Saving Santa (2013)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Mongolië
Animatie / Komedie

geregisseerd door Leon Joosen en Aaron Seelman
met de stemmen van Martin Freeman, Tim Curry en Pam Ferris

Een minder stabiele elf, Bernard, ontdekt dat de enige manier om een aanval op de Noordpool te voorkomen tijdreizen is. Hij moet hiervoor het geheim van de kerstman zijn slee gebruiken: de 'Time Globe'. Hiermee kan hij terug in de tijd reizen en de kerstman redden. Maar misschien is het één keer redden van de kerstman wel te weinig.

avatar van DonOswaldo
Aardig. Een leuk kerstverhaaltje met een prima voice-cast en het rendier Blitz is vermakelijk. Zo'n verhaal roept wel altijd wat onbeantwoorde vragen op en na een paar keer gaat de fun er een beetje vanaf - maar daar kon ik me wel overheen zetten. De liedjes waren helaas ook niet allemaal even leuk, op dat duet van Martin Freeman en Ashley Tisdale na - wat overigens fijn is, aangezien die aanzienlijk langer duurde dan de meesten.

avatar van erik1677
Voor de allerkleinste is dit wel leuk en de animatie is ook goed in orde, maar ik zet wel ff de kerst aflevering van family guy wel weer op.

avatar van Fonzie1983
Best aardige kerstfilm. Animaties vallen zeker niet tegen en het is een kleurrijk geheel. Voor zowel volwassenen als kinderen prima te genieten.

Bantavoer
Ik vond die liederen juist storend. Bij de derde dacht ik al van 'alweer?" Verder vond ik het een leuke animatiefilm. Leuk verhaal en met de juiste stemmen. Alleen de vraag blijft: wat is er gebeurd met elf 1 en 2? Elf 3 zat aan het eind naast Santa in de arrenslee.