Tinker Bell and the Great Fairy Rescue (2010)

Alternatieve titel: TinkerBell en de Grote Reddingsoperatie

Familie / Animatie

geregisseerd door Bradley Raymond
met de stemmen van Mae Whitman, Pamela Adlon en Lucy Liu

Tijdens een zomer bezoek aan het vaste land, wordt Tinker Bell per ongeluk ontdekt en gevangen genomen door een klein meisje. De andere elfjes, geleid door Vidia, zetten een reddingsmissie op door een zware zomerstorm om Tinker Bell te bevrijden. Tinker Bell ontwikkelt echter een speciale band met het eenzame meisje en is vastbesloten om de relatie tussen haar en haar vader te verbeteren. Maar als Tink hierdoor haar redders wegstuurt, om haar nieuwe vriend te helpen; riskeert ze hiermee haar eigen veiligheid en de toekomst van alle elfjes.

Constant niveau.

Voor zo'n "tweederangs" reeksje van Disney vind ik deze echt wel te pruimen. Ook deze is weer een klein, lief, kort en fleurig filmpje. Met de eerdere gebreken nog wel in tact, maar daar zullen fans of de specifieke doelgroep van deze film weinig last van hebben.

Nog steeds allemaal erg lieflijk en kleurrijk. Redelijk aangenaam ook dat de spanningsboog erg beperkt blijft en de feel-good domineert, ook al klinkt de reddingspoging op papier een stuk spannender en grootser dan ze is.

Weer een hoop leuke details, daar moet de film het vooral van hebben. CG blijft effectief voor deze films, bij momenten zitten er ook best fijne plaatjes tussen.

Film is echt zo voorbij en verveelt geen moment. Echt indrukwekkend werd het voor mij nergens, maar kon mij ook nergens aan storen. Leuk reeksje om zo elk jaar één nieuw deel van te kijken.

avatar van Linn
I love Tinkerbell!!! (mja vandaar ook mijn avatar)

Heel lieve aandoenlijke film in de lijn van de twee vorige delen. Ik ben heel blij met deze serie omdat Tinkerbell mijn favoriete Disney character is.
Het verhaaltje is heel schattig en ontroerend met weer een flinke portie van Tink's temperament. Het verveeld ook geen moment Ook wel leuk om te zien dat Tink het al een stuk beter met Vidia kan vinden en andersom Ik heb er echt van genoten! Nu maar hopen dat de dvd er snel is.

Dikke 4*

avatar van NovaChe
M'n dochter zit met smart te wachten.

15 Sept op DVD

Zoetsappig sprookje.

Deze tweede sequel op de spinoff van Peter Pan is best aardig, maar zakt tegen het einde in wel erg veel zoetsappigheid weg. De doelgroep zal zich er echter weinig aan storen. Het eerste gedeelte is nog enigszins vermakelijk en de animaties zijn niet gek voor een straight-to-DVD/BluRay project.

Doorsnee.

Heb deze vandaag gekocht op bleu ray ( officieel komt hij pas 15 sep uit) ik vond dit een zeer leuke film maar ik heb dan ook een zwak voor Disney films en vooral voor tinkerbel. Men kan zeggen wat men wil over het eigenlijk simpele verhaaltje maar het werkt wel!
Op animatiegebied vind ik deze ook prachtig en kleurrijk geannuleerd.
Voor mij krijgt deze 4 sterren
Ik vind dit echt een aanraadde voor eenieder die zijn hart verpand heeft aan disney

Geanimeerd

avatar van mock turtle
Linn schreef:
I love Tinkerbell!!! (mja vandaar ook mijn avatar)

joh!

Hallo, ik heb een vraagje over deze film en hoop hier een serieuzer antwoord te krijgen dan op andere fora, waar mijn vraag meteen wordt afgebrand als zijnde illegaal.
Ik heb deze film 15 september direct gekocht, en wil deze op mijn media center pc zetten. zodat wij deze kunnen streamen in onze thuisbioscoop. Op deze PC staan 300+ films die ik allemaal origineel bezit. Het is allen makkelijker als ze direct beschikbaar staan, dan hoef ik niet naar zolder, de DVD opzoeken en in de PC plaatsen (Ik vind het vreemd dat ik dit überhaupt uit moet leggen, ik ben toch niet de enige die van een media center gebruikt maakt?). Nu heb ik tot aan deze film nooit problemen gehad, maar deze film krijg ik niet "geripped" (oeps, trigger voor de moderators). In deze programma's krijg ik de hoofdfilm tig keer te zien, maar allemaal met de hoofdstukken in verschillende volgorde. Ook wordt de totale grote van de DVD aangegeven als ruim 37 GB.
Iemand anders ook deze ervaring?

Alvast bedankt en groeten,

Wilco

Zinema (crew)
De film is beveiligd en daarom zullen tips en dergelijke als illegaal worden gezien. Het wordt dus een tripje naar de zolder. Aangezien je deze film niet elke dag zult gaan kijken zullen je beenspieren gespaard blijven.

Je moest eens weten hoe vaak mijn dochter de zelfde films kan bekijken. Wat betreft de beveiliging, is dit een nieuw soort dan? ik ben dit nog niet eerder tegen gekomen en koop toch gemiddeld 1 a 2 films per week. En ik kan op het internet wel Iso's vinden (dus het kan wel), maar heb tot nu toe nog nooit een film gedownload, en wil daar liever ook niet mee beginnen.

Groeten,

Wilco

Zinema (crew)
Disney heeft nu eenmaal liever niet dat je deze film op een PC zet. Om begrijpelijke redenen. Je zult je moeten wenden tot andere fora dan deze. Dit is namelijk een recensie/ discussie-site die hoofdzakelijk filminhoudelijk is en waarbij mods ingrijpen wanneer er illegale zaken als 'downloaden' of 'beveilging kraken' worden besproken. Succes.

avatar van Nelusje
Tinkerbell is echt top!

Horrorfreak12
Kinderfilm die verrassend leuk is.

avatar van Fran
Ze blijven lief, die Tinkerbell filmpjes. Mijn dochter wordt er helemaal ingezogen en voor mij is het redelijk vermakelijk om mee te kijken. Het meisje in dit deel vertederd enorm.

avatar van alexspyforever
MIjn favoriete Tinker Bell tekenfilm. Tinker Bell en haar vriendinnen die voor het eerst met mensen in contact komen. Het is schattig om te zien hoe Tinker Bell het kleine meisje Lizzie alles leert over de elfjes. Amusant is ook hoe Tinker Bell's vrienden en vriendinnen een reddingsoperatie op touw zetten om het elfje te gaan redden. Vidia die in deel 1 en ook in het begin van dit deel nog steeds erg hautain overkomt, neemt hierbij het voortouw. De verzoening tussen beide elfjes is hartverwarmend net als de relatie die Lizzie opbouwt met Tink en de andere elfjes. En het mooiste is dan wel dat het vader en dochter weer bij elkaar brengt.

avatar van Parisa
Beste van de vier.

avatar van mjk87
Best een aardig filmpje. Zelfde fraai visuele stijl, dezelfde technische matigheid maar hier stoort het minder, vooral door verandering van plaats met de mensenwereld als welkome aanvulling en het zeer sfeervolle Engelse platteland. Lief klein filmpje dat nog net genoeg boeit, want verder stelt het allemaal niet zoveel voor en dit is geen film die onder de huid kruipt of echt memorabel is. 3,0*.