In Theaters Christmas 2014! - YouTube

Wat denken jullie?

Visueel zag deze ideale suikerzoete kerstfamiliefilm er kleurrijk en prachtig uit en de rode krullekop uit 1982 was vervangen door een vlotte Afro-Amerikaanse uitgave en het verhaal neergezet in de tegenwoordige tijd. Maar verrassend was het allemaal allerminst en wat een kitsch! Maar het ergste van alles vond ik dat het zo geforceerd grappig was. Voor mij een fikse tegenvaller.

Geweldige remake van de oubollige film van 1982 naar de hedendaagse cultuur met pakkend swingende muziek.

Wat wel een tikkeltje tegenviel was dat sommige scenes te gemaakt, over geacteerd over kwamen. Maar al met al zeker waard om gezien te hebben en in de kast te bewaren voor een regenachtige zondag of om mee opgewarmd te worden tijdens de koudere kerstdagen.

avatar van cordiacovens
Remakes kan ik over het algemeen niet zo waarderen, maar tegenover die van Annie met een multi-culturele cast stond ik absoluut niet negatief. Het is dan ook jammer dat ik weinig plezier heb beleefd aan deze film, waarvoor ik waarschijnlijk ook absoluut niet de doelgroep ben geweest. Ik was vergeten hoeveel liedjes er in de originele versie zaten (veel te veel) en dat kwam mijn kijkervaring zeker niet ten goede. Wel is de insteek om deze film op deze manier, met deze cast, te remaken een goed idee geweest en zal deze film voor de mensen die het origineel niet gezien hebben, zeker de juiste snaar raken. Helaas gebeurde dit niet bij mij.

'Annie' (2014) Recensie - Filmtakers

avatar van 606
Geef mij gewoon maar de oranje harige annie, want deze versie gaat er bij mij niet in.

Van sommige films blijf je af, want dat zijn instant klassiekers zoals Annie, Star Wars, Indiana Jones om maar een drietal voorbeelden te noemen.
De originele film zijn perfect gecaste leden, zoals Carol Burnett als Miss Hannigan, de roodharige Annie, de weeskinderen zelf. Ik denk dat als je de originele versie in de bioscopen brengt dat het nog steeds ouders met jonge kinderen trekt. Deze film geef ik daarom een 0.5 voor nooit meer aan het origineel komen.

avatar van soom
Het is rááár om Cammie met de stem van Katja Schuurman te horen spreken.
Ik ben er toch wel voor om door te voeren dat een film gewoon in de originele versie te zien is, al was het dan ochtend. Een kind pikt toch het meest op door gewoon maar te luisteren en ook wel een beetje de intonatie te volgen van iets. Lijkt mij dan.

Jamie Foxx is het leukst, Rose Byrne speelt er mooi op in, Cammie is na het teleurstellende Sex Tape veel leuker. Tracie Thoms was iets leuker in Rent, en dat kind met haar moeilijke naam (voor) vond ik al niet zo heel veel bijzonders in wat ik van haar zag tijdens Beasts of the Southern Wild, en het is hier niet al veel beter gesteld met haar. Mijn stem krijgt ze niet, hoewel ik vrees dat er wel wat met prijzen gestrooid gaat worden richting haar.

Ik las dat het niet eens zeker was dat Annie wel roodharig moest zijn. Voor mijn part verven ze haar haar blauw en casten ze in een andere film een beter kindsterretje. Dat iedereen in de zogeheten media met haar wegloopt, daar kan ik namelijk niet zoveel mee. Ze heeft al een bepaald air om haar heen hangen, dat me nu al zorgen baart over waar haar toekomst gaat liggen. Misschien valt het wel mee, en kiest ze haar rollen met zorgvuldigheid uit. Grote Amerikaanse hypefilms zijn zo niets voor haar, lijkt me. Ik denk dat ze beter in haar vel zou zitten met een ondersteunende positie. Die indruk kreeg ik althans. Wat er ook goed is aan Annie, zij niet.

