Brother Bear 2 (2006)

Animatie / Familie

geregisseerd door Ben Gluck
met de stemmen van Patrick Dempsey, Mandy Moore en Jeremy Suarez

Kenai droomt over een meisje, Nita, dat hij vroeger heeft leren kennen. Ze waren de beste vrienden, maar ze verdween op een gegeven moment uit zijn leven. Toevallig komt hij Nita de volgende dag tegen, alhoewel toevallig: Nita moet de ketting die ze vroeger van Kenai heeft gekregen samen met Kenai verbranden op de plek waar ze hem gekregen heeft, om zo de band tussen hun te verbreken zodat ze kan trouwen met haar verloofde. Maar is dat wel wat ze wil?

Hartstikke leuk, erg vermakelijk, en natuurlijk weer de leuke personages! one too watch..

ja erg leuk hoor!

Ik vond hem nog beter dan 1, echt goed, daarom 4*. Denk dat dat nog best ondergewaardeerd is ook!

avatar van Sam_Bracke
is het weer met muziek van Phil Collins??

avatar van Sam_Bracke
was een leuke film, maar niet beter als de 1ste

avatar van Rianneke_Dan
Ja daar is weer een vervolgfilm van disney.

Ik moet zeggen dat ik zin had om deze te kijken, en het is me alles meegevallen.
Verhaal was leuk, en de nieuwe personages ook.
Het was allemaal weer erg mooi getekend, en spiritueel.
Toch haalt deze het ook net niet bij de eerste, maar het is wel een vervolgfilm die je lekker kan kijken.

avatar van nachtvlinder
Erg mooi gedaan, mooi verhaal. Aanrader !!

Alleen een beetje kort en een verrassend einde toch.

Ik ga hem nog wel een keer kijken, zonder huilen dan misschien.

ik vond het een leuke film 4,0

Jammer dat in de nederlandse versie koda van stem is veranderd, 1ste was leuker...

avatar van Pieter Montana
Er lijkt dan toch een stijgende lijn, qua kwaliteit, te zitten in die Disney vervolgfilms. Toch na Kronk's New Groove en Tarzan II lijkt Disney toch een beetje respect te tonen voor de originelen. Het verhaal mag dan niet al te veel voorstellen en lijkt het weer op zo'n langgerekte aflevering van de serie. Gelukkig is die animatie, in tegenstelling tot andere vervolgfilms, wel te waarderen en blijft het gebruik van CGI beperkt en ergert het niet en het geweldige eland-duo blijkt voor de leukste momenten te zorgen. De soundtrack, het was alweer een tijdje geleden dat ik een disney-soundtrack nog kon waarderen, vond ik aangenaam passend.

Al lijkt de charme die Disney in zijn tekenstijl wist te stoppen, verder weg dan ooit in deze tijden.

avatar van jumpstylemovie
Ronduit walgelijk.
Zelfs nog slechter als deel 1 ( wat bijna onmogelijk is)

1/2*

avatar van FillumGek
De laatste tijd volg ik de nieuwe Disney's niet echt meer, terwijl ik vroeger iedere nieuwe per sé wilde zien. Al is dat niet zo gek natuurlijk, want naar mijn mening was de kwaliteit vroeger veel beter. De laatste nieuwe tekenfilm van Disney die ik heb gezien was dan ook Brother Bear en die wist me op zo'n manier te boeien dat ik ook wel een goed gevoel over een tweede deel had.

Hij doet niet echt onder voor het eerste deel. Weer een zoet verhaaltje met wat geinige scenes, die vooral leuk zijn voor jongere kijkers. Ergerlijk was de dikke standaard moraal van Disney maar daartegenover stond ook een erg fijne voice acting. Alleen jammer dat het glazuur van m'n tanden sprong toen Melissa Etheridge begon te zingen. Totaal geen leuke sfeermuziek.

Een goed vervolg dus, maar Disney is echt niet meer wat het is geweest.

Ik heb met terughoudendheid naar deze film gekeken omdat Disney het bij de sequels altijd verprutsen... Maar deze vond ik nog wel tof en heb me kostelijk vermaakt, maar kan niet tippen aan het eerste deel. Bij Brother Bear heb ik veel emoties gevoeld, van vrolijk naar verdriet, naar zelf een beetje kwaad, dit was echter niet het geval bij dit deel. Wel vond ik de humor geslaagd. De elanden waren hilarisch... De soundtracks waren goed, maar niet om bij weg te dromen zoals bij het vorig deel en andere disneyfilms. De animatie was goed, wat meestal wegvalt bij deel 2 of 3. Het verhaal stelt niet al te veel voor, maar valt nog mee, als je naar andere sequels kijkt, zoals Tarzan II en over de vervolgen op Assepoester zal ik maar beter zwijgen. Ook een aantal scènes die op een of andere manier ons doen denken aan andere tekenfilms (zoek de bavianen-achtervolgings scène uit Tarzan). Originaliteit is niet altijd haalbaar...
Leuke film, maar verwacht geen meesterwerk...

avatar van _Moonwalker
Geweldig vervolg van het eerste deel. Al vond ik de eerste deel eigenlijk nog beter.

