Mickey's Magical Christmas: Snowed In at the House of Mouse (2001)

Alternatieve titel: Mickey's Kerstmagie: Ingesneeuwd in Mickey's Club

Animatie / Familie

geregisseerd door Tony Craig, Roberts Gannaway en Rick Schneider
met de stemmen van Wayne Allwine, Tony Anselmo en Bill Farmer

Mickey en al zijn Disney-vriendjes houden een feestje nadat ze zijn ingesneeuwd in Mickey's huis. Het kerstfeest moet natuurlijk wel gewoon gevierd kunnen worden. Gelukkig draagt iedereen een steentje bij.

februari.... briljante timing... wat voor een mongolen dit soort cartoons buiten het kerstseizoen programmeren... ik zal het nooit snappen.

avatar van WB
WB
4 sterren! Al is het alleen maar voor A Christmas Carrol van Disney! Jeugdsentiment nummer 1!!! Briljante tekenfilm is dat
Beetje krom dat ze dit NA kerst in de winkels brachten ja...

avatar van tommykonijn
Ik vond dit een geweldige tekenfilm, Mickey en allerlei disney figurenlaten je allerlei leuke filmpjes zien en maken de filmavond gezellig (teminste bij ons wel) ook de disney schurken halen in deze film geen streken uit maar laten (onder het liedje dat ze op het laatste zingen) hun goede kant zien! *****

Dirigent
Ik vind dit ook wel een leuke kerstfilm ik kijk dan ook wel eens mee als mijn zoon hem op heeft staan met kerstmis leuk ingedacht voor de kids en voor de ouders vind ik dit een film om eens met ze mee te kijken!

tommykonijn schreef:

Ik heb hem laatst nog eens bekeken ook al is het nog geen kerst maar ik vind die 5* wat ik heb gegeven toch iets te veel dus ik geef hem maar 3* en dat is ook mijn ware stem die ik geef.

kwam het clipje best christmas of all op youtube tegen daarna gelijk ff opzoek gegaan wat de titel van de film was nu ik de cover zie weet ik het zeker dit wordt een leuk kerstkado voor mijn kids

avatar van TheLionKingFan
Deze heb ik gedownload om twee redenenen

1.House of Mouse was eerst na Timon & Pumbaa mijn favoriete serie
2.TImon & Pumbaa komen er invoor! (Tenminste ze staan op de cover)

avatar van TheLionKingFan
Hele mooie film.
Alleen was in de Nederlandse versie Mickey's Christmas Carol erg slecht vertaald. Je hoort goed dat het al erg oud is.
Hadden ze misschien beter opnieuw kunnen inspreken.

avatar van JohnWilliams
Nostalgie!!!

avatar van Rianneke_Dan
Had deze dus nog nooit gezien, wat natuurlijk schandalig is als grote Disney fan. Dus tijd om deze kerstfilm eens op te zetten. Viel me alles mee, het was behoorlijk cheesy hier en daar maar dat mag want het is en blijft Disney natuurlijk. Helaas is Mickey niet één van mijn favoriete disney characters, dus ik vond het best jammer dat we niet meer van de rest te zien kregen. De losse verhaaltjes waren leuk (vooral Scrooge) en de kerstsfeer komt hier toch wel goed tot zijn recht. Iedereen doet mee, zelfs alle slechteriken, wat best wel vreemd was om te zien haha.

Ja ik vond het leuk om deze eens te kijken

avatar van tommykonijn
Net nog eens herbekeken. Achteraf gezien had ik hem misschien wat te veel verlaagd. Want ik herinner me dat dit vroeger een van mijn favoriete kerstfilms was, zoniet dé favoriete. Wat heb ik deze vaak gekeken! Heel veel plezier mee gehad. Nu ook weer. Het leuke aan de film zijn twee dingen volgens mij: het feit dat bijna ieder Disney figuur uit de classics aanwezig is en dat er allerlei leuke kortfilms worden voorgeschoteld. Waarvan A Christmas Carol, al de derde versie die ik dit jaar gezien heb, naar mijn mening de leukste en mooiste is. Deze mag zich dan ook benoemen tot een van de betere versies die er ooit gemaakt is. De twee verhaaltjes van Donald en Mickey zijn ook erg fijn gebracht. The Nutcracker vond ik vroeger wel grappig dacht ik, maar ik vond hem ook niet altijd zo geweldig. Vermoedelijk omdat dat verhaaltje een beetje traag op gang komt. Maar verder is dit gewoon een heel vermakelijke animatiefilm. Brengt je in een warme kerstsfeer..!

Drie keer niks.

Het eerste half uur is echt compleet waardeloos. Lelijke animatie, superflauwe filmpjes en een tv-show conceptje dat niet echt werkt voor een niet-Disneyfan.

Tweede deel is de Christmas Carol versie van Disney, had hem eerder dit jaar al eens gezien en je merkt in ieder geval wel meteen het kwaliteitsverschil. Toch vind ik ook Disney's versie niet echt geslaagd. Nogal vluchtig en random zeker qua keuze van de personages.

Het resultaat is een niemendalletje, nogal goedkoop gemaakt en met z'n 65 minuten nog aardig lastig om doorheen te komen.

avatar van mjk87
Valt in twee delen uiteen, met in het begin een aantal kortfilms die vooral zeer matige animatie hebben en ook niet heel erg leuk zijn, en een toch best mooie versie van A Christmas Carol (en voor de Engelsen zit hier natuurlijk een betere betekenis in de naam Scrooge). Dat tweede filmpje is weliswaar soms wat afgeraffeld, maar kent wel mooie animatie en is leuker dan alle andere filmversies die ik van Dickens' verhaal heb gezien. De club waar Mickey verder in vertoeft met allerlei Disney-figuren is een geinig gegeven. Die eerste helft is dus niet zo veel aan (zeker niet achter elkaar al die filmpjes) en ik had dus liever gewoon een uur lang Ebenezer gezien. 2,0*.

avatar van Gang_Star
Een film die draait om het huis van Mickey waarin de Disney personages vastzitten door de sneeuw en waarin Mickey besluit om er maar het beste van te maken. Op die manier wordt er kerst gevierd door middel van een aantal (korte) verhalen. Een verhaal over Mickey en Pluto die knabbel en babbel op bezoek krijgen, Donald die gaat schaatsen (dit voelde helemaal nergens aan als kerst) en als grote afsluiter een Disney versie van A Christmas Carol. Er zullen daarvoor vast nog meerdere korte filmpjes zijn geweest, maar die hebben dan schijnbaar wel heel weinig indruk gemaakt dan. Hoe dan ook zijn de verhalen van wisselende kwaliteit, zowel qua humor als qua animatie. Echt leuk was het eerste gedeelte dan ook niet, maar A Christmas Carol zorgt zonder meer voor een positief einde aan een wisselvallige film.