Will Stacks is een interessanter rol. Goed gespeeld door Jamie Foxx, die de kanten van zijn personage goed in beeld weet te brengen. Zoals gezegd, speelt Rose Byrne daar met haar innemende Grace figuur mooi op in. En van de kinderen was ik in de snelheid waarmee de film door het verhaal rent, het meest onder de indruk van Pepper. Dat was echt een veel interessanter personage dan de Afro-Annie. En ik vond het mooi om te zien hoe de hond die Sandy moest zijn, zijn dingetjes deed. Mooi afgericht en goed bezig. Niet de beste verfilming waar het Annie betreft. Van mij mogen ze echt een andere insteek maken. De film loopt alle cliche's verder netjes af en is geen echte verrassing.

avatar van bounze
In de Nederlandse versie is het helemaal niet raar om Katje Schuurman te horen bij de personage Cammie. De verhaallijn blijft hetzelfde dus daar valt niets over te katten. De Nederlandse versie is nu eenmaal bedacht voor mensen die (nog) niet kunnen lezen en dus voor kinderen perfect geschikt. Mijn kinderen hebben dan ook genoten van deze film.

Een geweldig leuke remake met eigentijdse muziek en leuke personages. De oude originele versie
kon toch echt niet meer en ben daarom blij dat er een nieuwere versie is bedacht met hedendaagse dingen zoals bijv. Twitter. Zo vinden de ouders van nu deze film ook nog leuk. Voor iedereen die denkt dat de film slechter is dan het origineel kan ik het volgende aanraden: Ga 'm zien en je zult ook deze remake fantastisch vinden. (Ook in het Nederlands)

In de tachtiger jaren naar deze film geweest met mijn kleine neefjes en nichtjes en wat hebben we genoten. Besloot nu dus weer naar de remake te gaan met de kindertjes van mijn inmiddels volwassen neefjes van weleer. Wat was dit voor mij een tegenvaller. Ik viel af en toe zelfs in slaap. Nee, nee, en nogmaals nee. Op zich is de nieuwe Annie een frisse verschijning, maar het verhaal rammelt aan alle kanten. Ik had me er meer van voorgesteld, jammer!

Roodharig meisje met krulletjes wordt ineens vervangen voor negerinnetje met kroeshaar????
Ik zeg tijd voor een discussie. Mijn vriendin heeft rood haar en voelt zich gekwetst en gediscrimineerd..
Ik wil een aanpassing. Stroopwafel Annie, Kaas Annie of wat rooie plukjes haar in deze huidige Annie,

avatar van John Lee Hooker
Het meest lachwekkende was de Nederlandse voice-over bij de betreffende acteurs, terwijl dat volgens mij helemaal niet zo komisch was bedoeld. Ik vond Cameron Diaz wederom erg vervelend, en het meisje dat centraal stond kom me ook niet echt charmeren. Het geheel was vrij nep en kinderachtig en ik kon er maar weinig mee.

avatar van Ebella
Ik was erg benieuwd naar deze versie, ik ben opgegroeid met het origineel en ik heb die film ontzettend vaak als kind gezien. In eerste instantie is het dus wennen dat Annie geen rood krullend haar heeft, maar een getint meisje is.

De volledige recensie vind je op: Recensie Annie

avatar van Tangmere>xi<
Jezus ,hoe krijgen ze het voor elkaar om hier weer een film van te maken.
het word tijd dat de filmwereld weer eens wat gaat doen,wat een bagger!
wtf maakt het ook uit hoe het meisje er uit ziet (negerinnetje of getint meisje)
ik wacht misschien wel op de verfilming uit marokko met suleikah met hoofddoek
lekker broodje kabab (lams) erbij op de punt van mijn stoel.
en niet te vergeten mijn nieuwe joggingbroek

avatar van Alittleromance
Quvenzhané Wallis (Annie) heeft al wel in 2 bekende films gespeeld. Dit schrijf ik wel. 12 years a slave en beast of the Southern wild (waar zij een nominatie voor beste actrice kreeg, ze kreeg de Oscar wel niet) maar slecht speelt zij niet. Wat de verfilming betref, natuurlijk is de film uit 1982
een klassieker en is deze is veel minder. De laatste jaren zijn al zoveel films verfilmd en trekken op niks tegen de originele. Te veel om op te roepen. De volgende is Poltergeist. Ik heb de trailer al gezien en weet al genoeg. Ze kunnen beter stoppen met films te verfilmen.

avatar van schumacher
Khad het moeten weten, totaal mijn ding nie.

avatar van /wendy/
Ik ging er wel bevooroordeeld in omdat ik de oudere versie van Annie ken met het rode krullende haar. Maar heb me totaal niet gestoord aan de donkerdere versie van Annie. Ik denk dat dit ook komt omdat het bij het verhaal past. Vond het echt een leuke film.

