Mickey's House of Villains (2002)

Alternatieve titel: Mickey Krijgt Schurken op Bezoek

Animatie

geregisseerd door Jamie Mitchell, Tony Craig, Roberts Gannaway, Mike Moon en Rick Schneider
met de stemmen van Wayne Allwine, Russi Taylor en Tony Anselmo

Mickey en zijn maatjes hebben hun handen vol aan het gewiekste Jafar, wanneer die samen met Cruella, Hades, Ursula, kapitein Haak en de rest van het wrede gezelschap op het toneel verschijnt. Ze doen een wilde poging om Mickey's club in het huis der boeven te doen veranderen. Kunnen Jafar en zijn gezelschap het huis overnemen, of zullen Mickey, Donald, Pluto en Goofy het doek laten zakken voor deze schurkenbende?

avatar van tommykonijn
Ik vind dit echt een zeer leuke animatiefilm waarin heel veel Disney figuren bij elkaar komen (vooral schurken) leuk verhaal en dit vind ik nog altijd een ware top-disney film, die ik nooit zal vergeten want vroeger keek ik deze echt heel vaak!

*****

avatar van jumpstylemovie
Ontzettend leuke film , met donald ,mouse, en goof.
leuk verhaal en leuke personages zouden een goede film moeten combineren.... helaas , zijn alle "schurken" de stomste die je kan bedenken.
kan niet beter geven als een 2.0****

Nogal klontjes dat de schurken de stomste zijn die je kunt bedenken, het is een kinder film. 5 sterren, jeugd sentiment!

Dirigent
Een geweldig goede film van Disney want het blijft altijd vermakelijk naar mijn mening en ook leuk om te zien dat alle Disney figuren bij elkaar komen en met name de schurken verder zijn de stemmen heel goed dus ik ben hier tevreden mee.

tommykonijn schreef:

*****

Stem verlaagd naar een 3.5*, 5* vind ik naar herziening van deze Film echt veel te hoog, Zelfs 3* waard maar omdat ik hem vroeger zo Leuk vond doe ik er nog een halfje bij.

vroeger vond ik deze echt heel orgineel, vaak gekeken, daarom een dik verdiende 4*

avatar van TheLionKingFan
Ingesneeud in Mickey's Club is veel leuker.

avatar van tommykonijn
Mee eens. Snowed in at the House of Mouse is beter! Maar deze is ook leuk. Ik heb hem net nog eens bekeken. Het jammere is dat er heel weinig met het verhaal wordt gedaan. Je wordt platgegooid met (weliswaar leuke) Disney Cartoons van vroeger. Maar er zijn maar heel weinig beelden van de Villains en het probleem dat ze The House of Mouse overnemen wordt vrij simpel opgelost.. Dus moet de film het vooral hebben van de cartoons. En die zijn gelukkig wel leuk. Vroeger keek ik hem wel heel vaak en ik heb er dan ook vaak van genoten (waarschijnlijk ook omdat heel veel figuren uit de classics samen te zien zijn). Eigenlijk had ik hem een halfje omlaag gedaan. Maar ik laat hem toch staan, vanwege de nostalgie!

Dick2008
Dit is gewoon weer de zoveelste Disney's compilatie-film/video/dvd. Nu rond het thema Halloween, spoken, etc. Een recente film van Mickey die schurken op bezoek heeft en dat wordt afgewisseld met steeds een oudere cartoon. Ik vind het thema niet leuk, dus daar ga je al.
Donald Duck blijft na al die jaren gewoon nog steeds heel leuk om te zien, met die heks en de gorilla en de dansende Goofy op de muziek van Strauss is ook heel mooi (dat komt uit Fantasia (1940)). Verder vind ik het allemaal niet zo denderend. 3.0

Dick2008
Dick2008 schreef:

Dit klopt niet. Mickey als tovenaarsleerling komt uit Fantasia 1940 en opnieuw gebruikt in Fantasia 2000. The dance of the goofys komt uit 1999.

avatar van Mr-Mcmovie
House of mouse vind ik een geweldige gezellige serie, en de twee films over de serie blijven ook Super om te kijken. Alleen hier zijn het compilaties, en in de serie filmpjes dat ook alleen van de Serie is en alleen in de serie krijgt te zien. Hier in de film zijn het van die 5 minuten bekende cartoons dat zelfs heel vroeger walt Disney zelf heeft gemaakt (de oude die ertussen zitten dan) leuk verhaaltje in de House of mouse tussen door, en wat het zo magisch maakt is dat al de figuren samen komen.