• 8.603.986 stemmen

Bartok the Magnificent (1999)

Animatie / Komedie | 67 minuten

Genre: Animatie / Komedie

Alternatieve titel: Bartok de Geweldige

Geregisseerd door: Don Bluth en Gary Goldman

Met onder meer: Hank Azaria, Kelsey Grammer en Tim Curry

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Bartok the Magnificent

"The lovable hero from Anastasia is back!"

Bartok, de kleine albino-vleermuis en de ex-sidekick van de gemene Rasputin, wordt op pad gestuurd om Prince Ivan, de Russische troonopvolger te redden. Eerst moet Bartok echter afrekenen met de gemene Ludmilla, de de troon liefst voor zichzelf wil houden.

imageimageimageimage

Little Girl (stemrol)

Head Cossack (stemrol)

avatar van Purmerend

Purmerend

2,5* voor de praatjesmaker Bartok. Hij heeft altijd zijn woordje (grapje) klaar.

film_kaza

het is dat ik hem eerst leuk vond..

3,5 sterren

Jessu123

mm ik ken deze film wel maar ik wist niet dat de vleermuis een albino was. en die poster is degelijk fout z'n oren moeten uitsteken

film_kaza

Laatst herzien. En pas nu merk ik dat dit echt een kinderfilm is. Want erg goed vind ik hem niet meer.

Liedjes zijn of aardig of irritant en het verhaal is niet erg lang over na gedacht. Alsnog leuk om Bartok even los te zien. Jammer dat ik Anastacia niet heb.

Later als ik ouder ben dan dit zou ik het helemaal niet meer leuk vinden. Maar het is wel leuk voor kinderen. Dus weggooien zou ik niet doen.

2 sterren.

film_kaza

Ehum, ik heb het in de originele bekeken en het valt allemaal reuze mee.

Alles wat mooi en realistisch was in Anastacia is compleet weggegooid en plaats gemaakt voor een aardig kindersprookje. Maar waarom Bartok? Het had niet persé Bartok hoeven zijn, en zo'n special character was het ook weer niet.

De animatie is best goed, zeker voor een "vervolg".

Soms leuke grappen en leuke muziek. Ik heb me ermee vermaakt.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Vond het vroeger een leuke film alleen kan ik me er nu niet veel van herinneren dus ik hou het maar bij een 3,0.

avatar van ibendb

ibendb

• 2060 stemmen

Een matige film die het vooral van de droge opmerkingen van Bartok moet hebben.

De film duurt slechts een uurtje en meer heeft de film ook niet nodig. Alles was wel minder goed geanimeerd dan de voorloper Anastasia. Een kleine 2,5*.

avatar van baspls

baspls

Vermakelijke film. Niet te vergelijken met echte Don Bluth-toppers als The Secret of NIMH, An American Tail en The Land Before Time maar qua getekende animatie nog steeds niet slecht.

De handgetekende animatie is best wel goed. Figuren als Bartok of de Heks zijn erg mooi getekend in de bekende Bluth-stijl. De CGI die af en toe in de achtergrond zit is echter alleen maar erg lelijk en voegt niets toe. De olieverf achtergronden zijn wel weer heel mooi.

Bartok is echter wel erg irritant en één minpunt van de film. Heel veel liedjes zijn ook erg irritant, maar ik vond het openingslied Baba Yaga wel erg mooi. En Ludmilla's lied was ook zo slecht nog niet.

De stemmen zijn best goed. Die van Bartok is heel erg irritant maar de andere zijn wel goed. Tim Curry was ook leuk als de schedel.

Leuke en vermakelijke film.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20603 berichten

Ik ga me aansluiten bij de recensie van baspls. De villain is hier wel niet zo sterk als Rasputin uit Anastasia maar bevat toch genoeg duistere elementen om een klein uurtje te blijven boeien. Ja die schedeldeur vond ik een erg leuke vondst. Deed me denken aan die 2 deuren uit Labyrinth.