Ik werd gek genoeg hier vrolijk van

Lijkt misschien veel 5 sterren.
Ik heb de film al zeker 10 keer verplicht meegekeken met mijn dochtertje van 4 jaar.
Ik vraag altijd welke Annie ze wil en altijd kiest ze voor Annie 3.
Oké nu mijn sterren!
1 muziek veel beter als origineel!
2 meer humor als origineel!
3 realistischer als origineel.
4 beter acteerwerk als origineel.
5 De belangrijkste mijn dochtertje vindt hem geweldig.
Veel plezier allemaal met deze leuke film!!!!

avatar van Elineloves
Annie, Annie, Annie..... Zucht.
Wat zou ik liever doen.... nog een keer bijna 2 uur lang deze Annie kijken, of twee uur lang luisteren naar 'Annie, hou jij me tassie effe vast?' Dat laatste klinkt wel heel verleidelijk.

Ik vind Annie niet leuk. Rooie Annie uit de jaren '80 herinner ik me nog héél vaag, maar deze Annie heeft een talent om mensen snel geïrriteerd te maken. Ik krijg daarnaast ook jeuk van die vreselijke zoete liedjes en dialogen. Als ik moet kiezen welke versie ik over een x-aantal jaar aan mijn dochter laat zien, is de keuze snel gemaakt: In ieder geval niet deze. Hoewel het natuurlijk hartstikke gericht is op kinderen, voor volwassenen blijkt er bitter weinig plezier aan te beleven. Of je moet houden van het gekrijs van Diaz, maar daar teken ik ook niet voor.

Kinderlijk is niet erg, totaal niet. Mits er zo'n heerlijke 'magische sfeer' voelbaar is. En dat ontbrak hier op alle fronten. Zelfs Foxx wist me niet te bekoren. De humor slaat niet aan, het voelt geforceerd en opgedrongen en dat is erg jammer. Dingen die 'schattig' horen te zijn, zijn ergerlijk.

Dan maar de 1982 versie uit het stof halen, over een jaar of... 4? 5? Misschien is dat wel de moeite waard, om samen met ons kleine meisje te kijken en hopelijk dat nostalgische gevoel te herkennen.

Je kunt beter allebei de versies overslaan Elineloves Het is gewoon vreselijk

avatar van arno74
Kwalitatief staat deze zondermeer lager dan het origineel, bij mij scheelt dat een volle ster. In vergelijking met Annie (1982) is deze vooral op kinderen gericht, is het vooral aan het begin veel te kinderlijk en kunnen de liedjes zich absoluut niet meten aan die film. Het voorspelbaar en zoetsappig einde maakt op zich nog wel wat goed, het niveau van de film stijgt wel wat na het belabberde begin, waardoor ik nog nipt op de 2,5* uitkom.

Ik vond dit wel een mooie versie van de beroemde musical.
Oké, het is een pure familiefilm waar vooral de kleinsten het meeste plezier aan zullen beleven.
Maar toch was ik mee met het verhaal, mede door de goede vertolkingen van Jamie Foxx en Cameron Diaz, en natuurlijk ook door hoofdrolspeelster Quvenzhane Wallis.
En de muziek is zonder meer puik !!

avatar van Rico120
ik snap nu noch steeds niet waarom ze een remake van annie hebben gemaakt het origineel is in dit geval een stuk beter

avatar van alexspyforever
Niet helemaal van het begin gezien, maar dit was toch wel vrij leuk. Deze versie werd in een nieuw jasje gestoken met een donker meisje als Annie. Ook haar pleegvader is donker en heet Stacks ipv Warbucks. De meeste figuren zoals Grace, Miss Hannigan, Sandy en de andere weeskinderen en figuren uit het origineel zijn er in een of andere vorm. Het verhaal volgt hetzelfde verloop alsook de songs (ook wel enkele nieuwe), aangepast aan de moderne tijd. Uiteraard prefereer ik als kind van de jaren 80 het origineel.

avatar van Davido
Wij begrijpen de enigszins lage scores hier niet echt. Super leuke film. Onze kinderen kunnen hem niet vaak genoeg zien. Ook wij, ouders, vonden een een heerlijke film. Gevoelsmatig zou ik zelfs een 4,5* willen geven. Ik vind hem leuker dan het origineel. Muziek, gevoel, vrolijkheid en die meid zelf....