• 8.263.028 stemmen

Tinker Bell and the Lost Treasure (2009)

Animatie / Avontuur | 81 minuten

Genre: Animatie / Avontuur

Alternatieve titel: Tinkerbell: De Verloren Schat

Geregisseerd door: Klay Hall

Met onder meer: Mae Whitman, Kristin Chenoweth en Pamela Adlon

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Tinker Bell and the Lost Treasure

"Adventure beyond Pixie Hollow"

Opnieuw begint Tinker Bell aan een magisch avontuur ver weg van Nooitgedachtland. Met de hulp van haar nieuwe vriend Blaze (een lichtgevende insect), zal zij een nieuwe maansteen moeten vinden. Deze bevat magisch stof. De reis is allesbehalve saai, aangezien Tinker Bell verstrikt raakt in allerlei gevaarlijke avonturen, en gered moet worden door haar oude vriend Terence. Bovendien leert Tinker Bell onderweg het belang van verantwoordelijkheid nemen, en wat ware vriendschap is.

imageimageimageimageimageimage

Rosetta (stemrol)

Fawn (stemrol)

Queen Clarion (stemrol)

Vidia (stemrol) (onvermeld)

Bobble / Tall Troll / Owl (stemrol)

avatar van roy7477

roy7477

Wederom een prachtige Disneyfilm. Samen met onze zoon erg van genoten.

Onderhond

Goed "vervolg" op het eerste deel.

Volgens mij hebben beide films weinig met elkaar te maken, behalve dan de gehele cast in een nieuw verhaal.

Visueel is het er zeker wat op vooruit gegaan. De fleurrijke en kleurrijke stijl is nog wat beter aangezet, wat leidt tot enkele zeer aangename scenes. Het blijft wat vluchtig en gehaast op sommige momenten, maar vind dat Disney aardig wegkan met CG in deze stijl.

Verhaaltje is erg eenvoudig en zeker voorspelbaar. Al lijkt het me ook dat veel mensen daarop zullen afknappen in een film als deze. Het vermaakt in ieder geval wel, al had het avontuurlijke toch net wat avontuurlijker gemogen.

Valt best goed mee. Af en toe schattig, af en toe mooi.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Beter deel 2.

Terwijl dit doorgaans bij Disney net andersom is.

Het heeft i.d.d. weinig van doen met deel 1. Verhaaltje is iets sterker maar blijft kinderachtig en dus voornamelijk op de kleintjes gericht.

Viel ook mij niet tegen en was vaak oogverbluffend op het 1080p-scherm. Met dank aan de blauwe schijf.

Redelijk.

avatar van Horrorfreak12

Horrorfreak12

Iets beter dan deel 1 en ook weeral een leuk verhaal zeker niet slecht !!

avatar van Horrorfreak12

Horrorfreak12

luister ook eens naar de soundtrack xD die vind ik super mooi!

Demi Lovato - gift of a friend

avatar van bjerik76

bjerik76

zit hem nu te kijken op net5 en ik moet zeggen ondanks ik deel 1 niet heb gezien ( wat ook niet hoeft, want het is geen vervolg blijkbaar, maar staat geheel los) het een hele leuke film is !!

Wel jammer dat het ned gesproken is, met originele engelse stemmen zal ie nog prettiger zijn om naar te kijken als volwassenen.

avatar van nakada

nakada

Gezien met mijn dochtertje. Een hele leuke Disneyfilm vooral voor de kleintjes, maar ook ik kon hem moeiteloos afkijken.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19570 berichten

De tweede film van Tinker Bell richt zich enkel op Tinker Bell en het mannelijke elfje Terence. Van de vriendinnen van Tinker Bell uit het vorige deel krijgen we nauwelijks iets te zien. Het verhaal is wel charmant, maar wel een beetje saai. Ik vond deze iets beter toen ik hem een 2de keer zag, maar het is niet zo avontuurlijk als de titel laat vermoeden. Ik zag maar weinig chemie tussen Tink en Terence. Misschien vonden ze dat bij Disney ook want in de volgende delen heeft Terence alweer een klein rolletje.

Blijven leuke mooi gemaakte films die altijd erg makkelijk wegkijken, mn zoontje vond vooral de liedjes leuk en de lengte is altijd precies goed.

avatar van mjk87

mjk87

Visueel lijkt me nog meer los te zijn gegaan, met nog meer felle en fijne kleuren en ook qua composities ziet dit er soms fraai uit. Anderzijds is het technisch soms heel matig, zoals in computerspelletjes van midden jaren 2000 of snel geproduceerde animatieseries op FoxKids, en dat doet echt wel afbreuk aan het visuele. Verhaal zelf is niks bijzonders, maar houd je er nog net bij. Tinker Bell zelf is ook wel een leuk personage. 2,5*.