Top animatie.

Goede film. Maar toch iets minder goed dan de eerste. Verhaal is nog korter. Toch iets te kort. Muziek is ook veel minder.

Is deze film minder gepromote of zo? Er zijn ook zo weinig stemmen op deze film.

avatar van mock turtle
jumpstylemovie schreef:
Ronduit walgelijk.
Zelfs nog slechter als deel 1 ( wat bijna onmogelijk is)

1/2*

dus je vindt deel 1 slecht, en dan toch nog deel 2 kijken..

avatar van TheLionKingFan
Deel 1 was goed deze was slechter maar ook erg leuk!
Sam en Moose zijn weer lekker grappig en het verhaaltje is zielig en leuk te gelijk.

Dus deel 1 verhoogd naar 3,5* en deze 3*.
Zeker een aanrader!

avatar van TheLionKingFan
Brother Bear 2 een leuk vervolg op Brother Bear (3.5)
Vond die Nita eigenlijk wel gejat van Mulan. Maar een erg leuke film.
Jammer dat bijna iedereen andere stemmen heeft. (NL versie)

Heb de film gezien daarnet op Disney XD. Erg mooie film:)

Ook erg mooie muziek in de film:)

avatar van NightmareLady
Wooow
Deze heeft een hogere waardering dan 1
Toch maar eens gaan kijken binnenkort

avatar van tatfarfan
Leuk vervolg op deel 1 en dat zijn we niet gewend van Disney! De animatie is gelukkig erg goed bijgesteld. Het blijven grappige personages en dat maakt de film leuk.

avatar van TheLionKingFan
Once you love someone, they stay in your heart forever.
Brother Bear 2 is een van de betere vervolgen in de tijd dat studio Disney zijn brood verdiende met het maken van vervolgen op succesvolle en minder succesvolle films.

Het verhaal gaat over Kenai toen hij nog jong was. Hij was erg bevriend met een meisje genaamd Nita. Toen Nita een keer bijna verdronk, gaf Kenai haar een amulet dat haar moest beschermen. Nu, zeker 10 tot 15 jaar later, wil Nita trouwen met een andere man, en is ze Kenai haast vergeten. Ze hoort dat ze niet met hem kan trouwen tot hij Kenai's amulet verbrand heeft. Dit kan ze alleen doen in gezelschap van Kenai zelf. Kenai weet dit moeilijk op te vatten en uiteindelijk bloeit de liefde weer op tussen Kenai en Nita. Verder zoeken elanden Rutt en Tuke naar een vriendin en voelt Koda zich buitengesloten door de liefde tussen Kenai en Nita. Het verhaal is zelf wel oké, maar ik vind het jammer dat karakter Koda hier dus meer een hinder is dan echt een karakter dat meehelpt met het verhaal. Koda was zo leuk in deel 1! Hier is hij meer een zeurpietje, maar ja, wat wil je als je je broer dreigt te verliezen.

De animatie is evenmooi als deel 1. Op gegeven moment zag ik het verschil niet tussen de 2 delen qua animatie. Ik genoot er volop van.

Het einde gaat er over dat Nita in een beer veranderd en zo bij Kenai kan zijn. Du zo kan Koda zich voor de rest van zijn leven buitengesloten voelen!

avatar van mjk87
Beter dan de eerste film, maar dat zegt vrij weinig, want die was echt een gedrocht. De animatie is wel fraai met de Bob Ross-achtergronden en gelukkig geen tot weinig gebruik van CGI. Verhaal zelf is niet heel bijzonder, maar gelukkig geen herhaling van zetten. Zoals sommigen al zeiden voelt dit aan als een verlengde tv-aflevering. Zeker na 50 minuten is het verhaal wel verteld maar krijgen we dat onnodige gedoe tussen de broertjes beer, die lawine en het meisje dat ook ineens een beer wil worden. En aan het eind zijn de beren en mensen ineens allemaal vriendjes. Tja. Kijkt allemaal wel makkelijk weg, maar boeien of echt interesseren doet het nergens. 2,0*.

avatar van Rico120
ik heb blijde films op dvd en beide film zijn prachtig

avatar van Mr-Mcmovie
Opgelucht!

Ik had bang dat deze sequel weer ging tegenvallen wat we wel gewoon zijn van disney sequels, maar Brother Bear 2 is even kleurrijk, en gezellig. Natuurlijk in deze meer Moose plezier met onze twee zotte Moose'n.

Waarschijnlijk zijn de twee Brother Bear films één van de betere rond deze slechtere tijd van de disney animatie films.

Jammer dat er geen Phill Collins muziek meer in zit.